22 Aralık 2014 Pazartesi

ARI YATIYOR , ARICI GEZİYOR


Efraim Abinin arılar kuzu gibi maşallah.Bağırdığında hazırola geçiyorlar :)


Ziyafet hazırlığı tan gaz devam ediyor.Başlarında Efraim Abi her taraf toz duman.


Efraim abi ve arılığı.BUgün belki istenilen bakım ve düzende değil ama belli ki zamanında çok emek harcanmış.


Ziyafet sofrası ve arıcılar.Allah muhabbetimizi bozmasın.


Usta ile çırak.Maşallah ustasından aşağı kalır tarafı yok.Yemek konusunu baya iyi öğrenmiş::)) Fatih istedikçe istiyor....::))


Resimleyen resimlenir.İlhami abi , anı yakalama peşinde..Bir tarafta çay faslı bir tarafta Bakan suni tohumlama prifingi veriyor.


İlhami ,  çayın keyfini çıkarıyor.


Kuzunun arkasından çay cila gibi oldu.


Günün sonunu salep le getirdik.Feribotta günün kritiğini yaptık.


*******************

Arıcının gezme zamanı ve biz gezme moduna tam girdik.Programlar ardı ardına gelmeye devam ediyor.Bize de sıraya koymak düşüyor.

Efraim Abi evsahibi olarak bizi davet edince bize de icabet etmek düşer.Aramızda makas atanlar olsa da biz de gereğini yaptık.

Elde olmayan sebeplerden dolayı davete biraz geçikmeli olsa da katıldım.Sabah faslını kaçırdım ama kuzuyu riske etmedim.

Gerçi Bakan bize Keçi sözü vermiş olsa da vaad edilen Keçi yerine eldeki kuzu daha iyidir .

Programa dahil olduğumda dostların hepsinin keyfi yerinde idi.Meteorolojik şartlar ise tam istediğimiz gibi.Program öncesi hava kötü olur diye çok çekinmiştim ama Allah yüzümüze güldü.Süper bir kış havasında , arılıkta süper bir muhabbet oldu.

Efraim Abi , bize örnek bir ev sahiplik örneği sergiledi.Bir saniye olsun kendisi ve arkadaşları yerine oturmadı.

Böylesine yoğun hizmet olduğunda ben şahsen biraz rahatsız olurum.

Efraim Abi ve arkadaşlarına teşekkürlerimi sunuyorum.Haklarını helal ederler inşallah.

Efraim Abinin arıları genel anlamda gayet iyi.Sakinlikleri olsun , mevcut durumları olsun .Arılığında her şeyi düşünmüş.Arı evi ve depolama alanı var.Arıları için su havuzu var.Kazanlar ise mum eritmek için kullanılmış , büyük büyük bir köşe de bekliyorlar.

Çalışma sahası biraz eğimli olsa da rahat .Bana göre tek sorunu arkasından bir arı sevdalısı oğlu olmaması.Veya Eniştesi.

Bu bizim hepimizin ortak sorunu.Bir arılık bir yılda kurulmuyor.Altyapısını yıllarını harcayarak oturtuyorsun.Emek harcıyorsun.Bunu senden sonra da birisinin devam ettirmesini arzuluyorsun.Ama bu bizim elimizde değil.Bu işe gönül koymak gerekir .Efraim Abi de ne yazık ki aynı sorunla yüzleşiyor.Ufak bir torunu var.Yaşı küçük olmasa tam veliaht olacak adam diyeceğim ama henüz daha ufak.Önünde uzun yıllar var bakalım ne olur.

Uzun yoldan gelen dostlarımızla birlikte harika bir gün geçirdik.Sair sebeplerden ötürü veya sebepsiz gelemeyenler ise günün kaybedenleri idi.

Hafta sadece ziyafetten ibaret değildi tabii.

Hava soğuk olsa da tam gün mesaimi yine arılıkta geçirdim.Malum kovan sayısı 167.Bunun yarısını satmayı düşünüyorum ama satamazsam ne yaparım sorusunu sorduğumda ; kıştan hazırlıklara başlamam gerektiğini düşünüyorum.

Öyle de yapıyorum.

Şuan için eskimiş petekleri çıtalardan ayırıyorum.Kullanılmaya elverişli çıtaları tekrar kullanmak için temizliyorum.Haftadan sonra tellemeye başlarım .Tabii bir kuşgözü meselemiz var o da ayrı bir muamma ya ...Gelecek diye umut etmeye devam ediyorum.....:::(((

Kovanları karıştırmaya gerek duymadım.Artık rahatsız etmenin bir anlamı da yok.Kışlamaya hazır bir şekilde kendi başlarına bıraktım.

Arılık sessiz ve sakin.Onlar da bizim gibi kışı bekliyor.

Biz ise çalışmaya devam ediyoruz.Gün gelir çalıştırmaya da başlarız İnşallah.

SLM ve Muhabbetle...

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yaw arkadaş bir adamın hiç dostu olmaz olurmu..:) bu kadarmı bıktınız benden:))üç koldan kuzu ziyafeti haberide yapılırmıymış ya bir yerlerime bir şey olurda gidiverirsem:)) deyip hakikaten orda olmak varmış diye ciddi bir kelamda ekleyeyim... İnşallah bir sonraki "keçi tanıtma" buluşmasında görüşmek üzere diyeyim...sağlıcakla kal abi.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf süper bir gün oldu.
Gelmeyenler kendileri bilir :v
Efraim abi hiç durmadı, ben bir başka şey dikkatimi çekti, sen geç geldiğin için fark edemedin, yaklaşık 150 kovandan fazlaarı var ve kovanlarda numara yok en az 20 kovan açtık bir önden bir arkadan derken arılığı dört dönüyoruz, Efraim abi arıların seceresini sayıyordu bunu kimse fark edemedi.
Buda ayrı bir yetenektir...
O kadar resimler var sadece sana yakalanmışım yemek yerken, başka delil yoktu :(
Efraim abiye teşekür ediyoruz Allah ondan ve arkadaşlarında razı olsun.

Bana keçi konusunda sataşanlar var ama sıra Sadri abide, benim kanola ekim festivaline daha çok var...
Haberiniz olsun yani...

Sağlıcakla kal...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Ortamda bir sen eksiktin.Olmalıydın ama olamadın.Sorun değil.Kaybettiğin kuzu.Keçi nasıl olsa sağlamda::))

Hala Keçinin ne olduğunu öğrenebilmiş değilim::))

Üstelik kuzu da yağlıydı saana yaramazdı hani::))

Sayın Bakanım.

Kapakların üstünde ırkına ait notları var.KOpya çekiyordu::))

Yanımda olduğundandır , aksi halde seni nasıl yakalardım ki ::))

Yaw , bir söz verdin size keçiyi tanıtacağım diye .7 milyar insan şahit buna.Onu bunu bilmem bize keçiyi tanıt::))

SLM ve Muhabbetle...