1 Aralık 2014 Pazartesi

SONBAHARIN SON GÜNÜ


Orman uykuya yattı.Ağaçlar yapraklarını nerdeyse tamamen döktüler.Benim kızlarda artık hazır sayılırlar.


Nerdeyse diyorum , çünkü hala beslemeye devam ediyorum.Gecenin bir yarısı ama koloniye hem şurupluk hem de şurup veriyorum.


Eritilmeyi veya temizlenmeyi bekleyen çıtalarım.


Bunlar ise şömine tutuşturmak için ayrılmış olanlar.Çok güzel şömine tutuşturmaya yarıyor öneririm.


Bunlar ise petekten arındırılmış yeniden kullanıma hazırlanan çıtalar.

*******************

Bu yıl arılarımı rahat bırakmaya pek niyetim yok.Hava 9 derece ve arı uçuşu yok ama ben arılarımın başındayım.

Ahşap kovanlarımın kışlık stoklarını tamamlamış ve onları kış uykusuna yatırmıştım.Fakat strafor ruşetlerimi sona bırakmayı yeğlemiştim.

Hava 9 derece ama strafor ruşetlerimde salkıma gireni görmedim.Bu benim beklediğim bir durumdu.Böyle olacağını düşündüğümden strafor ruşetlerin beslemesini en sona bırakmış onları uzun zaman keklemeye devam etmiştim.Üzerlerinde keki olanlar hala var.

Strafor ruşetlerimi bu kış fazla uyutmaya niyetim yok.Onlardan beklentim içeride yavru faaliyetini uzun tutabilmek ve içeride ki kış arısının sayısını artırabilmek.Havadaki sıcaklık dalgalanmaları devam ettikçe bende beslemeye devam edeceğim ki kızlar yatmasın.

Bu durum en fazla 15 gün daha devam eder.Arkasından İstanbul havası kapatır ve uzun süreli soğuk hava dalgaları ile başbaşa kalırız.O zaman benim kızların dinleneceği zaman dilimi olacak.Ocak ortasından sonra hava durumunu koklayacak ve gidişata göre strafor ruşetleri erkenden uyandıracağım.İşe erken başlamaları lazım ki normal kovanların mevcutlarını yakalayabilsinler.

Aksi halde kışa 1 veya 2 çıta girmiş arıdan sezonda ne beklenir ki.Hiç birşey....

O halde benim için fazlasını yapmalılar.Onları kurbanda satmak için beslemiyorum ya::))

Kovan karıştırma şansım olmadı.Fakat kovan ağızlarında ve civarında her hafta düzenli gözlem yaparım.Aksi bir durum gözlemlemedim.Yavru sökmek ve yağma gibi belirti yok yani.

Sadece bir ahşap koloniye sarıca arısının girdiğini gördüm.Beni fazla endişendirmedi .Girdiği  kovan güçlü bir kovan ama soğuk havadan dolayı salkımda olduklarından dolayı kovan savunmasız kalıyor.Strafor kovan olaydı içeri girebileceğini düşünmüyorum.Şayet girebilseydi bir sürü zayıf mevcutu olan strafor ruşetlerim var onları ziyaret ederdi.Üstelik üstlerinde hazır şurupta varken.


İlginç olan , bizim arının uçamadığı 9 derece sıcaklıkta bu sarıcanın naısl uçabildiği.Ve hala neden ölmediği.

Sezonda işler yoğun olduğundan bazı işler ne yazıkki arkaya kalıyor.Mesela eskimiş petekler gibi.

Bu peteklerin icabına bakılmalı ve arılıktan uzaklaştırılmalıdır.Sıra ancak şimdi onlara geldi.Pazar günü temizliğe başladım.İhtiyacım kadar olanı şömine tutuşturmak için ayırdım.Eritilmesi gerekenleri ise ayrıştırmaya devam ediyorum.

Bazı mumlar eskimiş ve güve vurmuş olsa bile çıtaları temiz ve yeniden kullanıma uygun.Bunları yakmaya gönlüm elvermiyor.Geri dönüşümünü sağlamak bana daha mantıklı geliyor.Öyle de yapıyorum.Onları şimdilik petekten arındırdım.Arındırma işlemi bittiğinde ise yeniden kullanım için temizlenecekler , tekrar tellenecekler ve kullanıma hazır hale getirilecekler.

Bazılarına bu işlem cimrilik gibi gelebilir ama ben doğal kaynakların hoyratça kullanılmasına karşıyım.İsraf dinimizde hoş görülmemiştir , benim hoş görme gibi bir lüksüm olamaz.

Arılığmdaki kışa hazırlanma oranı %80 den ,%95 çıktı diyebilirlim.Hem stok durumundan hemde hala beslemeye alamadığım 30 civarında ruşetim vardı onların durumundan.Onlarında hepsine gece vakti üstlerine şurupluklarını yerleştirdim ve beslemelerine başladım.Artık bu saatten sonra kış gelse de çok önemli değil.

Ben arılarım kışa hazırız.

SLM ve Muhabbetle...

6 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf Selamlar...

Kızları rahat bırakmaz isen rahatsız olmaya devam edersin, rahat bırak şunları...
Kurbana hayvan yetiştireceksen yardırmaya devam...

Köpük ruşetler sakıma girmedi ama hava soğuksa uçmuyorlar..

Sarıca arılar soğukta bile uçuyor ve kış salkımına girmiyor...

Ateş tutuşturmakta mum ve eski çıtalar acayip işe yarar...
Mumlara yazık olacak ama...
Arazide zor koşullarda ataş yakmak için bir parça sünger hepsinden çok işe yarıyor...

Geriye 30 ruşet kaldı demişin, 30 ruşet aç bile olsa digerlerine inat yapar bahara çıkar kafanı yorma :))

Sağlıcakla kal.


MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Selamün aleyküm
Kışı kayıpsız geçirmenizi dilerim.
Takip ettiğimiz kadarı ile kovanların yiyeceği iyi, kadroları güçlü. Dolayısı ile kış olumsuz etkilemez.
Ben özellikle strafor kovanları merak ediyorum. Gelişmeleri öğrenmek için takibe devam.
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf kardeşim arılığın yaprakların dökülmesinden sonra tam bir sonbahar güzelliğine bürünmüş. Senin hala arı besleme işine; biraz hoca, birazda karadenizli işi olması hasebiyle benim aklım ermiyor. Ama en doğru yol kendi bildiğin yoldur ilkesine göre hayırlısı olsun diyorum. Muslukların önünde kontroller yapıyorum demişinde; kışın ağzında piposuyla ahkam kesen aristokrat pozuyla muslukların önünde dolaşmak ve yorumlar yapmak benim de en büyük eğlencem:)) şunun şurasında bahara ne kaldı deyip sağlıcakla kal diyorum.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Kızları rahat bırakma gibi bir düşüncem yok.Kış boyu onlarda ben de çalışacağız.Sonuçta kurbanlık mı olur veya ballık mı bakacağız.

Arıların salkıma girmemesi , kovan içi sıcaklığın yavru atması gereken ortamın olduğunu gösteriyor , bence tabii.Rahatlıkla da verdiğim şurupu alabileceklerini de tabi.

Mumları eritmek için çok zahmet harcıyorum ve karşılığının ne olacağından da emin değilim.Yakılarak değer kaybına yol açılması hoş gibi görünmese de benim işime yaradığı kesin:)

Geriye 30 kalmıştı dedim ama bu hafta artık kalmadı::))

Muhittin Hocam.

Hocam iyi durumda olan koloniler var tabii olmayanda bir sürü var.Zayıf olan kolonilerin ahşap kovan içerisinde kış geçirme şansları yoktu.Bütün ümidim strafor ruşetler.

Strafor kovanlar konusu benim üzerinde hassasiyetle durduğum bir konu.Arıcılığımızı ve bal rekoltemizi yükseltmesini beklediğim bir konu.Gelişmiş ülkelerde arıcılar katlı koloniler ile kışlarken biz hala 4,5,6 altı çerçeve ortalaması ile kış çıkarıp bu kolonilerden bal almaya çalışıyoruz.

Muhteşem Abi.

Besleme işimin nereye varacağına dair bir düşüncem yok.Nasrettin hoca misali tutarsa::))

Ama denemeden de olmazdı dimi::))

İyi Doktor hasta kapıdan girdiğinde teşhisini koyar.Elle muayenesinde ise teşhisini doğrular.

Ben öyle biliyorum daha iyisini sen bilirsin.

Gözlem yeteneği olan iyi arıcı da kovanı açtığında koloninin vaziyetini görür.Belki bir çıta çeker ona da gerek duyarsa.

Kışın dışarıdan okuma ise yetersiz ama bazı sıkıntı olabilecek durumlar için geçerli .Mesela yağma, yavru sökme , nosema vesair gibi.

SLM ve Muhabbetle...

miriliburak dedi ki...

Abi selamlar;

Besleme yaptığını yazınca içimden yahu kış geldi hala mı didim :)

Kendimi "bahar gelsin de yonca yedireyim az sabret" diyen hocaya benzettim bea :))

Aman diyeyim benim arılar seninle tanışmasın.
Ne var ne yok ertesi gün eyalete hicret ederler :)

Hayırlı günler...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

Strafor ruşetlere bu yıl farklı bir besleme takvimi uyguluyorum.İyi şeyler olacağını düşünüyorum ama bakalım sonuç ne olur.

Yaw ; seninkiler hicret edecekseler Muhteşem Abi ile Ustanın yanına etsinler.Onların kovanları sağsan bal alırsın , bizimkiler ise boğaz tokluğuna çalışıyor :)

SLM ve Muhabbetle...