22 Kasım 2008 Cumartesi

ÇÖZÜM

Bugün ofisimde kara kara düşünüyorum.Adet olduğu üzere her cuma akşamı yazlığa gider hafta sonunu orada geçiririm.Benim ora mevkii olarak bayağı bir yüksek kalıyor.Dolayısıyla fazla rüzgar alıyor.Kovanların üstüne koyduğum straforlar her seferinde havada uçuşuyor.Dün akşam yazlığa gider gitmez ilk işim kovanlarımın vaziyetine bakmak oldu.Straforların yarısı uçmuş yarısıda gidiciydi.
Anında ilk müdahaleyi yaptım.Tabii gece karanlığında ne kadar yapabildiysek.Lakin gece rüzgar şiddetini iyice artırdı.Sabah sonuç felaket.Bir iki strafor haric hepsi uçmuş.
Şimdi düşünüyorum...
Yarın nasıl çözüm bulabilirim.Hava durumu yarın daha vahim gösteriyor.Bugün 37 km.hıza dayanamayan yarın 52 km.hıza nasıl dayanacak.Gerçi benim orada 37 km hızı fazlasıyla açmıştır ya..

Arıların su ihtiyacını karşılamak için çok değişik yöntemler denedim.Benim bahçede her fidanın yanında damlama sulama vardır.İlk olarak arıların buradan su ihtiyacını karşılasınlar diye her damlamanın yanını irili ufaklı taşlarla doldurdum ki arılar suyu rahat alabilsin.Ne hikmettir ki ben ne kadar uğraştımsa arıların çoğunluğu köpeklere su koyduğum kaplardan otlanmaya devam etti.Bir ay önce arı malzemecisinde bunu gördüm.İhtimal vermemekle birlikte iki adet alarak kovanların yanına monte ettim.
Sonuç mu !
Maalesef yine başarılı olamadım.Çözümü köpeğin suluğunu büyükçe bir leğen yaparak içinden arının da su içebileceği bir ortama dönüştürdüm.Gelecek yıl denemeye devam.

Hiç yorum yok: