13 Mayıs 2013 Pazartesi

GECE MİSAFİRLERİ


Gecenin yarısı , biz kabine toplantısı yapıyoruz.Hoş sohbet olunca, zaman duruyor.

Bu resime ait bir tahminde bulunmanızı istiyorum.Burası , kovanın alt havalandırma ızgarası.Cevapını son resimde yazacağım.Yalnız hile yapmak yok:)

Bu resimde yine aynı kovanın alt ahavalandırma çekmecesinin altı.

Bazen arıyı anlamak  mümkün olmuyor.Geçen hafta kat attığım koloni , benim verdiğim temel peteği kabartmak yerine , tutmuş kendilerine göre iş yapıyorlar.Yahu burası dinkonun ahırımı ki , kafana göre takılasın:)

Karıncalarla olağan savaşımız devam ediyor.Geçen yıllara göre pes eden sayısı fazla ama , onlarda bu aylarda yeni koloniler oluşturduklarından , yalnış yerde tezgah açanlar çok oluyor.

Bende yine her yıl olduğu gibi, talk pudrasını onlardan eksik etmiyorum.


Buraya kadar bir tahminde bulunmadığınız anlıyorum.Hile yok demiştim:)

*******************

Bu hafta keyfim yerindeydi doğrusu.Geçen hafta şuruplama keserek kolonilerime kek vermiştim.Acaba bu duruma kolonilerim nasıl tepki verecek merak ediyordum.

Öyle ya , acaba koloniler temel petek kabartmaya devam edeceklermiydi.

Koloniler gelişmeye devam edecek veya geçen yıllarda olduğu gibi tamam  mı diyeceklerdi.

Daha önceki yıllarda hep Mayıs başında beslemeyi kesiyordum.Kestane nektar akımına 40 gün felan kalıyordu.Bende balıma en ufak şeker karışsın istemiyorum.

Lakin bu durum kolonilerin gelişimi açısından büyük bir sıkıntı oluşturuyordu.Şuruplama boyunca hızla gelişen koloni , bir anda aps frenleme yapıyordu.

Benim durumda , iki ara bir derede misali oluyordu.

Geçen yıl bu frenlemeyi koloniler çok daha keskin yapınca , artık tamam dedim.

Pancar şekeri de doğaldır dedim::))

Şaka şaka...

Bu ara dönem için kolonilerimi keklemeye karar verdim.Ve  bu yılda uygulamaya koydum. Geçen hafta hepsine kek ve temel petek ilavesi yaptım.

Bu hafta ise görünen taplo güzeldi.Koloniler hem petek kabartmaya hemde yavru alanını genişletmeyE devam etmiş.Tabii bir ayrıntıyı da unutmamak lazım.Bölgede şuan akasya nektar akımı var.Var derken öyle ahım şahım değil hani ama yine de var.Zaten resimlerde ağarmalarıda görüyorsunuz.Bunun ne kadar katkısı var bilemem ama bu dönemde aynı akım her yıl zaten vardı.Ona rağmen koloniler frenleme yapıyordu.

Gece yarısı ise misafirlerim vardı.

Bakan bu  , saati olmaz .24 saatin her anında denetlemeye gelir.Bakan dedin mi de zaten böyle olmalı ve tam gün çalışmalı:)

İlhami abi ve Bakanla birlikte gece yarısı da olsa çok güzel saatler geçirdik.Zaman kısa ve konuşacak çokşey var.Kabinede eksik olunca toplantıyı sona erdirdik::))

Ve gelelim günü resmine.

Koloni kontrollerini yaparken , bir katlı koloninin kovan çıkışında anormallikler gördüm.Bir sürü polen yerlerde saçılmış bir görüntü...

Anladım ki bir anormallik var ama ne ?

Çekmeceyi bir çekeyim durumu anları dedim, ama oda ne çekmecenin altında bir çerçeve arı salkım yapmış !

 Aha dedim oğul ...

Şöyle bir eğilip  kovanın altına bakayım dedim ....ohaaaa  !!!!!

5 çerçeve arıda orada salkım yapmış !!!!

Haydaaa!!!

dedim oğul büyük de , nasıl alacaz bunu.Kovan iki katlı silkelenmez...

Neyseki aklıma katlı kovanı , boş kovanın üstüne koyup arıyı süpürmek geldi...Öylede yaptım.Son resimde örülüyor zaten.

Neyse  herşeyi yerli yerine yerleştirdik , oğulun anasına bir bakayım dedim ama ara ara ana yok.

Aradan bir saat geçti , bir daha baktım yine yok...Oğul da biraz anormal davranışlar sergiliyor...

Dedim bunda bir iş var ama ne ?

Ana kovanı iyice bir kurçalayayım dedim.Başladım karıştırmaya ki herşey normal gibi görünüyor???

Birde bakayım ne göreyim...kovanın çıkış musluğu , iki adet şurup poşeti tarafından tıkanmış::(((

Alttan havalandırma olmasa 15 çerçeve arı telef olacak:::((

Koloni kuvvetli olunca benden önce davranmış poşeti kendi atmaya çalışmış, ama ikisini bir anda çıkarmaya çalışınca çıkışıda kapatmışlar.

6 Çerçeve arıda kovanın havalandırma izgarasına salkım yaparak havalandırmaya yardımcı olmaya çalışıyorlardı.Bende oğul diye kovana almıştım onları::))

Neyseki oğul değildi ven bende kızları yerlerine iade ettim.

Günün sonunda , bilgi dağarcığıma bir not daha düşmüş olduk.

SLM ve Muhabbetle...

8 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Selamun aleyküm
Sabırla okudum.(Yani hemen son resme bakmadım.) Birazda tahmin etmeye çalıştım. Tahminim tutmadı. Ama yazının son bölümünde, gülme beni tuttu. Tabi yazının akıcılığı da önemli. Allah'da sizi daim güldürsün.

Arı en sevimli hayvancıklardan biri.

Büyük meclisin, arıcılık içeriğini paylaşmamışsınız.
Selam, saygı ve muhabbetle...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf kardeşim (bu adam diyecem İlhami abide ekibe ilave olmuş durumda o nedenle) bu adamlar böyle işte:) sabah dan sana gelmeye niyet etmeleri yeterli başına gelmeyen kalmaz:)Gene ucuz kurtarmışın:) sağlıcakla kal.

İlhami Uyar dedi ki...

Saygıdeğer Yusuf bey,o saatte verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dilerim,ama sizin yüzünüz gibi gönlünüzünde olumlu olduğunu bildiğim için dert etmiyorum,herşey gönlünüzce olsun,sevgi ve saygılarımla

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

Yusuf bey merhaba
Arılar genelde kata verilen ham petekleri kabartmak yerine alttaki çıtaların üzerinden petek örmeye devam ediyorlar buda olumsuzluklara neden oluyor.Bende ustalarımızdan gördüğüm şekliyle arı on çıtayı doldurdumu kata ortasına iki kabarmış diğerleri ham petek olmak üzere komple doldurup veriyorum gayette memnunum tavsiye ederim.Saygılar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf Selamlar.

Bazen kendime kızmaya başladım. Yav bir insan her işi yapmamalı. Burnumu sokmadığım iş kalmadı yerine bir otur diyorum içimden ama kendime bunu anlatamıyorum. Bu böyle kaç yıl daha sürer bilemiyorum, son zamanlarda bayağı bir tempo düşüklüğü var. Yani gecenin birinde senin orada bizim ne işimiz vardı::))

Her şey için teşekürler, genede o vakitte bizi aç bırakmadın.

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Sana da bu yakışırdı hocam.Sen hile yaptıktan sonra , öğrencilerine ne diyebilirsin ki::))

Mevlam hepimizin kalbine göre versin.Duan, duamızdır.

Muhteşem Abi.

Abi sen ne diyorsun , adamlar üç aydır yolda , haşat olmuşlar::))

O kadar yol gözledikten sonra , dumanın kokusunu havaya saldım ki gelsinler::))

İlhami Abi.

Abi, rahatsızlık ne demek.Yüzümüzde öyle bir görüntümü vardı.Zaman sorunumuz olmasa da saatlerce kalabilseydik.

Eyüp Bey.

80 Koloniden bir veya ikisi bu yaramazlığı yapıyor.On da sineye çekiyoruz.

Önerdiğin model nektar akımının bol olduğu yerler için geçerli.Biz petekleri nazlayarak kabarttırıyoruz::))

Sayın Bakanım.

Yaşımız ilerledikçe , tempoyu artırıyoruz ama motor bu işe ne kadar daha dayanır bilmiyorum.

Babam çok çalışkan adamdır ve çalışanları çok sever.Ama bu aralar bana artık yavaşlamam için nasihat ediyor::))

Bıldırcın etiyle beslenen birine ne ikram edebilirdim ki.Ancak bu kadar işte::))

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

Merhaba Yusuf kardeşim,yorumum biraz geç olacak ama ben oğul girmiş diye tahmin ettim başlarda,haberini okuyunca anladım poşet işini :)ilginç bir durum.
Geçe geçe misafirlik olurmu ? olur,arı bakanı güzel hizmet veriyor,
hayırlı olsun.

Hayırlı sezonlar,selamlar.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Mehmet Kardeşim.

Tecrübelerimiz artmaya devam ediyor.Arıcılıkta , arkada bıraktığım her yılın bana bilgi ve tecrübe adına birikimler yaptığını görmek hoş bir duygu.

Bakan dediğin 7/24 çalışmalı::))

SLM ve Muhabbetle...