8 Aralık 2014 Pazartesi

KIŞ'TAN ÖNCE SON FIRSAT


Arı desem arıya benzetemedim , sinek desen ona da benzetemedim.Son kararım katır ::)) Görünen o ki kışı geçireceği bir kovan arıyordu.O da kışın geldiğini anlamış olmalı.


Dedik ya % 90 lardayız diye.Eksik kalan kısımlardan birisi de ahşap kovanların son kışlık pozisyonunu alamamış olmaları idi.Beslemeyi keseli 1 ay olmasına rağmen yemlikleri üstlerinden almaya fırsat olmamıştı.Kenarlardaki terlemeye dikkat.


Şurupluklar üstlerinden aldım ve yerlerine gazete koydum.Çİft çift koydum.Geçen yılın İlkbaharından beridir çözemediğim bir nem sorunum var.Bu koloni de besleme de yok ki,Yavru desen bir avuç miktarı bile çıkmaz.Alttan boy ızgaralı ama terleme tam gaz.


Kovan örtüsünde biriken neme dikkat.Bu mevsimde çok fazla.


Bunun hikayesi farklı.Emrah Akolden aldığım birkaç anadan birisi.Diğerleri iyi durumda ama bu ne yaptımsa makası geri sardı.En son bir avuç askeri kalmıştı.Ben de ne olur olmaz anasız bir koloni olursa veririm diye iki haftadır beklemedeydi.O bir avuç askerini de bu hafta kaybedince kafeslediğim gibi muhtemel koloninin salkım noktası olabilecek bir yere mıhladım.


Kolonilerimden birisinden bir çıtayı arısı ile aldığım gibi yanına verdim.O da artık bir şehirli oldu.Yeni mekanı Teras.Bundan sonra hava müsaade ederse kabul edilip edilmediğini görürüz.Bir ineklik yaparlarsa da kendileri bilir artık benden bu kadar.

*******************

Arılar ve arıcılar için kış önünde bulabilecekleri güzel bir hafta sonu fırsatı idi.

Tekil fırsat günlerinden konuşurum , beni bilen dostlar bunun neden olduğunu iyi bilir.Arılarıma sadece Pazar günleri bakarım.Yani haftanın diğer günlerinin iyi olması beni çok ta ilgilendirmiyor.

Arılığımda işler yoluna girmişti ama hala tek tük eksiklikler vardı.Ben %100 taraftarı olan ve hayatının her anında da bunu tatbik etmeye çalışan birisiyim.Tabii bunu iş anlamında söylüyorum.Kanaat konusunda değil::))

Arılığımda işler tam rayına oturmadıkca ben rahat değilimdir.Beynimin bir tarafını devamlı kemirir durur.Koloni kaybı olağandır ama benim yüzümdense olağan değildir.

Bu hafta bu sebeple benim için özel bir fırsattı.Ben de fırsatı geri tepmedim.

Ruşette olmayan ahşap kolonilerde olan kolonilerimin eksik kalan kısımlarını tam anlamıyla bitirdim.2014 sezonda aş gösteren nem sorunu ise devam etmekte.Alttaki ızgarada göl gibi su birikmiş.Bu bana göre bir koloni için sağlıklı bir durum değil.

Kolonilerde kapaktan havalandırmayı kaldıralı yıllar oluyor.Mevcut ahşap tüm kapaklarımda havalandırma ızgaraları bile yoktur.Önceleri olmayana nem şimdi ne oldu da İlkbahardan beri bana sorun olmaya devam ediyor.Bütün kolonilerim alttan ızgaralı.

Şuruplukları kaldırdım ve naylondaki delik yerlerinin üstüne gelecek şekilde gazete kağıtını koydum.Her yıl kışlama da gazete kağıtlarını kullanırım.İyi nem çekerler.Bu sefer ne kadar etkili olacaklar bakacağım.

Yine nem konusunda etkin olmasını düşündüğüm için kolonilerin musluğa doğru eğimlerinin acısını artırdım.Yani içerid e nem olacaksa da su kovanın çıkışına doğru hızlı bir şekilde akacak ki bu sayede içeri de sıkıntı yaratmayacak.Bunu daha çok strafor ruşetler için yaptım.Ahşap kolonilerinin de eğimlerini artırdım ama bunlara çokta gerek yok.Onlarda ki faydası sadece su naylon örtüde birikirken önde ve tek nokta da birikmesini ve damlasını sağlayacak.Bir de ilave olarak kovan kapaklarının üstlerinde suyun daha az kalmasını sağlayacak.Altları zaten ızgaralı.

Strafor ruşetteki kolonilere iki haftadır iyi ve düzenli besleme yapıyordum.Ofisteki koloniyi kontrol ettiğimde ilkbahar gibi yavru alanı açtığını görmüştüm.Aynı görüntüyü acaba yazlıktaki kolonilerde de görebilecekmiydim.

Göremedim....

Yaptıkları tek şey avuç içi kadar yavru ve stok.Sanki ben onlara alın saklayın diye veriyorum.

Artık damla bile yok::(((

Görünen o ki bulunduğum yer polen acısından son derece sıkıntılı.Aksi halde ruşettekiler de şehirdekiler kadar olmasa da baya bir yavru alanı görmeyi umuyordum.

Bir firmanın bu tür polen eksikliği olan meralar için bir ürünü var.Polenbee...

Keşke diyorum  bari bu ürünü deneseydim.

Ürünü çam bölgesi arıcıları için yapmışlar.Benimde sorunum aynı.Polen yoksa yavru da yok.

Herşeyin biz ve Dostlarımız için daha iyi olması dileğiyle...

SLM ve Muhabbetle...

8 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi senin şu strafor kovanlar bir gelse de rutubetten kurtulsan diyorum. Diyeceksin niye şu andaki sistemde neden rutubet oluyorda o zaman olmayacak:(( abi şu naylon örtünün üstüne klasik lambalı kapağı havalandırma ızgarasız da koysan aradaki hava boşluğundan dolayı bu rutubet olur. Bak bir benim için dene bir kovanın üstüne naylon örütüyü koy, üzerine bir strafor koy ve en üstede strafor büyüklüğünde düz bir tahta ve en üstede bir ağırlık koy bir hafta sonra koloniyi aç bak. Koloni rutubetten dolayı sönerse daha güçlüsü bedava benden, ancak rutubet olayının tamamen bittiğini görürde kapak konusunda haklı olduğum kanaatine varırsan bedava dua senden:)) sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf işlerin bittiğine sevindim, %100 ler güzel cümle...
Ben rutubeti hiç bir zaman dert edinmedim, nasılsa arı salkıma girmiyor , Marmara bölgesinde arının bir hafta uçamadığı zor görülüyor...
Birde örtü üzerine 2-3 cm kalınlığında strafor koyuyormusun, onu tam anlamadım...
Bir başka konu ana arı sapa sağlamsa niye koloniyi bu hale getirdi, arılıklarda sorunlu ana mutlaka olur, nasıl engelli insanlar varsa engelli ana arılarda var, olaya bu gözle bir bak...
Ofis ile köy arasında hem ısı hemde polen sorunu var, dolayısı ile poleni çözsen ısıyı dışarıda çözemeyecek sin...
Sağlıcakla kal...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Yaw aklımı aldın ::))

Tam olarak ne dediğini anlayamadım ama anladığım kadarıyla örtü sütüne strafor ve sütüne kapak diyorsun.

birincisi naylon örtü üstüne ilkbahar de sonbahar da şurupluk kullanıyoruz.

İkincisi ise ; Benim kapakların hepsinin içinde strafor var.

Anladığım bu kadar ::))

Sayın Bakanım.

%100 bence de ::))

Kovan içi nem konusunda farklı düşünüyoruz.Özellikle de İlkbaharda yaşadığım sorunları göz önüne alırsak.

Bir miktar nem mutlaka olacaktır ama fazlasının koloninin gidişatını çok olumsuz etkilediğini düşünüyorum.

Strafor kapakların içinde var.Yani kapaklar kendinden strafor var.

Ana da sorun olma ihtimalini göz önüne alıyorum.Kesmezlerse bir şans daha veriyorum.Ehh bu şansını da tüketirse soluğu benim oğul şişesinin içinde alır .:))

Yazlıkta polen sorunum olduğu artık aşikar.Bende iyice kanaat getirmeye başladım.Şİmdi buna bir şekilde çözüm üretmeliyim.Bunlardan birisi de verdiğin kanola tohumları.

SLM ve Muhabbetle...

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Selamün aleyküm
İşleri bitirmenize sevindim.
Nem problemi sizi çok meşgul ediyor.

Bütün yazılarınızı takip ettikten sonra şu aklıma geliyor. Acaba arıların konulduğu zeminde, yeraltı suyu yüzeye yakın mı? Burgu veya kazmayla 20 veya 30 cm kazarsanız tespit yapabilirsiniz.

Marmara Bölgesinde (ayrıca orman içerisinde) olmanız münasebeti ile kılcallanma sonucu yüzeye çıkan su zerrecikleri zamanla kovan içerisinde yoğunlaşarak nem oluşumunu hızlandıra bilir.

Dip tahtası ahşap olan (ve tamamen kapalı olan) kovanlarda nem durumu nasıl?

Sizin kovanların nem durumu kafama çok takılıyor. Şu strafor kovanlar gelse de rahata erseniz...
Selam, saygı ve muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Abi naylon örtüye, 2-3 cm kalınlığında strafor yapışık olacak yani kapak sıkıca bu straforu naylon örtüye bastıracak ve rutubet tavanda toplanıp akamayacak.Yaptığın işte bence bir eksiklik veya terslik var...

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

Selamün aleyküm.
Yusuf bey yukardada Muhteşem hocam ve Ali abi açıklamış.Kapaktaki ince straforlar işe yaramıyor arada boşluk kaldığı için.Aynı durum bendede oldu.Naylon ve kapak arasında kalın bir strafor olacak ve bu strafor kovan üstünü tamamen öpmesi gerekiyor yoksa kenarlarda azda olsa nem oluyor.Ben çerçeve üstündeki kaba mumları biraz tıraşlıyorum straforun tam oturması için.Sağlıcakla

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

Ahşap kovanlarımda zaten sorun devam ediyor.Mevcutların hepsi zaten alttan ızgaralı.

Orman su ve sondaj.

Evimde sondaj suyu kullanıyorum suyu ancak 139 metre de bulabildim :)

Strafor ruşetler de nem var.Dolayısıyla bunun ahşp olduğundan dolayı olduğunu da düşünmüyorum.

Orman olmasına gelecek olursak ; arılarım yıllardır ormanda ve benim sorunum bu sezon ilkbaharda başladı.

Sayın Bakanım.

Okey , haklısın da üşstte şurupluk varken bu dediğin nasıl olacak.Hadi şimdi kaldıralım ilkbahar beslemesinde ne yapacağız.Ben kayık şuruplukla hiç bir zaman beslemedim.Hep üstten şurupluk kullandım.Tek farkı bugüne kadar şurupluk çıtanın üstünde idi.Yani arada naylon yoktu.Şİmdi ise naylonu deldim şurupluğu üste koydum.

Eyüp Bey.

Dediğiniz anlıyorum.Aradaki hava boşkuğu yoğunlaşmaya sebep oluyor diyorsunuz.Fakat beslemeyi nasıl yapıyorsun.Şurupluğunu straforun içine mi gömüyorsun.Hepsi birt arada olmayacağına göre.

SLM ve Muhabbetle...

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

S.a.
Abi ben arıcılığa başladığım ilk yılda sizin şurupluklardan kullandım baktım sorun yaratıyor altı yıldır kullanmıyorum şimdi onlar atıl durumda.Şimdi kayık şurupluk ve en çokta şurubu poşetle çok geniş yayarak kullanıyorum.Abi 10 çıtalık bir kolonide çıta sayısını dokuza düşürüp ensona kayıp şurupluk koyuyorum.Kovan alttan yeterince hava alıyorsa nem problemi olmuyor.Sağlıcakla.