12 Kasım 2008 Çarşamba

VİRA BİSMİLLAH




















İSHAKLI köyü ,yani köyüm,doğduğum arılığımın olduğu mekan...


Bugün doktorumun tavsiyesini dinleyeceğim.Sevgili doktorum Muhteşem der ki artık sende izlemekten,yazma kısmına geç,yani aktif ol.
Haklı...
Uzun zamandır arı ile ilgili blogları takip ederek bilgi dağarcığımı geliştirmeye çalıştım.Öğrendiğim bilgiler ışığında arılarımı kışa hazırlamaya çalıştım.Tabii bir çok konuda çok geri kalmıştım.Mesela ilaçlama konusunda .Arıları satın aldığım ve bilgisine güvendiğim Hasan abinin yönlendirmesiyle Baytikol emdirilmiş kartonları bir sefere mahsus kovanlara koyduk hepsi o kadar.Bunu zamanlama olarak doğru,ki bal hasatından sonra yapmıştık lakin eksik olmuştu.

Benim gibi arı ile daha yeni tanışmış biri daha kaç günde yavru çıktığını bilmeyen birisi ne yapar sa bende onu yaptım.

Sağımdan sonra yaptığımız uygulama şu ;

İlaçlama yapıldı,tahminen bir ay sonra iki defa kek verildi.hepsi bu...

Bilgi dağarcığımızı genişlettikçe baktıkki bu iş böyle değil.

Derhal acil bir şekilde arılarımı şerbetlemeye başladım.Belki karışımı tam yapamadık ama fena değil di.En azından ben öyle düşünüyorum.22 kovan arıma ( arıcı olmayanlar duymasın ) 3 çuval şeker yedirdim.Tabii ilaçlama konusunda Selahattin Güney'in sitesinden ismini aldığım yeni varoa ilaçı Forbeevar'ı uygulamaya başladım ama havaların buna müsaade edeceğini düşünmüyorum.Havalar artık iyice soğumaya başladı.14 derecenin altında uygulama yapamıyoruz.Haliyle bizde geç kaldımız için muhtemelen son periyot ilaçlamasını yapamıyacağım için kışa pekte temiz kireceğimiz söylenemez.

Bu yıl acemilik yılımızdı.2009 yılından beklentilerim büyük.Eğer kovanlarımı bu yıldan sağlam çıkarabilirsem kendi adıma başarı olarak kabul edeceğim.

Not.bundan sonra resim ve yazılarımı sık sık sizinle paylaşmaya çalışacağım.Güncellemeleri pazartesi,çarşamba ve cumartesi olarak işlerimin imkan verdiği sürece yapmaya çalışacağım.

Hiç yorum yok: