17 Nisan 2017 Pazartesi

ARILIKTA İŞLER RAYINA GİRMEYE BAŞLADI


Nihayet kolonilerimi hızlandırabildim.Yavru alanları artık istediğim ve arzu ettiğim düzey doğru çıkmaya başladı.


Arılığımda hala katlı kolonim yok.Son üç yıldır bu zamanlarda hemen hemen aynı görüntü ile karşılaşıyorum.Arılığımdan bir kesit....


Geçmiş yıllarda Katlı koloniler bile kışlatmayı başarmıştım ama son yıllarda halimiz bu işte.Arılığımdan ikinci kesit.

Geçmiş yıllarda bu tarihlerde üçüncü katı attığım zamanlar vardı.Blog arşivinde mevcut.Son yıllarda sadece umuyoruz.Meranın getirdiği bir durum bu.Benim yapabileceğim birşey olsa...Üçüncü bir kesit...


Son iki , üç yıldır peteklerde küf ile de uğraşmak zorunda kalıyorum.Geçen yıl daha fazla sorun olmuştu neyseki bu yıl biraz daha erken önlem aldım fazla sıkıntım yok.

Küf demek nem demek.



Şuan bütün kolonilerin alt çekmeceleri açık.Bu sayede içeride hiç nem yok.

*******************


Uzun zamandır bloğa yazı yazamadım.Biraz sahada işlerin yoğun olmasından biraz da arılıkta işlerin istediğim düzeyde gitmemesinin getirdiği moral motivasyon kaybı.

Arılıkta ilk kontrolleri 20 Şubatta yaptım.Aynı tarihteki yayınımda ayrıntılar mevcut.

Kıştan süper bir çıkış yaptım.Aradan geçen süreyi baz aldığımda benim arılaırn bugün hepsinin katta ve hatta üçüncü katta olmaları gerekiyor.

Fakat değiller.

Geçen yıl şurup ve ilaç kaynaklı bir sorun yaşamış ve gelişim eksikliğini buna bağlamıştım.Arkasından asıl büyük sorunlardan birisinin meradan kaynaklanan polen eksikliğini de görmüştüm.Kurak bir Nisan ayının sonucunda merada yeterli polen olmamıştı.

Bu yıl polen ve şurup ile ilgili bir sorunum yok. Arı yemi kullanıyorum.Yeni bir ilaç falan da denemiyorum.Nosema için zamanında yeterli ilaçlamayı da Fumudil-B ile yaptım.Özetle yapmam gerekenleri yaptım diye düşünüyorum.

Mart ayı ile birlikte gelişim düzeyini yeterli görmeyince yeni arayışlara yöneldim.İlk olarak Nisan ayının hemen başında kolonilere kek verdim.Daha önceki yıllar kolonilere kek ile beslemeyi şuruplamayı kestiğim de yani Mayıs ortasında veya başında veriyordum.Bu yıl takvimi erkene aldım.

Fakat bir farkla ...

Bu yıl ilk defa hazır kek kullanıyorum.Sadri Abinin üretip sattığı Apiyemi kullanıyorum.Sonbaharda gönderdiği numuneleri test etmiş sonuçtan memnun kalmıştım.

Nisan ayında hem doğanın daha da canlanmış olması hem de kekin getirdiği ivme ile birlikte kolonlerimin gelişim hızında gözle görünür bir düzelme olmaya başladı.Bu haftadan sonra bir aksilik olmaz ise kat atmaya başlarım.Böyle yazıncada aklıma Engin Abinin sözü geldi.

Kendisi Facebookta aynen şöyle yazdı ''Nisan 15 de kata çıkmamış kolonilerimizi bölme de kullanıyoruz''

Yaw şimdi ben de bala girecek hiç arı yok desene...:::))

Ama ben benim kızlarıma inanıyor ve güveniyorum.Şuanki görüntü kolonilerimin %90 oranıında bala girecek gibi görünüyor.Bu oran bir arılık için iyi bir orandır.

Bu verdiğim oran ve tesbitler benim merama göredir bunu da unutmayalım.Bulunduğum mera arının yaşam döngüsü için çok uygun mera değil.Elbette bazı yıllar çok iyi sezonlar oluyor ama çoğunlukla arıyı biz bakmak zorundayız.Bunun en iyi örneği de , orman içlerinde kendi kendine yaşayabilen bir koloni yok.Doğada yaşayan arı kolonilerinden bahsediyorum.

Yazın elde edeceği nektar ile kışları çıkarma olasılıkları yok.Yaşayamıyorda zaten.

Geçmiş yıllarda böyle değildi tabii.Doğa daha verimli idi.

Mesela bir sezon boyu yaklaşık bir koloniye sadece benim verdiğim şurup ve kek toplamı yaklaşık 20 kg.Son iki sezonda aldığım ortalama baL ise 14 kg.civarında.Yani her kovan topladığından fazlasını tüketiyor.

Peteklerde mantar konusuna gelecek olursak...

Kışın yavrunun başlaması ile birlikte kovan içinde nem de oluşmaya başlar.Bir de siz bu kovanı şurup ile sıvı beslemeye başladınız mı nem artık tavan yapar.

Bunun önlemek için   alttan havalandırma ve boş kısımları gazete kağıtı ile doldurmuştum.Mart ayında nemin iyice fazlalaşmaya başladığını görünce ilk iş olarak gazeteleri kaldırdım.Alt çekmeceleri yarıya kadar açtım.bu sayede bir aydır kovanlarda nem artık görünmüyor.

Mantar bulaşmış eski petekleri zaten direk eritmeye ayırıyorum.Arılığımda olabildiğince eski petek bulundurmamaya çalışıyorum.

Fakat en az iki yıl daha kullanabileceğim mantar bulaşmış petekler için bir çözüm yolu bulmam lazım.Mantar tedavisi ve mücadelesi kolay bir canlı.Fakat nasıl yapacağımız bilmek lazım.Umuyorum bir okuyucumuzun bu konuda bir fikri olur.


SLM ve Muhabbetle...

4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abim
O yavrulu çıtayı gördüm ohh be dedim sonunda olmuş
Bu sene senin oralardaki yağış miktarını görünce hatırlarsan konuşmuştuk verimli bir sezon olacağını. İnşallahda devam edecek.
Sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

Yusuf abi polen gelmedimi ne yapsak nafile gelisim o zaman rolantide devam ediyor gecen sene bizde polen erken baharda ayaz cok olmasi sebebi ile balli Baba hic acmadi Bu sene Nisan 15 e kadar balli Baba a cikti gelisimde ona gore MAASALLAH AMA kestane bizim icin Ana Bal akimi bakalim nasip te ne var mevlam neylerse Güzel eyler evet abi Nisan 15 te kata cikamayan arilari ya takviye OLARAK kullaniyoruz yada bolme yapiyoruz bizde oyle bir sistem tutturduk gidiyoruz hepimize bol bereketli bir sezon olur INSALLAH

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf bey tüm kovanlarda yavru durumu aynı ise yakında kat atmaya yetişemezsin. Bu yıl kış çok iyi geçti dağ taş çiçeğe doyacaktır. İnşallah kestane nektarında havalar iyi gider, yoksa arı üç katlı olsa ne işe yarayacak.
Sonuçta yoğun günler başladı, artık istesede kimse yerinde duramayacak :)
Zaman yardırma zamanı...
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abim.

Umudumuz hep var.Olmaya da devam edecek...yaşadıkca...

Kış çok bereketli geçti.İLkbahar ise şuana kadar fena gitmiyor ama geçmiş yıllar aklıma geldiğinde takvimin arkasında olduğumu görüyorum.İnşallah ilkbahar biraz daha sürer ve biz de yaza hızlı geçmez isek süper mevsim olacak gibi duruyor.

Engin Abi

Fabrika ayarlarımızla oynuyorsun...::))

Biz arıları kata çıkarmaya çalışırken sen üç katlı kolonileri paylaşınca bütün şevkimiz kırılıyor..::))

Bizim elimizde olan Allah'ın verdiği cüz-i irade .Verecek olan Rabbimiz.Arılarımız çok iyi gelişir ama nektar zamanı hava kurak olursa sezon pass geçer.Bize düşen çalışmak...

Sayın Bakanım.

Kolonilerimin genelinde yavru alanım fena değil.Ortalam bu şekilde diyebilirim.Keklerin bu konuda yardımı olduğunu düşünüyorum.İstiyorum ve umuyorum ki bir hafta sonu ben de senin dediğin gibi kat atmaya yetiştiremeyeyim..::))

İŞ nektar zamanına geldiğinde arın kuvvetli merada nektar yoksa maliyet arttı demektir...Bu arıyı yedirmek zorunda olduğunu da hesaplamak gerekiyor..::))

SLM ve Muhabbetle...