31 Aralık 2012 Pazartesi

2012' YE VEDA

 Arılığım her yıl büyümeye devam ediyor.İştahım dur durak bilmiyor.2013 planlamasında koloni sayısını daha da artırmayı planlıyorum.Bakalım nerde dururum::))
 Ofisimdeki arılarımın kontrolünü yaptım.Bir aya yakındır bakamamıştım,vaziyetlerini görmek istedim.
Özellikle de iki tane ruşetim var ki onların durumu benim için daha önemli idi.Bu ruşet onlardan biri.Görüntü benim pek istediğim bir görüntü değil.
....................................

Yazlıktaki arılığımda işler yolunda gibi.En azından dışarıdan yaptığım gözlemlerde olumsuz bir görüntüye rastlamadım.Eşek arılarının iki ruşete giriyor olmaları biraz canımı sıktı o kadar.Hava sıcaklığı 7-8 derece civarında olduğundan ,arılar salkımda ama eşek arıları çalışmaya devam ediyor::((

Eşek arılarını ıslah mı etsek acep::))

Arılardan uzak kalmak zor...

Allah'tan ofisimin balkonun da arılarım var.

Hafta arası sıcaklık değerleri 10-12 civarında seyredince fırsat bu fırsat deyip ufak bir kontrol yaptım.

Asıl merak ettiğim iki ufak yarım çerçeve arısı olan kolonilerdi.Bu kolonilerin birisinin anası posof,diğeri ise kafkas .

Salih abiden aldığım analar bunlar.

İkisininde yarım çerçeve arısı var.Aslından yapmam gereken kışa girerken bu kolonilere arı takviyesi yapmak.Aklın yolu bir.

Fakat ben biraz ters birisiyim.

İyi olduğunu söylemiyorum ama bu özel anaları çok önemsememe rağmen yine de takviye etmedim.Huyum bu işte ne yaparsın.

Geçen yıl aynı kıllığı Mehmet Yükselin hediye ettiği özel ana kolonisinde de yapmıştım.Kışı başarı ile çıkarmış tım.Bakalım bu sefer kedi bu işe ne der::))

Bu iki koloniyi haliyle özel bir uygulamaya tabi tuttum.Malum havalar bir ay civarında arı uçuşuna elvermeyecek kadar soğuk.Balkonda ortalama sıcaklığı 10 derecenin altına düşürmüyorum.Dışarıda sıcaklık değerleri ne olursa olsun.1 çıtadan fazla arısı olan kolonicikler için bile bu pek sorun olmuyor.Fakat elimdeki bu iki koloni,kolonicik bile değil.

Haliyle bu iki koloniyi soğuk havalarda balkonda değilde ,ofisteki odaların birisinde 22 derece sıcaklıkta misafir ettim.Ruşetin altındaki ızgarayı tamamen açtım.15 gün böyle geçti.

Hafta içinde ahval nasıldır diye merakla açtım ama gördüm ki bunları sıcak ortama alarak iyilik yerinde kötülük yapmışım.

Bir sürü ölü.

Dedim ya ,bazen aklın yolu bir olsa da benim olmuyor::((

Başta yapmam gerekeni şimdi yaptım::((

Artık onları da balkondan çıkarmıyorum.

Bir arı kolonisi için iyi kış demek ,düzenli salkımda kalması demek.Yani sıcaklık değerlerinin iniş çıkış gibi dalgalanma yapmaması demek.

Ben bunun tersini yaparak arıcı sıcak ortama almış,arı içeride dolanıyor ama ne yavru atabiliyor ne de dışarı çıkabiliyor.Polen yok ki arı yavru atsın.koloni açık değil ki dışarıdan taşıyabilsin::((

Neyse ki analarımız hala sağ.

Umarım  bundan sonra bir terslik yapmam::((

Bugünlerde en çok ihtiyacım olan şey zaman...

2012'nin son yayınını ,geçen yılın bir değerlendirmesini yapmak istemiştim.Fakat yeterli zamanı bulamadığımdan bunu 2013 yılının ilk yayınına bıraktım.

Mevlam bizlere ve bütün arıcı dostlarıma 2013 yılını sağlık,huzur ve mutluluk içinde yaşamayı nasip etsin.

SLm ve Muhabbetle...

6 yorum:

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf Posof veya Kafkas'a bir şey olursa arıların suçu yok bunu baştan söyleyeyim zaten sende kendini bu konuda inatçı göstermişin, böyle şeylerin inadı olmaz.

Hala kış gelmeden çok güçlü arılarından yarımşar çıta arı bile takviye edebilirsin. Hafta sonu ballı bir çıtaya silkeleyeceğin arıları, zayıflara bölüştür ve anaları kafese al derim::))
İnat etme, madem anaları deneyeceksin bahara çıksınlar.

Ölen arılar aslında hep var, sen selasını duymadığın için şimdi fark ettin.
Sağlıcakla kal.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Yusuf bey arıların yanında tam takım resmi çalışmışsınız arıları resmiyete alıştırmayalım lütfen,sonra takım elbise ve gravat olmadan yanlarına sokmazlar,yeni yılda tüm mükemmelliklerin sizinle olmasını dilerim,sevgi ve saygılarımla

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi ben senden yanayım. Bu arı milleti tıpkın .arı milletine benziyor ne yapacakları belli olmuyor. Ben de geçen senelerde bir çıta arıyı bahara balkonda çıkarmış hatta arılığımın rekorunu da o koloni kırmıştı. Bir harf eksik yazdım ki anlamasınlar diye ama işte bu .arı milleti böyle seni severse harikalar yaratıyor sevmezsede terk ediyor:) sağlıcakla kal.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

sayın yusuf şimşak
inşallah o kafakslar ölmeden mart ayına çıkarlar
eğer çıkarlarsa karnıolun 2 misli bal çekerler
buna kendi gözlerinizle şahit olacaksınız
hiç bir ırk kafkas kadar bal toplayamaz
bunun aksini soyeleyenlere itibar etmeyiniz
neden kafkas kadar bal toplayamazlar onu izah edeyim
kafkas bal donemi yavruyu azaltır karnıol yavruya devam eder bu yuzden 30 kg bal toplanacaksa karnıol 15 kg balı yavruya yedirir
kafkas harici irklar size sadece zaman kaybettirir
karnıol ıtalyan gibi ırklar geniş bal olan çok bal olan verimli yerde ancak başarılı olur kafkas ise zor şartlarda ne yapar eder balı çeker
yanı karnıol arısını 20 dekar ayçiçeğine götüreceksinki bal toplasın
aradakı fark budur
inşallah arıcılarımız aradaki farkı anlaşmışlardır
isteyen istediği irkla çalışır lakın gerçekleride görmemiz gerek
30 kg bal almak varken neden 15 kg bal alalım değilmi iyi düşünmek gerek
2013 yılında size başarılar dilerim

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Bu saatten sonra sıcak havayı ne zaman bulurum bilmiyorum onun için biraz zor.Mesela birgün sıcaktır hava ama anayı kafese aldığında aynı gün kafesten anayı çıkaramayacakları için koloni salkım yapamayacak ana da arada telef olacaktır diye düşünüyorum.

Anaları 1.400 km yoldan öldürmek için getirmedim ama benim yüzümden ölürlerse de üzülürüm.

Evet ölüm var ama bu koloninin gücü ile orantılı bir ölüm olmadı.Nerdeyse 1/3 oranında.

İlhami Abi.

Koloniler ofiste olunca ,bakımlarda resmi kabul gibi oluyor::))

Muhteşem Abi.

Abi senin gibi kadınların dilinden anlayan birisi bu satırları yazıyorsa ,mutlaka bir bildiği vardır derim ben::))

Bizim gibi , nazik,narin,centilmen ve sevecen birisini .arı milleti neden sevmesin ki::))

Taşkın Bey.

Irklar konusunda senin kafkastan tarafa olan eğilimi hepimizin malumu.Buna şüphe yok.

Benim ve arıcı arkadaşlarımında ırk konusunda bir takıntısı yok.

Biz en iyisinin peşindeyiz.

SLM ve Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

Ι’m not that much οf а internеt readeг to
be honest but your ѕites геаlly nice, keep
it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back later on. Cheers

Feel free to visit my homepage; sportsbetting forums
my site - pool square grids and brackets