12 Ocak 2016 Salı

OCAK AYINDA SICAK BİR GÜN


Fırsattan istifade terastaki arılarımı ziyaret ettim.çok güzel yavru alanı açmışlar ve ikinci posta yavruyu çıkarıyorlar.Yani , yazlıktan geldikleri gün yavruya başlamışlar.Ne de olsa İstanbul'un nimetleri köyden fazla::))


Rafta ballarım yeni müşterilerini arıyor.Mevcut pazarım oortalama 500 kg.civarında idi.Yıllık bal üretimimi de o civarlarda  dolanıyordu.İlk defa bu yıl fazla oranda kovan ile bala girince ilk defa bu kadar fazla balım oldu.Bal var ama pazar henüz bu kadar olmayınca hala elimde satışı bekleyen balım var.Bunun olması da ayrıca çok güzel , bundan önceki yıllarda her arayana bitti demek beni üzüyordu.Artık var...


Hava 14 derece civarında olunca sabredemedim , terasta kovanlarımı karıştırdım.Genele vaziyet nedir , kızlar ne yapıyor bahanesiyle biraz hasret giderdim.Gerçi iğne yiyemedik ama olsun bu da yeter::))


Şurup vermeyi de unutmadık tabii.Arı yavruya yatıyorsa yiyecek ihtiyacı da artacak demektir.


Mum eritme kazanının birini yaptırdık.Ali Şekerli abinin kazanı yapmasını bekliyoruz artık.


33 çerçevece kapasitesi var.Yeterli diye düşünüyorum.Her 15 dakika da bir erime sağlayacağını varsayarsak bir günde yeterli oranda çerçevenin temizlenmesini sağlarım.


Tabii bunu sadece mum eritmek için düşünmedim.Strafor kovan kullandığıma göre hürmüz ile de temizleyemeyeceğime göre !

Bu kazan ile bir kaç işi bir arada görmeyi düşünüyorum.Bu sayede ihtiyacım olduğunda kovan katlarımın temizliğini de bu kazan ile sağlamış olacağım.


Yine aynı şekilde strafor ruşetlerimin temizliğini de bu kazan ile sağlayacağım.Sıcaklık ayarlaması bir sorun gibi görünse de onu ben manuel bir şekilde ayarlayacağımı düşünüyorum.


Strafor kovanların plastik alt temizliğini de yine aynı şekilde yapacağım.

*******************

Ocak 12 ama  hava Mayıs havası.

İki gündür hava çok güzel.Hafta sonu yazlıkta da iyi idi.Orada da bir kaç kovan karıştırdım.Genelde yavru başlangıçı yok kısmen hazırlık başlamış ama arkadan soğuk havanın geleceğini unuttular galiba::))

Bazı koloniler ise az da olsa yavruya yatmaya başlamışlar.Kovanlarımın stok durumları gayet iyi.Koloniler yavruya başladıkları zaman zaten açlık riski de başlamış olur.Onun için yazlıktaki kolonilere herhangi bir takviye de bulunmayı düşünmedim.Fakat terasta kolonilerim çoktan yavruya başladıkları için her daim takviye verilmesi iyi olur düşüncesindeyim.İstanbul'un havasına belli olmaz.Bir kapattımı uzun dönem hava ısınmayabilir.Kovan kaybına üzülürüm ama bir koloni bile benim yüzümden açlıktan ölse vicdan azabı çekiyorum.

Mum eritme üzerine değişik denemelerim oldu.Kazanda suyun içinde de erittim,buzdolapı sistemi içerisine yapılan ilavelerle güneş sistemi ile de erittim.

Asıl amacım mum elde etmek değil.Kullanılması mümkün olan çerçevelerimi en sağlıklı şekilde yeniden kullanıma sokmak.Güneş sistemi bir alternatif olabilirdi ama nedense bende bir türlü sağlıklı işlemedi.Çerçeveleri sıralı dizdiğimde erime gerçekleşmedi.Çerçeve ile mum birbirinden ayrılmadı.Ancak çerçeveleri yatırdığımda erime gerçekleşti ki bu da ancak bir seferde 4 çerçevenin erimesine imkan sağlıyordu.Yani işe yaramaz.

Buharlı eritme kazanı sistemini Mustafa isminde bir arıcı arkadaşım facebooktan linkini bana atınca tamam dedim benim aradığımda bu.

Adamlar katalizörlü soba kullanmış ama Ali şekerli Abim de odun sobalı sistemi buna entegre edecek.Zaten daha önce kendisi bu sistemin değişik tipini kendisi yapmış bloğunda yayınlamıştı.

İnşallah bu sayede tertemiz çerçeveler elde edeceğim diye düşünüyorum.Cimrilik yapmıyorum ama yeni bir çerçeve için ciddi bir zaman harcamak zorunda kalıyorum.Zaman benim en değerlim.

Tekrar kullanımdan bahsederken bir ayrıntıyıda eklemek isterim.

Çerçevelerimin teli de , kuş gözü de paslanmaz krom.Yani herhangi bir erozyona uğrama riskleri yok.

SLM ve Muhabbetle...



6 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Yusuf bey, Selamlar...
Haberin içeriği iştahımı açtı, kazanı ne zaman almaya gidiyoruz, böyle işlerin kazası olmaz :)
Kolonileri merak etmeye gerek yok, nasılsa bir elleri yağda bir elleri balda misali...

Mum eritmede strafor kovan temizleme işi pek kafama yatmadı ama karşındaki karadenizli olunca sonuçları da acayip merak etmiyorum değil...

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf kardeşim,
Balkonun bu senede destan yazacak anlaşılan:))Dediğin gibi burası şehir adı İstanbul üstelik taşı toprağı altın:))
Buhar kazanın hayırlı olsun buhar makinanı takıp çalıştırdığın zamanı iple çekiyorum bilesin. Mum eritmeye geliriz artık sana:))
Sağlıcakla kal.

selim dedi ki...

Yusuf bey öncelikle selamlar Önümüzdeki sezon her arıcıya bol kazançlı (bereketi ile) geçmesini Allah'tan diliyorum. strafor kovanlardan memnunsun anlaşıldığı ile. Bu kovanların ortalama fiyatı nedir? Ayrıca arı yemini sade mi su ile incelterek mi veriyorsun ? 05066927774

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Önce şu Niğde'nin hesabını görelim hele, ondan sonra elbet sırada ne var bakarız::))

Ali Abi de hasta .BU iş biraz uzuyacak gibi.

Karadenizli yaparım derse yapar.En büyük özelliğimiz önce yapar , sonra düşünürüz::))

Muhteşem Abi.

Abi millet Antalya ya gidiyor, bizim gariblerin oraya gitme şansları yok.Onların Antalya sıda şehir::))

Şehir de 12 ay polen olması bence en büyük farkı meydana getiriyor.Yazlığa çok belirgin fark atıyorlar.

Abi bence kazan çok iş görecek.Sen kamyona yükle gel çıtaları, işleme alalım::))

Selim Bey.

Strafor kovan belirgin fark yaratıyor.Ben bunu 4/5 yıldır söylüyorum.Bunu da deneyimlerin sonucunda söylüyorum.Arı ile ilgili deneyim demek yıllara sari olması demek.

Arı yemini her dönem incelterek veriyorum.Dönemine göre su oranını değiştirsem de mutlaka inceltme yapıyorum.

KOvan fiyatına gelince ; Hüseyin Avcının kovanalrı için söylüyorum , Ruşetleri şuan bildiğim kadarıyla 55 TL satıyor.NOrmal kovan satış fiyatı ise 200 TL. idi.Konu ile ilgili daha iyi bilgiyi Hüseyin Avcıdan alabilirsin.

Bütün strafor kovanlar mutlaka ahşaptan daha iyidir ama , gerçek dansite ve kullanım kalitesi Hüseyin Avcınının kovanlarında var.

SLM ve Muhabbetle...

Mirili Arıcı dedi ki...

Abi şehirde tüm arıyı alacak bir yerim olsa Antalya'da ne işim var. Evin üzerine epey arı getirdim baharda mecburen bir çoğu kaldırılacak. Yalnız köyün kalitesi de başka.

Mum eritme kazanın mini plus özellikte olanlarında bile olsa tüm arıcılarda olmalı.

Hayırlı günler...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

Şehir bizim için fantazi.Brigün belediye başkanı olursan sana da bize de özel alan ayırırsın olur biter::))

Mum eritmeyi faaliyete geçirince taliplilerinin çok olacağından eminim.Bana göre çok işlevsel olacak.

SLM ve Muhabbetle...