10 Aralık 2014 Çarşamba

TERASTA YAVRU FAALİYETLERİ DEVAM EDİYOR


Kolonilerin önüne straforları eğimli yerleştirdim.Bu sayede su tutumu olmayacak.Strafor kovan sıcak olsa bile zemin sıcak olmuyor.Arının burada  ısı kaybına uğrayarak telef olmasının önüne geçmiş oluyorum.


Bir çercevelik arının yavru alanı.Biz Aralık ayındayız , hava sıcaklığı 10 derece  ve İstanbul'dayız.


Ve çercevenin diğer yüzü.Aynı yavru alanı burada da mevcut.Bu beni mutlu eden bir görüntü.Keşke aynı görüntüyü yazlıkta da alabilseydim.


Bir çerceve arının strafor ruşet içerisinde kışlama pozisyonu.Üstten şurupluklarını kaldırmıyorum ki istediğim saat ve zamanda besleme yapabileyim.


Yine bir çıtalık bir koloniden bir çıta görüntüsü.


Babam bu sefer korktuğundan değil , soğuktan dolayı cam arkası takılıyor.


Mecburi fotoğrafçılığımı yapan Anam.Arılarımla selfie yapamıyoruz bizi bir çeken lazım oluyor.Anam sağolsun bunun üstesinden geliyor.Ana bas basabildiğin kadar diyorum , çıktığı kadar ::))

*******************

Mevcut kolonilerimin en zayıf olanlarını tesbit etmiş ve onları şehire yani terasa getirmiştim.15 günlük süre içerisinde düzenli beslemeye devam ettim.Kolonilerimin şehire ve beslemeye vereceği tepki önemli idi.Aksi halde mevcut arı durumları ile kıştan çıkma ve sezona yetişebilme imkanları çok zor.

Neyseki istediğim ve arzu ettiğim görüntüyü yakaladım.

Kolonilerim verilen teşviğin karşılığını vermişler.Onları buraya taşımadan önece yavru alanları bir avuç var veya yoktu.

Şimdi ise durumlar süper.Havanıın 10 derece civarında olmasından dolayı hepsini açma gereği duymadım ama aralarından açtığım koloniler bana yeterli fikri verdiler.

İlkbahar gibi yavru alanlarını açmışlar ve günlük yumurtalar hepsinde var.Yani durmak yok , yola devammmm.

Arı kovanlarında yalıtım konusundaki hassasiyetimi takip edenler biliyor.

Artık herkes yalıtımın ne olduğunu , ne anlama geldiğini anlatabilmişimdir.

Yarım çerçeceve , bir çerçeve mevcutu , olan adına koloni bile diyemiyeceğimiz bir mevcutu olan bir koloniden sezonda bal alabilecek mevcuta ulaşmak.........

Çoğu insan bunu rüyasında bile gerçekleştiremez.

Bu koloniler 15 çıta ortalalamalarına ulaşacak ve her biri bal yapacak...

Hayal kurmuyorum geçen yıl yaptığımı söylüyorum:::)))

Strafor kovanın hala önemini anlayamamış beyinlere gülmekten başka birşey yapamıyorum:::))

Hüseyin Avcı bunun önemini 1987 de anlamış ama yıl 2015 bunu hala anlayamamış beyinler var:::))

Ahşap kovan artık benim için sadece bir nostalji.Karakovan gibi zevkine yani....

SLM ve Muhabbetle...


5 yorum:

miriliburak dedi ki...

O zayıf arılar seni bile şaşırtacak.

Abi strafor işi için bende aynı düşüncedeyim. Kullanmayanı da zorla ikna edecek değiliz :)

Hayırlı günler...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf bizim en büyük özelliğimiz, iyi gözlemler yapıp bunları not tutup paylaşmamızdır.
Bunda kullandığımız arının katkısıs çok fazla.
Şimdi senin arılar saldırgan olsaydı, nasıl şehirin ortasına getirecektin.
Hadi arıları getirdin, kovan açtığında senin resimleri kim çekecekti, maskeyle eldivenle resim çekilmiyor...
Gelelim strafor kovanın kullanıma yukarıdaki yazdığım gözlemleri yapamayanlar, ahşap kovan ile köpük kovanı nasıl kıyaslasın...

Anne ve babanın bir şekilde olaya müdahil olması ayrı bir güzellik olmuş...

Bazıları at gözlüğü takmış ve güdümlü kişileri kendi hallerine bırakalı bayağı oldu....

Sağlıcakla kal...

muhteşem turunç dedi ki...

Abi balkonun çok güzel. Strafor kovan konusu artık bence tartışılmaz hale gelmiştir. Çok değil mart ayında sıkışan balkon kolonilerini izleyeeğiz :)) sağlıcakla kal.

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

Selam.
Abi strafor kovanlar konusundaki görüşlerinize aynen katılıyorum.Şu kovanlarımı bir türlü kafama göre standart ölçülerde kullanmak nasip olmadı.Bu gidişlede olmayacak.İnşallah bu strafor kovanlar sayesinde arıcılar her türlü rahat edecek.Bu strafor kovan işi rayına otursun bende almayı düşünüyorum. Sağlıcakla.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

Şaşırtsın şaşırtsın , yeter ki şaşırtsın, ben razıyım :)

Bize düşen buzağın ağzına süt tadını vermek.İlla da olmaz derse kendi bilir.

Sayın Bakanım.

İyi bir arıcı aynı zamanda iyi bir gözlemcidir.Şahsen ben bu onuda kendimi çok eksik görüyorum.Ama iyi tarafım eksik olduğumu biliyorum ve bunu kapatmaya çalışıyorum.

Benim kuzu gibi arımdan ürküyorlar şehirde bir de diğerlerini düşün.Birgün bile barındırmazlar adamı.

Ebeveynlerimin ilgi göstermesi beni çok mutlu ediyor.Bazı şeyleri birlikte yapmak ve paylaşmak benim adıma çok önemli.

Muhteşem Abi.

Strafor konusunu artık uyananlar biliyor.Biz uyanamayanların uyanması için gürültü yapıyoruz::))

İlkbaharda ve sezonda kolonilerin gelişimlerini yayınadığımız da eminim bir çok kişiyi de uyandırmış olacağız.

Eyüp Bey.

Kovanlarda bir standart yakalama mevzusu Türk arıcılığının bir sorunu.Devlette ve merkez birlikte bu doğrultuda olsun diğer konularda olsun en ufak bir çalışma söz konusun değil.

Veya umurlarında değil...

Strafor ise Türk arıcılarına büyük katkı sağlayacağına inandığım bir proje.Kalkınmak bir kişi ile olmaz.Birlikte olur.İnşallah birgün nu olacak.

SLM ve Muhabbetle...