31 Aralık 2014 Çarşamba

2014 SEZON DEĞERLENDİRMESİ


Arılığımdan bir kesit.Doğanın dört mevsimi insana haz veriyor.Arılığımın her mevsimini ayrı seviyorum.İlkbaharı daha da başka tabii...


Mevsim yağışlı ve bereketli olunca arılarımın 1 tonluk suluğu da dolmak üzere.Tamamen yağmur suyu.


Hüseyin Abinin strafor  ruşetlerinin kapak ızgaralarını uzun zamandır kapatmak istiyordum.Geçici olarak değişik materyaller kullandım ama köpük bir türlü aklıma gelmedi.Neyseki kışa girmeden önce jeton düştü.Hafta sonu iki köpük aldığım gibi arılığın yolunu tuttum.


Köpüğü içeriden sıktım.Dışarıdan sıksam kilit sistemi için sıkıntı olabilirdi.Köpüğün içeriden sıkılmış halinin dışarıdan görünüşü.Bu basit bir çözüm.Paylaşma nedenim ise arıcılar arasındaki lazların benim gibi jetonun düşmesini beklemesin::))


Arı yemi sadece şurup olarak işe yaramıyor.Soba olarakta iş görüyorlar.Malum havalar soğuk ve arılıkta çalışmam gerekiyorsa sobayı yakıyorum , hem ısınıyor hem de içine patates koyarak keyif yapıyorum.

*******************

İyisi ile kötüsü ile ömrümüzden miladi olarak bir yılı daha geride bıraktık.

2014 yılında arıcı olarak ne yapabildik ne yapamadık kısa bir değerlendirme yapmak istiyorum.

2014 sezon beklentisini koyarken hedeflerimiz vardı.Ana üretimi ,strafor kovan,strafor ruşet , koloni çoğaltma ve tabii ki bal rekoltesi.

Ana üretim konusuna zaman ayıramadım.Mevcut kolonileri bir çoğunu parçalarak çoğaltmak zorunda kaldığımdan buna imkan kalmadı.Öyle bir oldu ki koloni sayısı 180 lere vurdu.Hafta da bir gün arıcıyım.

Pazar günü.

180 koloniye kapak açıp kapayayım desen bir gün biter.Yani kolay değil.Ama Allah'a şükür alnımın akıyla bu işin üstesinden geldim.Sıkıntım sadece ana üretimine zaman ayıramadım.Dolayısıyla ilk defa bir yıl ana üretemeden kapatmak zorunda kaldım.

Strafor kovan işi tama bir muamma.2014 yılına başlarken hedef İlkbahara arılarımı strafor kovan içerisinde çıkarmaktı , ne yazık ki hala öyle :::((((

Aradan bir yıl geçti ve ben hala strafor kovanlarıma ulaşamadım.

Tabii aranızda şunu düşünen olabilir.Piyasada bir sürü strafor kovan varken sen hala neyi bekliyorsun.

Strafor kovan konusunda riske giremem.Toplam da 30.000 tl lik bir yatırım maliyetinden bahsediyorsak düşünmeliyiz.

Ben aldım ama iyi çıkmadı  veya beğenmediğim bir sürü yeri var hadi tekrar alayım gibi bir lüksümüz yok.

40 defa düşünecek bir defa karar vereceğiz.

Durum bu olunca da biz hala strafor kovanlarıma kavuşamadım.

Hedef  Ocak ayı içerisinde bu işi sonuçlandırmak:::)))

Strafor ruşet ise çözdüğümüz bir konu oldu.sezon içerisinde strafor kovanlarıma kavuştum ve yazı onlarla birlikte geçirdim.Performanslarından şuana kadar memnunum.En önemlisi kışlama ve ilkbahar performansı onu da göreceğiz inşallah.

Bal rekoltesi ise düşündüğümün ve beklentilerimin çok altında kalsa da toplamda 350 kg. bal hasatı elde ettim.Civarımdaki arıcıların yiyecek balı da bulmakta zorlandığını düşünecek olursam bu rakam iyi.Ama 66 koloninin bala girdiğini düşündüğümde kovan ortalaması 5 kg .bala isabet eder ki bu da çok düşük bir rakam.

Balın bu kadar düşük olmasının sebepleri arı değildi.Koloni mevcutları yeterli arı mevcutuna ulaştılar.Fakat Kestane nektarı zamanında havanın yağmurlu gitmesi , arının sadece beş gün bala çalışabilmiş olması dolayısıyla pek verimli geçmedi.

Ihlamur nektarı da geçen yıllara oranla az olsa da idare etti.

Fakat en önemli nektar kaynağımız salgı balı geçen yıl sıfır çektiği gibi bu yıl da sıfır çekti.

Bunun faturası bana yine ağır oldu.Kovan başı 5 kg.bal aldım ama 5 kg .kestane balını basra balı alacam diye arılarıma yedirdim.

Afiyet olsun , yapacak birşey yok.

Arkadaşlarıma söyledim , gelecek yıl kestane nektarı peşinden benden habersiz arılarımı sağsınlar::))

Ve son hedef.

Koloni çoğaltma.

Bu hedef benim düşündüğümün çok ama çok üstünde gerçekleşti.Sezon hedefim 30-40 koloni çoğaltmak iken bu sayı nerdeyse üç katına vurdu.

Tabii bu pekte isteyerek olmadı.Sezon başında satın aldığım kolonilerin biraz sevgi dolu olmaları dolayısıyla onları bölerek tedavi etme yoluna gittim.

Kolonilerimi istemeden de olsa çok fazla çoğaltmak zorunda kaldım.Şuan  167 kolonim var.Tabii bunların içerisinde 10 çıta olanda var bir çıta olanda.Ama toplam sayı bu.

Bu benim hobi arıcılık olayımı biraz aşıyor.

Bu rakam beni yoruyor.

Bu sebeple bu rakamın en az yarısını bu yıl satmayı düşünüyorum.Bu sayede yine arılarımla sezon içerisinde istediğim gibi oynayabileceğim.Yani zamanım kalacak.

Tabii bu satabilirsem.,

Satamazsam ne olur derseniz , çay demler içerim::))

Arıcılar bir nevi çiftcidir.

Çİftcinin karnını yarsan umut çıkar.

Biz de yeni hedeflerimizi ve umutlarımızı yeni yıla saklıyoruz.Mevlam bütün arıcı dostlarıma arzuladığı bir sezon yaşatması dileğiyle....

SLM ve Muhabbetle...



3 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf sezonu nihayet sonlandırdın, kış kapıya nihayet yeni yıl ile kapıya dayandı.
Yılın muhasebesini yapmışın, birdaha bu kadar yorulacağını sanmıyorum, çıtayı istemeyerekte olsa çok yükseltmiştin ve baharda hedefini sormuştum, nihayet hedefine geri dönüş yapıyorsun. Arı satılmaz diye üzülmene gerek yok, hepsini satacağım de hepsi satılır...
Bal rekoltesini sen düşürüyorsun,bir sürü kestane balını meşe balı alacağım diye arılara yediriyorsun...

Yeni sezon tüm arıcılara ve sana hayırlı olması dileklerimi sunuyorum...

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi çiftçinin karnını yarsan umut çıkar sözünü tuttum. Tam beni anlatıyor:)) hele birde benim karnımı düşünürsen ne kadar çok umut çıkar sen düşün artık:))Kolonilerin fazlalığı konusunda arıları satamazsam demişsin de karniol ana arılı hale getirdiğin bu kolonileri sen satamazsan emin ol ki kimse satamaz..Yeni yılda her şey gönlünce olsun. Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM ...

Sayın Bakanım.

Biraz kıl bir satıcı profilim olduğundan satabileceğimden pek emin değilim.Ortada bir gerçek var ki satmalıyım.Aksi halde işim zor.

BU yıl ümidim sensin.Benim gönlüm yine kestane nektarını tek sağmaya elvermez.Umuyorum ki bir gün benden habersiz onları sağarsın::))

Muhteşem Abi.

Sahi sende bu kadar fazla umut olacağını hiç düşünmemiştim::))

Satış işi biraz kısmet işi.Elbette müşteri çıkacaktır ama ben nazlamayı bilmem.Fiyatta indirim yok, sabit .İstediğini de seçme şansı yok.BU şartlarda müşteri olursa ne ala.Olmaz sa çay demleyeceğim::))

SLM ve Muhabbetle...