15 Eylül 2014 Pazartesi

BAL SAĞIMI


Sağım ekipi : Taşıyıcı Mustafa Cinel , körükçü İlhami Abi , Trektör Ali Türk ve gözlemci tabii ki ben ::))


Ustanın körükçüsü gelene kadar söylendi de durdu.Körükçüm olmadan çıkmam...İlhami Abi yetişti de bizi kurtardı.İlhami Abi de körüğün hakkını veriyor hani , dumanı bol ::))

Çok şikayet oluyordu , bal vermiyorlar , pintiler var diye.Yapacak birşey kalmadı bende resimlemek zorunda kaldım::))


İlhami Abiyi güldürmek zor.Hep ciddi adam pozisyonunda.Bu kare onun için özel...


İki sezondur bel bağladığım ama bir türlü çalıştıramadığım sır alma makinası.Ercan bey ' e teslim edildi.Tabii Ercan beyde aldığı firmaya postalıyacak.Yanına bir şişe bal koymadı da unutmadık tabii::))


Sağımın ikinci gün Ekipi ; Asım Abi ve Abim.Hemen hemen her yıl balın sırını abim alır.Eli baya alıştı.Benim otomatik sır alma tezgahı bunun yanında nal toplar::))


Asım Abi'yede bal tutan parmağını yalar misali hediyemiz.


Meşhur bal kazanım.Yaptırdım yaptıralı kullanmakta , doldurmakta nasip olmadı.Bu yıl inat ettim çıktığı kadar balını içine foca ettim.Eksik kısmı bal deresinden mi kapatsak acaba::)) Hem bu sayede araba bile kazanabilirim::))

*******************

Son dört yıldır sair sebeplerden dolayı bal sağımını Eylül ayında yapmak durumunda kalıyorum.Sair sebepte Basra balı.

Geçen yıl  ise sağım yapacak balıda bulamadık.

Ben gezginci bir arıcı değilim.Sabit arıcılık yapıyorum ve tek meraya bağımlıyım.Merada oldu oldu , olmadı şeker kaynatıyoruz::))

Arıcı dostlarım her yıl sağımı beklettiğimden ve de Kestane balını arıya bu bekleme sürecinde yedirdiğimden dolayı bana kızıyorlar.

Haklılarda.Bu beklemeden dolayı kovan başına 5 ila 8 kg bal kaybım oluyor.Bunu kovanda sağımda da net bir şekilde gördük.

Son iki yıldır nedendir bilinmez Basra balı hiç olmuyor. Önceki yıllarda az veya çok ama mutlaka olurdu.

Artık yapacak birşey yok.Gelecek yıl iki ayrı sağım yapılacak .Kestane balı ayrı Basra balı ayrı sağılacak.

Dostlarıma söylüyorum.Fikrimden cayarsam ben tatilde iken benden habersiz sağımı yapabilirsiniz.Ne nolur ne olmaz bakarsın yine keçiliğim tutar::))

Geçen hafta Bakanımızla birlikte bu hafta sonu için sağım yapmayı kararlaştırmıştık.Cumartesi uygun birgündü.Hem benim hem de onun için.

Kendisi daha ben yataktayken kapıda belirdi.Erkenci hani::))

Ekip üyeleri tam toparlanmamış olsa da sağıma başladık. İlhami Abi ve magazin sorumlumuz öğlen katıldı.

66 koloni ve sağıma girdi.Sağım öncesi işimiz yoğun ve tatlı sert görünüyordu.Kovan kapaklarını kaldırmaya başladığımızda kata ana ızgarası koymamanın faturası görünmeye başladı.Hemen hemen bütün katlarda az veya çok yavru vardı.Tabii bunun sırf sebepi ana ızgarasının olmaması değildi.Diğer etken ise kovanların altının tamamen açık olması idi.Normalde bu zamanda ana yavru alanını tamamen kuluçkalığa çeker , boşalttığı yavru alanına da bal koyardı.

Bu yıl olmadı.

Gelecek yıl ana ızgarası koyarmıyım bilmiyorum ama altı tamamen açık bırakmayacağımı biliyorum.

Sağıma başlamadan önce 350-400 kg bal beklerken şuandaki tahminim bu kadar olmasa da 300 kg civarında bal görünüyor.

Balı kazana doldurduğum için net olarak kaç kg bal hasatı yaptığımı şimdilik bilemiyorum ama ilerleyen zamanlarda net kg tesbit edebileceğim.

Malum olduğu üzere geçen yıldan beri süregelen bir Keçi meselemiz var.

Geçen yıl sağım ekipine Keçi ziyafeti vermiştim ama arkadan bir sürü şikayet gelmişti.Şikayetlerin odak noktası Keçinin iki ayaklı olmayacağı idi.

Madem öyle dedim bu yıl Keçiyi dört ayaklı yaptım.Yine de yaranamadım gibime geliyor.Kulağıma yine sesler geliyor.Yahu bu Keçi dört ayaklı değilse kaç ayaklı ::))

Sağım yapmasına yaptık ama birde bu kadar çerçeveleri kim sağacak.Tek başıma olacak iş değil.

Üstelik iki yıldır bel bağladığım sır alma makinası da iş yapmıyor.

Cumartesi tek başıma sağım odasında emek harcadım.

Pazar günü acil yardım ekipi yetişti.Asım abi ve Abim.Onlar olmasına rağmen gece yarılarını bulduk.

Çercevelerdeki ballar alındı , kovanların üstündeki boş katlar ve çerceveler alındı ve de süzülen petekleri yalanması için kovanlara verildi.Tabii kovanlardaki ilaçlama ve sıkıştırmalarda yapıldı.

Tabiri yerinde ise pazar ekipininde suyunu çıkardım.

Sağımda emeği geçen Sayın Bakanıma , İlhami Abiye , Asım Abiye Mustafa Cinel'e  Amcaoğlu Adile emekleri ve hizmetlerinden dolayı şükranlarımı sunuyorum.

SLM ve Muhabbetle...



6 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Abi olmamış..Bir günlük çalışmaya birer çıta hemide ful sırlı hatta 3-4 kg dan aşağıya gelmeyecek çıta bal verilirmi:(( ondan sonra keçiye kusur buluyorlar felan diyorsun:))Abi afiyetle tüketmen dileğiyle sağımın bereketli olsun. sağlıcakla kal.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Selamün aleyküm
Maşallah çok güzel görüntüler.
Kestane balını seviyorsunuz. Salgı balına katıştırmadan erken hasat etmemenizin nedenini anlamadım.
İki sağım yapsanız da güzel olmaz mı?
Çoktan beri Sayın Asım Abiyi göremiyordum. Maşallah sizin fotolarda çok iyi görünüyor. Mevlam özellikle arı ve arıcı dostlarını muhafaza buyursun.

Muhabbet besleyen bütün arı ve arıcı dostlarına...

Selam, saygı ve muhabbetle...

Zulfuu Tanrikut dedi ki...

Aricinin mutlu sonu;)

Ali Türk dedi ki...

Yusuf güzel bir gün oldu, işe o kadar geç başlamamıza rağmen erkenden arılıktan çıktık.
İlhami abim bir tane, körükçü ne kadar önemli farkı sizde gördünüz...
Balları kayıt altına almam iyi olmadı ba...
Sır tezgahını yapan firma hiç denemeden piyasaya vermiş böyle iş ancak ülkemizde olur...
Deneseydi 80 derecede akvaryum motorunun gümlediğini görecekti,5 dakika bile dayanmıyor, sogukkende bıçak kesmiyor bence bıçaktakı testere dişte yanlış, sır bıçagında testeremi var...
İnşallah seneye çift sağım yaparız.
Keçi konusunda her sene olduğu gibi hevesimiz kursağımızda kalmaya devam ediyor...
Her şeyin hayırlısı, elbet o kazan bir gün bala doyacak...

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Abi bakarsın adımız pintiye felan çıkar ne olur ne olmaz dedim ::))

Keçi işinde ne yapsam yaranamıyorum bu işte bir terslik var ama ne :))

Muhittin Hocam.

Tek sağım yapmak iş yükünü düşürmek,kovanları iki defa yerine bir defa rahatsız etmek ve de iki balın karışımı çok daha güzel aroma oluyor.

Önceki yıllarda mutlaka olan meşe salgı balı iki yıldır sıfır çekiyor .Kısmet...

Zülfü Bey.

İnsan harcadığı emeğin karşılığını görmek ister.Huzur bulur mutlu olur.

Sayın Bakanım.

Arıcıların bir araya gelipte kötü geçen bir güne henüz şahit olmadım.Yine yorgun ama mutlu olduğumuz bir gün oldu.

Sır alma tezgahında durumu sen yerinde bizzat gördün.Verdiğim para bir yana ama asıl yazık olan beklentilerimin boşa çıkması.Halbuki internette adamlar ne de güzel sır alıyordu.

Seneye çift sağımdan ben vazgeçersem de siz benden habersiz sağın::))

Keçi nedir bunun bir tanımını yapmakta fayda var.Ben bu güne kadar keçi diye bu yediklerimi bilirim ve yerim ::))

Yardımlarınız için ayrıca teşekkür ediyorum.

SLM ve Muhabbetle...

İlhami Uyar dedi ki...

sevgili Yusuf bey herşey için gönülden teşekkürler,tüm günlerimiz hep böyle olur inşallah,saygılarımla