12 Ocak 2009 Pazartesi

İNVERT YAPMALIMIYIZ YA DA YAPMAMALIMIYIZ...!

Ne olacak şimdi bu halimiz.Sonbaharda biz arılarımıza kova kova şurup verdiğimiz için sevinmelimiyiz veya invert şurup vermediğimiz için üzülmelimiyiz.Ne dersiniz.Ne yapmalıyız ?


Bir taraftan seviniyorum tartışmanın hızı arttıkça bizler daha fazla bilgi sahibi olacağız,bir taraftanda üzülüyorum dostlar birbirine karşı kırıcı olmaya başladı.

Anlamakta zorlanıyorum.

Blog sahibi arıcı arkadaşların bir çoğu birbirini blog haricinde tanımaz.Yani ticari bir ilişki olması mevzu bahis değil.Vaziyet o halde iken insanlar birbirlerini niçin suçlarlar anlayamıyorum.

Şimdi bu konuda bir örnek vermek istiyorum.Selahattin Güney Bey'in blog'unda varroa ile ilgili yeni bir ilaçın olduğunu okudum ve sipariş verdim.İlaçın sonuçları belki beni tatmin etti veya etmedi.Ben Selahattin Bey'e teşekkür etmelimiyim veya beni kullandığını düşünürek tepki mi duymalıyım.

Benim yapmam gereken Selahattin Bey'e bir teşekkür etmektir.Uygulamanın sonuçları ters olsa bile.Sebepi gayet basittir.Selahattin Bey blog'unda bunları bizlerle paylaşırken kasıtlı olarak bizi yanıltma amacı ile değil bilgilendirme amacı ile yazmıştır.Bunu uygulamak tamamen kendi tercihlerimiz doğrultusunda olmuştur.

O halde invert şurup konusunda yapılan tartışmayı yersiz ,gereksiz ve de arkasında bir takım değişik çıkarlar aramak abesle iştigal etmekten başka birşey değildir.Ben yapılan tartışmaları heyecanla takip ediyorum.Herkes eteğindeki taşları ortaya döküyor.Her arıcı bilgilerini bizimle paylaşıyor.İsteyen istediğini alır isteyemen almaz.

Konu bu kadar basit iken benim çözemediğim işin hakaret derecesine varmasıdır.Bakıyorum bazı arıcı dostlarımız eleştirelim derken işi hakaret boyutuna vardırmışlar.Bu doğru değil.Bizler paylaştıkça,eleştirilere tahammül ederek doğrulara ulaşabiliriz.


Muhsin Hoca bizleri aydınlatmaya devam ediyor.Arılar için hayati önemli ayrıntılardan bahsediyor.27 dk ayırmanızı öneririm.

2 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
arıcılıkta başarılar
diliyoruz

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...
Taşkın Bey teşekkür ediyorum.