2 Kasım 2013 Cumartesi

SARICA EŞEK ARISI MÜCADELESİNE DEVAM


Trakya yöresine daha uygun bir eşek arısı kapanı:) mayalı içecek diyelim anlayan anlar :)


Gazozlu kapan.Bu pet şişenin kapak kısmının kesilerek ters yapılması ile yapılan tuzaklı sistem.


Bu da yine mayalı şişeli sistem.Halbuki bu tuzağa kesinlikle bal arısının girmemesi lazım ama en az sarıca kadarda eşek arısı vardı::((

Sayı olarak en yüksek sayıya ulaşan gazozlu ters kapaklı tuzak.


Mayalı bir diğer tuzak.Bu tuzakta ta nasıl olmuşsa olmuş , yine eşek arısından çok bal arısı girmiş.Halbuki bira da ne işi var bal arısının::((Trakyalı mı nedir bunlar anlamadım gitti::))

En ideal ve verimli sarıca eşek arısı tuzağı::))
Yere bir miktar şurup döküyorsun , gelen sarıcaları ayağınla eziyorsun::))
Tuzakların bir haftada yakaladığı sayıya ben 3 dk da ulaştım::))
Keşke zamanım olsa da biraz kelle alsam.


Bugün terasta bakım vardı.Şuruplarını ve ilaçlarını yeniledik.


Arkadaşın biri iki poşeti alamazlar demişti.Bu kareyi onun için çektim.
Benim kızlara şurup ver gerisini onlara bırak::))


Terasta bulunan 23 koloninin yalıtımı da tamamlandı.Kolonilerin son hali.


Bugün Asım abi ziyaretime geldi.Güzelde oldu.Epey bir lafladık.

*******************

Sarıcalarla olan mücadelemiz devam ediyor.Yazlıkta bulunan kolonilerimin sarıca sorunu yok.Orada da epey miktarda sarıca arısı var ama kolonilerim için hala bir sorun teşkil etmiyorlar.Bu saatte sonrada sorun teşkil edeceklerini düşünmüyorum.

Lakin terasta sarıca arı ile olan sorunum hala devam ediyor.

Zehirli mücadele ile başlayan süreç bira , gazoz ve değişik tuzak çeşitlemeleri ile devam ediyor.Bir hafta boyunca tuzağa vuran sarıca eşek arısı bir elin parmaklarını geçmez.Yani ne iş yaparsam yapayım tuzaklar iş yapmıyorlar.

En etkili mücadeleyi Anam yapıyor.Elinde sabunu bir bez ile gün boyu eşek arısı öldürüyor.O da olmasa halim yamandı doğrusu ::))

Terasta kolonilerimin keyfine diyecek yok.Yedikleri önünde , yemedikleri üstünde.

Karşılığını vermeye başladılar.Yavru alanlarını çok güzel bir şekilde , bahar modunda genişletmeye devam ediyorlar.Hava şartları böyle uygun gitmeye devam ederse , Aralık ayında ruşetlere sığmayacak hale gelebilirler.

Stok durumları bir koloni hariç nerdeyse tamam gibi.Fazlalıkları bile olan var.

Terastaki durum özetleyecek olursak , eşekler hariç durumlar iyi.

SLM ve Muhabbetle...

5 yorum:

Erkan Kaya dedi ki...

Yusuf abi sen tuzak kurmasını bilmiyorsun, sizin oralarda bu işten anlayan birisini bul derim...

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf kardeşim senin arılar trakyalı da değil. Bu sene benim ordaki sarıcalar portakal aromalı gazoz takılıyorlar :) terasda işlerin yolunda olmasına sevindim. Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Erkan Bey.

Usta bu işten anlıyor mu diyorsun yani...Benim eşekler belki de beni takmıyorlardır haaa::))

Muhteşem Abi.

Evet abi değiller.Yörelerini anlamak için her yöreye uygun yiyecek koydum.Bir tek ayran eksik yani ::))

SLM ve Muhabbetle...

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf o arılar açmıydı, o iki poşeti nasıl çektiler hayret...
Tuzak konusunda Erkan haklı, adı üstünde tuzak beya, hile iyi ve çekici olmalı, sarıca arıları bile kandıramadın ya ona yanarım::((

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Belli ki açgözlüler::))

Anlaşılan çok dürüst imajım varki hile de yapamıyorum::))

Bu eşeklerin dilinden anlayan birisi gerek::))

SLM ve Muhabbetle...