11 Mart 2013 Pazartesi

2013 SEZON BAŞLANGIÇ RAPORU



Kışlama performansı ,son iki sezonun çizelgesi.



Kışa girerken koloni mevcutları ve İlkbahar çıkış mevcutları.


Zayıf ruşetlerin bal yapmasını bekleyen arkadaşlarımız var::))

Hal böyle olunca , bu hafta bu zayıf ruşetlerin ne işe yaradığını göstermek farz oldu::))

Bu anamız yarım çerçeve arı ile kıştan çıkabilmiş ufak bir ruşetin anası.Böyle güzel bir anayı yarım çerçeve arısı olan bir ruşette harcayacak değiliz ya.Gereğini yaptım ve anasını kaybetmiş olan 6 çerçevelik bir koloniye transferini sağladım.



Bu tarihte bir ana= bir koloni demek.Elinizde ananız yoksa vay halinize...


Geride kalanlara üzülmedim değil ama yapacak ta birşey yok.Yanındaki ruşet 1,5 çıtalık mevcutu olan bir ruşet.Şayet anasını aldığım ruşette 1 çıta arısı olaydı , birleştirme yapacaktım ama yarım çerçeve olunca gerek hissetmedim.Ruşetin önüne silkeledim.Bir müddet sonra sığınmacı olarak yeni evlerine iltica ettiler.


Zor oyunu bozar misali bir olay bu resim.Bu haftaya kadar çerçevelerimi zeminde deliyordum.Geçen hafta halı saha maçında ayağımı sakatlayınca artık çömelemez oldum.Mecburen çerçeve delme aparatını masanın üstüne aldım.Ahhh keşke çok daha önce sakatlanaydım diyesim geliyor:::(((

Yahu bu kadar rahat çalışmak varken , yerde bu yıla kadar eziyet çekmişim resmen::((


Yiyecek sorunu çeken kolonilere ve ruşetlere ballı çıta veya poşet içinde bal verdim.Memnun olmuşlardır diye düşünüyorum.

Rabbime Hamdolsun ki bu yıldan da başarı ile çıktım.

Ruşet ve normal kolonilerle birlikte toplam 65 koloniden iki ruşet kaybı ile çıktım.Her iki ruşette 2 çıtalık arı mevcutu olan koloni idi.Ne yazıktır ki ,yine her iki ruşeti de açıktan dolayı kaybettim.

İşin daha da üzücü tarafı bu ruşetlerden birisi ofisimin balkonunda , yani hemen burnumun dipinde iken ::((

Yazlıktaki ise nasıl olmuşsa olmuş , kıştan çıkışta yaptığım iki kontrolde de gözümden kaçmış.

Yine kıştan sadece bir ana kaybı ile çıktım.O da sahteye gitmediği için  sorun olmadı.Geçen hafta sonu hava soğuk olsa da sahteye gitmemesi için hemen yavrulu bir çıta vermiştim zaten.Bu hafta elimdeki yedek analardan birisini de kafeslediğim gibi kaptırdım.

İlk iki resimde son iki yıla ait verilerimi yayınladım.

Kaç kişi yapar bilmiyorum listeyi açık ve aleni bir şekilde yayınladım.

Neyse o....

Bu tablonun ışığında sezonun değerlendirmesini daha rahat yapabiliyorum.Ama hala çözümleyemediğim o kadar çok ola var ki...

Mesela ; bazı kolonilerde normalin üstünde arı mevcutunda düşme olmuş.Hani ana yaşı etken diyeceksin , aynı orantılara anası genç olanlarda rastlayabiliyorsun.

17 nolu koloni bir oğul.Kışa 14 Ekim  de ,girerken 7 çerveçeve arı mevcutu girdi.Aynı tarihte yapılan kontrolde 3 çerçeve de yavru faaliyeti gösteriyordu.Şimdi ne oldu da 3 çerçeve arıya düştü anlamakta zorlanıyorum.

Koloniler genelde yarı yarıya arı kaybına uğramış.Fakat 24 ve 36 numaralı koloniler gibiler kıştan güçlenerek çıkmışlar.Halbu ki hepsi aynı ilaçlamaya ve bakıma alındılar.Fark ne ?

Yine elde ettiğim sonuçlardan birisi de , şehirde yarım çıta arı ile ,terasta kışlattığım ruşetlerimin gelişimi bariz şekilde görünüyor.Yarım çıta arıdan 1,5 çıta mevcuta ulaşmışlar.Tabii , terastakilerin ruşetlerine yaptığım yalıtımı da unutmamamız lazım.

Demek ki mevcutu az ruşetleri daha yalıtımlı ruşetlerde kışlatırsak iyi olacak.

Tabii burada da iş kovan yapan arkadaşlarımıza düşüyor.Ellerini ve kafalarını biraz daha çalıştırmaları gerekiyor.İnşallah gelecek kışa kendinden yalıtımlı ruşetler ile girmeyi düşünüyorum.

Tabii bir kovan üretici arkadaşımız yapabilir veya ben yaptırabilirsem...

Kolonilerimin güncel genel durumuna gelecek olur isek ;

Genelde durumlar gayet iyi.Bir kaç koloninin yiyecek sorunu vardı , onları da ballı çıta veya bal poşetleri ile takviye ettim.Nasipse şuruplamaya bu hafta başalamayı düşünüyorum.

Yavru durumları istediğim düzeyde.

Bu hafta itibariyle gelişimleri güzel gidiyor.

SLM ve Muhabbetle...


7 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi arılarının iki yıllık kayıtlarını tutmuş olman güzel. Bunu dürüstçe yayınlaman ise paha biçilmez...Ben böyle bir kayıt tutmadım ama senin tabloya bakınca benzer durumların bende de olduğunu düşünüyorum. Bu arı miktaındaki azalma sanki doğal seyir gibi geliyor bana. Ayrıca yalıtımı iyi düzeydeki kolonilerde kışlayan kolonilerdeki düşüş benim gözlemlerime görede düşük düzeyde kalıyor. Sağlıcakla kal.

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf kayıpsız bahara çıkman çok güzel, bir iki ruşet hiç bir şey değil.
Yalıtımın ben artı ve eksilerinin bölgelere göre farklı olacağını düşünüyorum, mesela kışı olmayan yerlerde çok işe yarar, örnek Erzurum'da koloni sıcak olursa bu zarar olur düşüncesindeyim.

Yedek ana arılar gerçekten önemli, 10çıta arın olsa ve anasızs ise bir şey ifade etmiyor, bir çıta arın analı ise yoluna bir şekilde devam edebiliyor.

Koloni yönetimini ana arımı yoksa işçi arımı yapıyor buda ayrı konu, bazı şeylere işçiler karar veriyor.

Bazen bakıyorsun bir çıta arı acayip olmakla beraber, 5 çıtalık bir arı bir türlü yürümüyor gibi, sorun kimden belli degil.

Sağlıcakla kal.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Yusuf bey,bu moralle sezona başladıktan sonra gerisi gelir,herşey gönlünüzce olsun,başarı ve kolaylık dileklerimle

EMRAH dedi ki...

Selam Yusuf bey kayıpsız kışı çıkmanız güzel.Bahar geldi sayılır umarım sezon istediğimiz gibi bereketli geçer kolay gelsin.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Yusuf bey arıların bahara saglıklı çıkmasın sevindim.Kayıt konusunda senden kimse atışamaz.Sagıcakla kalın.

Mirili dedi ki...

Arılar iyi maşallah zayıflar kışladıktan sonra, güçlüler kendi başlarının çaresine bakar artık.

Çıtayı yerde deldiğine inanmak için iki kez okudum :p
Ben neredeyse fidanları bile sehpaya alıp çapasını yapacakken :)))

Sağlıcakla kalasın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Bir prensibim var.

Yaptığım işin ya yaparım ya yapmam.Ortası yok yani.

Arı ile ilgili birşeyler yapmaya çalışıyorsam , bunu ideal seviye ye yakın yapmam lazım diye düşünüyorum.Tabii merdivenleri de sırası ile çıkmaya çalışıyorum.Bunu da beraberce ,el ele yapacağız inşallah.

Sayın Bakanım.

Yalıtım konusu , özellikle de ruşetlerde ilkbahadar da daha da öenem kazanıyor.Bunu söylerken dediğin gibi yerel şartları gözönüne almakta fayda var.

kolonilerin gelişim konusu hala bir muamma.Yıllara sari olarak elde ettiğim gözlemlerin sonucunu okuduğumda ,veriler mantık düzleminde olmuyor.Bu seferde soruya cevap bulmaya çalışıyorsun , o da zor.

İlhami Abi.

Kızlar kıştan sorunsuz çıkınca , bizim de keyfimiz yerinde oluyor tabii.Allah hepimizin yüzünü güldürür inşallah.

Emrah Bey.

Nihayet kızlarımıza kavuştuk.Malum bizim gibiler için arı baldan daha fazla anlam ifade ediyor.

Vecdi Abi.

Abi gönlüm benden bu konuda daha ileride olanları da görmek istiyor.Bu sayede bende daha iyisini öğrenerek yapabileyim.

Fatih Bey.

Pratik zekayı severim ama ben önce işi nasıl bitirebilirim ona bakarım.Yani daha rahat nasıl yaparım değil de , işi nasıl bitiririm onun derdindeyim.

Haliyle bu da yanıbaşımdaki çözümleri görmeme engel oluyor.

Bunu da paylaşımlarımı yaparken herşeyi aleni ve açık yapıyorum ki ; dostlarım benim gözümden kaçan ayrıntıları yakalayabilsin.

SLM ve Muhabbetle...