16 Ocak 2009 Cuma

ÖNEMLİ....



Değerli dostlar.

Bu yıl kovanlarımı yenilemeyi düşünüyorum.Geçen yıl aldığım Temel betek kovanlarından hiç memnun değilim.Kullanılan malzeme ve işçilik rezalet.Keza petekler desen ondan daha rezalet.Dolayısıyla bu yıl kovanlarımın tamamını değiştirmeyi düşünüyorum.

Bu sefer işi sıkı tutup hata yapmak istemiyorum.Yeni kovanda aradığım bir takım özellikler şunlar:

1-Kullanılan malzeme kaliteli,soğuğa dayanıklı ve işçilik güzel olacak.

2-Alt taraftan havalandırma ızgarası olacak.( Yazın benim kovanlar aşırı sıcak altında kalıyorlar.Her ne kadar bu yaz üstlerini kapatmayı düşünüyorsam da sıcak olduğu zaman yine açarım diyorum.)

3-Havalandırma ızgarasının altında kovan temizliğini rahat yapabilmek için kızaklı tahta ızgara olacak.Bu ızgarayı çektiğim zaman ,kovanı aktarmaya gerek kalmadan temziliği istediğim zaman rahatlıkla yapabilmeliyim.

4-Kovan üst kapağı straforlu olacak.

5-Kovan boyası suya dayanıklı olacak.

6-Kovan yanlarında taşıma kulpları olacak.

7-Kuluçkalık ile ballığı,ballık ile kapağı birbirine sabitleme için mekanizması olacak.

Belki fazla özellikler istiyorum.Lakin en iyisini istemek hakkım diye düşünüyorum.Bu konuda sanal alemde ne kadar araştırma yaptıysam istediklerimi bir arada barındıran bir kovan imalatçısı bulamadım.Siz arıcı dostlarımdan bu konuda yardım bekliyorum.

Tavsiye edeceğiniz kovanlarda belki bu özellliklerinin tamamını bulamasak bile şayet memnun olduğunuz bir kovan imalatçısı varsa bana ulaştırırsanız sizlere duacı olurum.

Yardımlarınızı bekliyorum...

4 yorum:

yalovalı arıcı yusuf dedi ki...

slmlar arıcı arkadaşım.belki ben sizi yeni gördüm belkide yeni bir arı hastasısınız anlaşılan.işlerinizde disiplin aramak düzenli biri olduğunuzu gösteriyor.arı kovanı konusunda kovan özelliklerini belirtmişsiniz.
1-Kullanılan malzeme kaliteli,soğuğa dayanıklı ve işçilik güzel olacak
(kovan için en ideal ağaç tabi benim görüşüm ıhlamur ağacıdır ki çok zor bulunur o ağaç.Şu anda en yaygın kovan ağacı en adi çam olarak tabir edilen köknar cinsi çamdır ve çoğu imalatçı bu ağaçtan kovan yaparlar yani istediğiniz gibi sağlam olmaz)
2-Alt taraftan havalandırma ızgarası olacak.( Yazın benim kovanlar aşırı sıcak altında kalıyorlar.Her ne kadar bu yaz üstlerini kapatmayı düşünüyorsam da sıcak olduğu zaman yine açarım diyorum.
(polen tuzaklı sistemli kovanlarda zaten altı ızgaralı oluyor bu isteğiniz olumludur yapılabilir)
3-Havalandırma ızgarasının altında kovan temizliğini rahat yapabilmek için kızaklı tahta ızgara olacak.Bu ızgarayı çektiğim zaman ,kovanı aktarmaya gerek kalmadan temziliği istediğim zaman rahatlıkla yapabilmeliyim
(tembelliğe kaçma dolu kovanı temizlerim demekle olmaz temizleyemezsin zamanında bende tüm kovanlarımı öyle altı seyyar yapmıştım sonra hepsini tekrar ana gövdeye sabitledim üşenmicen aktaracan boş kovanı dilediğin gibi tertemiz şekilde temizliyeceksin)
4-Kovan üst kapağı straforlu olacak.
(bu sorun değil straforda konulur başka ne istiyorsan konulur)
5-Kovan boyası suya dayanıklı olacak.
(kovanlar adı üstünde tahta olduğu için boyanmaz kovanı boyamak tahtanın çürümesini hızlandır.kovan tahtası 2 kat tahta koruyucudan sonra bezir yağı ile karışık istenilen renkte vernikler son kat çekilirse tahtanın en azami korunması sağlanır)
6-Kovan yanlarında taşıma kulpları olacak.
(mümkündür kulplar ballığada kuluçkalığada takılır)
7-Kuluçkalık ile ballığı,ballık ile kapağı birbirine sabitleme için mekanizması olacak
(bu sabitleme mekanizmasını ne için istiyorsun taşımacılık için lazım ise o dediğin le olmaz 2 vida ile tutturulmuş mekanizmaya güvenip 80 bin nüfuslu arıyı yerinden kaldırmak büyük cesaret ister sabitleme için daha garantili yöntemler var onları kullanmalısın o sistemleri ayrı başka konuda öğrenirsin)
şimdi senin istediklerin ve benim önerdiklerim bunlar ben kendim arıcı olduğum için arının nasıl bir kovana ihtiyacı olduğunu göz önünde bulundurarak öyle kovan imal ediyorum.tabi her yörenin ayrı ayrı bir kovan modeli vardır ölçüler aynı olduktan sonra sorun olmaz.
seri imalatla kovan yapan büyük şirketlere kovan yaptırmak sadece bigisizliktir.adı üstünde seri üretim işçilik olmaz .kovanı marangoz değil hem arıcı hem marangoz güzel yapar.kovan yapmak sanattır her eline keser testere alan kovan yaparsa böyle standart dışı ölçüler çıkar.antalyadan alınan arının kovanı istanbul kovanlarına uymaz muğla kovanı rize kovanına uymaz kimi 25 lik çerçeve kullanır kimi 22 lik yani işler çorbaya döner.
şimdi sana ne kadar kovan lazım ilerisinide düşünüp karar ver şimdilik 10 tane lazım sonra arttıracam dersen gene olmaz.aldınmı bi seriden alacaksınki tüm kovanların birbirine uysun.hedefin ne kadarsa o kadar kovan yaptır.
bu kadar yazışmadan sonra ben kovan imalatçısıyım sana kovan temin ederim demek reklama gireceği için demiyorum:))
ama siz kendi isteğinizle bana kovan yaparmısınız demek isterseniz buyrun görüşelim.bloğumda msn adresim mevcuttur maille yahut online konuşarak konu hakkında bilgi edinebilirsiniz.
yorum biraz kısa oldu ama idare edin artık işlerinizde başarılar saygılarımla....

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...
Yusuf Bey.
önerilerinizi dikkate alacağım.Uzun zamandır yazmıyordunuz,seni aramızda tekrar görmek güzel.Sanal alemdeki arı dostları arasına ilk sizin bloğunuzu okuyarak girdim.detay bilgiler için sizi arıyacağım.Önerileriniz için teşekkür ediyorum.

Kenan GİŞAN dedi ki...

Selamlar Yusuf bey

Yalovalı Yusuf'un " (kovanlar adı üstünde tahta olduğu için boyanmaz kovanı boyamak tahtanın çürümesini hızlandır.kovan tahtası 2 kat tahta koruyucudan sonra bezir yağı ile karışık istenilen renkte vernikler son kat çekilirse tahtanın en azami korunması sağlanır)"
fikrine kısmen katılmıyorum.
Ben kovanlarımı kendim ıhlamur ağacından yapıyorum ve iki kat silikon esaslı dış cephe boyası ile boyuyorum.
Aşağıdaki adresten de inceleyebilirsin.Saygılarımla.
http://www.beyazkovan.com/component/option,com_fireboard/Itemid,27/func,view/catid,15/id,4287/

yalovalı arıcı yusuf dedi ki...

yusuf bey bana ulaşamadığınızı belirtmişsiniz ekledim demişsimiz ama bir eklenti uyarısı bana gelmedi belki yalnış eklediniz ben burayada yazayım adresi.belki q harfini g ile yazmışsınızdır .

butquci@hotmail.com
dağ dağa kavuşmuz bizmi kavuşamıyacağız:))