9 Kasım 2013 Cumartesi

TERASTA ARI BAKIMI


Hemen duvar tipinde sarıca eşek arısı  tuzakları görünüyor.Her çeşit ikram mevcut.Hala keşfedilmeyi bekliyor::)) 


Ufacık bir resim karesine üç tane eşek arısı giriyorsa varın gerisini siz hesablayın.Geçen yıl terasta böyle bir sorunum yok iken , bu yıl arılarıma aman vermiyorlar.Neyseki Anam varda , manuel mücadele ile etkisini kırmaya çalışıyor.

Bugün resimleri kızım Halime çekti.Yalnız çalışan arıcı için bir resim çekmek bile ekstra bir sorundur.Neyseki bugün kızım vardı.Beklediğimden çok daha güzel resimler çekti.Kolonilerimin polen çekişleri görünüyor.


İki çıtalık bir koloni.Aşağıda elimde tuttuğum çerçeve ona ait.


İki çıtalık koloniye göre yavru alanı çok güzel.Diğer yönde de aynı şekilde yavru var.Bir de içerideki çıtada yavru var.Arı kolonilerim yalıtımın karşılığını veriyorlar diye düşünüyorum.


Kovanların üst yalıtımı.İki strafordan oluşuyor.Arka tarafta ve altta yine aynı şekilde bir adet strafor var.Tabii straforlar birbirine geçmeli .


Yine Kovanların ön tarafına da parça strafor koydum.Ne kadar katkı yapsa kardır.


Ve son olarakta , kovanların üstüne örtü bezini koyuyorum.Üstlerine da ağırlık koyuyorum ki , bu sayede esintili havalarda işler sarpa sarmasın.Terasımın belki de tek dezevantajı , Kuzeye bakıyor olması.Haliyle kışın ve bozuk havalarda rüzgar biraz fazla oluyor.

Tedbir kuldan,Takdir Allah'tan.

******************

Hava güzel olunca , fırsattan istifade soluğu terastaki kovanlarımın yanında aldım.Hava sıcaklığı 18 derece civarında ve rüzgarsız bir hava vardı.Bakım için ideal yani.

Kolonilerim hemen hemen kışa hazırlar.Stokları 3 koloni hariç tamam.İlaçlaması ise bu hafta tamamlanmış olması lazım ama , ben yine de haftaya son bir kez daha ilaçlama yapacağım.Stoğu eksik olan koloniye ise şurup poşeti vermeye devam.

Buradaki ruşetlerin içerisinde en kuvvetlisi sayılabilecek dört çıtalık ruşet geçen hafta anayı kesmiş ve iki tane çok güzel ana memesi takmıştı.Memeler çıkmak üzere idi.

Hadi dedim içimden, sana bir hafta müsaade , ne yapacaksın bir görelim.

Sonbaharın ortasında ve şehrin göbeğinde nasıl koca bulacaktı merak ettim.Buyur dedim meydan senin.

Muhtemelen bulamaz dedim.Terasta üç tane zayıf ruşet vardı.Sarıcaların yoğun ilgisine mazhar olunca çok zayıfladılar::(( Bir avuç arısı bile yoktu .Bizim anası olmayan koloniye bakıma sıra gelmeden önce bunun anasını kafesledim.Nasılsa koca bulamamıştır düşüncesiyle , koloniyi açtım.

Vay anasına !

İki memeden birisini çıkarmışlar, diğerini de imha etmişler.Güzellll...

Keşke her koloni böyle yapsa.Ne gerek var 50-60 memeye değil mi ....

Anayı ararken birde ne göreyim,bizim kız bir hafta içinde hem çıkmış, hemde becermiş kendisine koca bulmuş.Üstelik yumurtalar çatlamaya başlamış ki , bu da en az iki gün önce çiftleştiğini gösterir.

Şaşırmamak elde değil,Muhtemelen Cumartesi gece veya pazar gündüz doğdu .Geri kalan 6 günden iki gün önce çiftleştiğini varsayıyorum geriye 4 gün kalıyor.Doğduktan dört gün içinde çiftleşmiş olması biraz ilginç geldi.Üstelik pisayada bu kadar koca kıtlığı varken::))

SLM ve Muhabbetle...



5 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Selamun aleyküm
Sayın Yusuf Bey
Arıları bu haliyle kutuplara götürseniz inanın orada da kışı çıkarırlar. Maşallah çok güzel izole etmişsiniz. Elinize sağlık.
Bu mevsimde yumurtaya başlayan ana (bence) süper olur. Rabbim, yeni çıkan anayla beraber arılarına bereketler versin.
Selam, saygı ve muhabbetle...

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf balkondaki en dikkatimi çeken şey nedir biliyormusun? Tuzaklar yanlış yerde. Tuzaklarda fazla fanta var ve bantları, markaları bile duruyor. O tuzakları ruşetlerin önlerine sırala, tek küçük delik olsun, sayısınıda artır. Sarıcalar hedefleri belirlemiş sen onların uçmadığı yere tuzak kuruyosun.Zaten bu arcılıta kimsenin söylemine bakmayacaksın, kim ne yapıyor yerinde görmek lazım::))
Bazısı soru sorar bende bilmiyorum diye cevaplarım, olayın içinde olmadınmı, senin bildiklerinle karşındakinin gördükleri birbirini tutmuyor...
Polen akımı çok güzel, polen gelirse yavru zaten kaçınılmaz.

Ana arı doğduktan sonra en erken 6 günde ergenleşir, çiftleştikten sonrada en erken 4 günde yumurtaya başlar, buda doğumdan sonra en az 11 gün demek, koloni yalancıya filan kaçmasın sen yumurtalar çatlamış diyorsun, yumurta 3. gün çatlar.Hesaplarda bir anormallik var...

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abim ben problemi buldum. İlk fotodaki beyaz saksılara en yakın duran kahverengi tuzakları ordan yok et :))o tuzağa girip çıkan sarıca; şuursuzca ve kamikaze gibi saldırır:)) birde benim balkonda olsa neyse oraya hiç gitmemiş:))
Balkona arı getirme işini çok iyi yaptın abi, bende sıkıntıya düşen kıymetli kolonilerimi balkona getiririm. Çokda memnunum. Sağlıcakla kal.

İlhami Uyar dedi ki...

Yusuf bey eşek arılarından kurtulduk,sarıcalarla mücadelemiz devam ediyor,çok arsız bir arı,işi gücü nasıl bal çalarım,zarar verebilirim,yuvaları genelde toprakta olduğu için kuvvetli yağmur bunların sonunu getirir,ben komşu bahçelerde 3 tane yuvayı imha ettim,ustam tuzak kurdu bayağı azaldı,işlerinizde kolaylık ve başarılar dilerim

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Bana göre yalıtım işi tamam ama baharıda bir görmek lazım.Uygulama safhasında bir takım sorunlar çıkabiliyor.BUnu önceden kestirebilmek imkansız.Ben elimden geleni yaptım.Gerisi Takdiri İlahi...

Yeni çifleşmiş ana 2014 sonunu göremez.İdeal çiftleşmeyi , yani 12 erkek ile çiftleşmeyi muhtemelen sağlayamıştır.Eğer kesesinde yeterli spremi toplayamamışsa , yazın ortasında erkek atmaya başlar ki , buda onun sonu demektir.

Sayın Bakanım.

Öldüreceksin beni ::))

Şimdi Nasrettin hoca gibi suçlu ben mi oldum ::))

Arkasından sarıcaların yuvasına felan götür deme de ::))

Yine de tuzakları ruşetlerin ağzına çektim.Bakalım ne olacak ...

Hesapta bir anormallik yok.İki adet meme vardı.Birisi normal çıkım sağlamış , birisini ise bozmuşlar.

Fakat sen diyeceksin ki , ana uçuşa çıkmadı da direk yumurta atmaya başladı onu bilemem.Onu ancak bu hafta kapatılan yumurtalardan anlarım.

Muhteşem Abi.

Abi ikramın en kıyağını yaptım yine de olmadı ::))

Şehir yaşamında imkanlar çok.Arılarımızda kendine düşen paylarını mutlaka alacaklardır::))

İlhami Abi.


Yazlıkta bu yıl çokta fazla bir sorunum olmadı.
Benim ev ile ofisin arasını biliyorsun , kuş uçumu 400 m felan.Ofisteki balkonda da sarıca var ama çok az.Terasta ise inanılmaz fazla.Yakınımda bir yerlerde yuvası var ama bir türlü tesbit edemedim.Bu yılda tesbit edemez isem zaten baharda yandık ki yandık::((

SLM ve Muhabbetle...