11 Şubat 2013 Pazartesi

FESHANE GÜNLERİ

İedal bir arıcı menüsü.Zafer abi yaptı yapacağını bize mükemmel bir ziyafet çekti.Kendisine ve ailesine buradan minnetimi ve şükranlarımı sunuyorum.
Yunanlılardan ekipin geri kalanları ile birlikte Feshaneden festivalden çıktık.Zafer abi geçen yıl olduğu gibi ev sahipi konumunda bizi mükemmel ağırladılar.Zaim abi ve Cemil usta ikramın üstesinden gelmeye çalıştık.
Yemek arkasından çay ikramı devam etti.Cemil usta,Zafer abinin babası Ahmet Abi,Raşit bey ve Saim kardeşim.Koyu bir sohbete devam.
Zaim abi ,Zafer abinin evine gelirken pekte istekli değildi.Ne de olsa hala arıcıların kendi aralarındaki samimiyetine alışabilmiş değil.Araba ile Zafer abinin eve doğru giderken kendisine ,Zafer abiyi kırmamızın mümkün olmadığını ,dolayısıyla hiç itiraz bile edemiyeceğimizi anlatmaya çalıştım.İstemeye istemeye girdi ama içeride ki ortamı görünce o bile zamanın  nasıl geçtiğini anlayamadı.Ayrıldığımızda ise müthiş memnundu.
Günü adamı Zafer Abi.Hakkını nasıl öderiz bilmiyorum.Bir saniye yerine oturmadı.Evet ikramlar müthişti ama ,o yüzündeki tebessüm herşeyin ötesinde.Yine bizi kendine mahçup  bıraktı.Artık bize de bir fırsat tanımalı ki ,bizde bu ikramın altında kalmayalım.
Feshaneye dönecek olursak.

Ali Osman  abi her zamanki gibi standını açmıştı.Örnek bir birlik Başkanı.Bölgesindeki arıcılar için gerçekten de iyi çalışıyor.
Sadri abide Feshane de yerini almıştı.Bu sefer yenge de yanında idi. Feshaneye katkı ve renk sağladığını düşünüyorum.
Festivalin gülen yüzü Ercan.Gün boyunca yemek yiyecek vakit bulduğunu düşünmüyorum.Çok yoğundu.Herkese yetişmeye çalışıyordu.Ürün yelpazesi çok genişti.Katılımcılar içerisinde onun kadar ürün çeşiti olanı görmedim desem yeridir.
Asım Abi de birlik standının içerisinde kendi balını ve Sadri abinin ana kafeslerini pazarladı.Bu yıl arıcı dostlarımızı katılımcı olarak görmek beni hoşnut etti.
Benim açımdan Feshane de ilgilendiğim tek ürün.Sır alma makinası.Sistemi deneyen var mı bilmiyorum ama sistemin işleyişi mantığıma uygun geliyor.Resimde görünmüyor ama peteğin altında sır alma bıçağı var.
Bıçak alttaki sulu sistem mekanizma ile ısıtılıyor.Şayet düşündüğüm gibi verimli çalışırsa ,sır almak artık çok kolay olacak demektir.Bir kaç dostumun daha fikrini aldıktan sonra almayı düşünüyorum.

Feshane günleri artık gelenekselleşmeye başladı.Arıcıların yıllık olağan toplantısı ve buluşma yeri gibi olmaya başladı.

Geçen yılın ışığında bir değerlendirme yapacak olursam bu yıl çok daha fazla katılımcısı olan ve ilginin yoğun olduğu bir festival oldu.

Ekip olarak bu yıl bir günde mutabakat sağlayamadık.İstemesemde etkenlerden biri ben idim.Fakat kabine olarak Cumartesi günü Feshaneye gitmeye karar verdik.Ümraniye de Bakan,Muhteşem abi,Zaim abi,Raşit bey ve Cemil Usta buluştuk.Hoşsohbet derken kendimizi Feshane de bulduk.Arıcılar bir araya gelince İstanbul'un trafik sorunu da sorun olmuyor::))

Festival alanına girince kabine olarak dağıldık desem yeridir.Bir türlü organize olamadık.Düşündüklerimizi bir türlü yapamadık.Bir kaç deneme yaptım ama nafile::((

İşleri tam yoluna koyduk derken ortaya İlhami abi faktörü çıktı.

İlhami abi ,bizim haberimiz olmadan kendi organizasyonunu yapmış.Yunanlı arıcılarla birlikte.Muhteşem abi be Bakanında yanlarına alınca bizde ortada kaldık desem yeridir::((

Bakanın getirmiş olduğu Raşit bey,Cemil usta ve Zaim abi .....

Saim kardeşim kendi arabası ile gelmişti onunla ve Zafer abi ile de Feshane de buluşmuştuk.

Ehhh yapacak birşey yok.Giden gider kalan sağlar bizimdir.

Raşit bey ,Cemil Usta ve Zaim abi biryerden sonra sıkıldılar.Bizde sakin sakin festival alanını gezmek istiyoruz.Gezme istemeyenleri çay ocağına bırakıp tekrar alana döndük ama bir taraftan da aklım çay ocağında bekleyenlerde.Haliyle alel acele standları gezdik.

Festival alanında resim çekmemiz gereken bir çok  noktayı atladık:(

Saim beyin bize hoş hediyeleri oldu.Mesela bunlardan birisi ufak ve estedik bir keser idi.Onu bile resimleyemedim.

Festival alanı çok kalabalık ve her katılımcı satışlardan çok memnundu desem yeridir.En azından ben öyle gözlemledim.Bazı katılımcıların satışlara yetişmekte zorlandığını ve resmen dağıldığını gördüm.

Yine festival de hoşuma giden bir konuda bu yıl arıcı dostlarımızın katılımcı olmaları.Yeftin kovan adem kendi kovanlarını bir köşede de olsa sergilemeye çalışıyordu.Birlik çatısı altında da olsa Asım abi kendi balını pazarlıyordu.Kenan Gişan ve Mehmet Gençünal da kendi ürettiği aparatlarını kendi standlarında tanıtıyorlardı.Fakat yerlerinde olsam Festival alanında daha güzel yeri tercih ederdim.Sadri abi ise zaten bu tür ortamların müdavimi.

Acele ile görebildiklerim bunlar oldu.

Festivalden ayrılarak Soluğu Zafer abinin evinde aldık.Geçen yıl olduğu gibi bu yılda bizi evinde ağırladı.Ekip olarak kendisi ne bir kez daha teşekkür ediyoruz.

Sonuç değerlendirmesini yapacak olursam ;

Yapmayı düşündüklerimi yapamadım::((

Mesela ; Sanaldan tanıştığımız veya tanışamadığımız takipçi dostlarmız ile ayaküstü değilde ,çay ocağında masanın etrafında oturup sohbet etmeyi ,tanışmayı istiyor idim ama yapamadık::((

Yunanlı arıcı dostlarımızı seviyorum ama günün benim açımdan bitmesine sebep oldukları içinde acaip kızgınım::((

Tabii bunda İlhami abininde payı var...

Ama her ne sebeple olursa olsun olmadı....

Gelecek yıl nasıl olur bilmiyorum ama bu yılı gözönüne alarak planlama yapacağım kesin...

SLM ve Muhabbetle...

8 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

yusuf kardeşim selamlar,

senin gözlemleme kabiliyetini ve analiz yeteneğini bildiğim için fuarla ilgili yorumlarını beklerken
ikramlara öncelik vermişsin.Beni mahcup ettiniz, ne yaptıkki Sizler daha iyilerine layıksınnız. Bir kusurumuz olduysa affola.

Evet bende yunanlıları severim ama .. Satılmakta benimde içime oturdu be.:)))

her şeye rağmen güzel bir gündü.Herkeze çok teşekkürler.

muhteşem turunç dedi ki...

Bu ne be, kırıldık,kızdık satıldık lafları felan:) biz nasıl ızdırap çekiyoruz şu an hiç düşünüyormusunuz:) bide kebap fotolarını koymuşsun en başa, hadi beni geç ya bakana bir şey olsa naparız:) bu arada zafer abinin hakkını nasıl öderiz demişinde onuda benmi söyleyim yapın bi organizasyon bakan,ben ve İlhami abide gelir kendimizi affettiririz inanki başka yere gitmeyecez bu sefer:)Abi sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf herkes olaya kendi penceresinden bakıyor. Ne olduğunu anlamadık, İlhami abi ve Yunanlı arıcıların yaptığı plana uymak zorunda kaldık.
Bu yıl festivalde bulunma sürem 2 saat sürmedi. Festival alanının yarısına hiç uğrama bile uğrayamadım.
Sadece sipariş plastik peteklerim vardı o köşeye üç sefer gittim::))

İşin garip tarafı, siz kebapları götürürken biz 2 dilim baklavaya talim etmemizdi::((

İki dakikada bizi hem satıp hemde üste çıkmayalım::)))

Ayrıca olan benim kalfaya oldu,kendisi Darıcada, arabası Ümraniye de evi de Acıbadem de::))

O yemekler bizsiz nasıl boğazınızdan geçti bunu da bir sorayım???

Sağlıcakla kal.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Yusuf hafta sonunu iyi geçirdiniz.Hem arkadaşları gördünüz hemde yenilikleri.Paylaşımlarınızdan bizde kendimizi orda hissettik.Sagolun,saglıcakla kalın.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Yusuf bey,bende dağılmaktan muzdaribim ama ne yapalım,birçok güzellikten vazgeçtik mecburen,sizlere mazeret anlatmak kolay ama Yunanlı arıcı dostlarımıza biraz zor,eğer hatamız varsa özür dilerim ,sizlere afiyet olsun inşallah müsait bir zamanda gönlünüzü alırız,bende doğru dürüst standları gezemedim,birçok insan kırıldı maalesef,sevgi ve saygılarımı sunuyorum

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Zafer Abi.

Vermeseydim de ne yapsaydım.Fuardan aklımda kalan birşey yok ki::))

Her seferinde biz borçlu kalıyoruz yine de sen mahcup oluyorsan vay bizim halimize::))

Abi ,resimlerde papazı görünce içim rahatladı::))

Muhteşem Abi.

Günü bert olan,programı bozulan bizler idik.Satılmak yerine pekala,takas oldukta diyebilirdik::))Onda haklısın ::))

Sayın Bakanım.

Nedense bizim pencerede 6 kişi var::))

Bu festival işini ekip olarak bu yıl beceremedik vesselam.Sağa sola bakmaya gerek yok.Hata hepimizde .

BU takas işinden sonra susuz kalsanız da birşey hissetmezdim diye düşünüyorum.Size baklava bile çok::))

Vecdi Abi.

Ne olurdu sanki geleydin be Vecdi abi.Postayı koyar bizi de takastan kurtarırdın::))

İlhami Abi.

Misafirseverlik ; eyvallah ona sözüm yok.

Madem böyle bir düşüncen var ,bunu daha önce organizasyonuna dahil etmeyi düşündüğün arkadaşlarla paylaşsan ,biz de ona göre programımızı yapsak fena mı olurdu.

Nihayetinde bizde festivale yılda birgün katılıyoruz.Olan bizim günümüze oldu.

Üzüntümüz yediklerimiz veya yiyemediklerimiz değil.Mesele çok güzel olabilecek bir muahbbet günümüzü kaçırmış olduk.

Yapacak birşey yok.Umarım ömrümüz vefa ederse gelecek yıl misafirlerini ağırlarken bu yılı unutmazsın.

SLM ve Muhabbetle...

miriliburak dedi ki...

Yemekleri görünce dedim orada olamadığıma bende mi üzülsem.
Ama sanırım bu yemeğin deplasmanı pek sıkı olacak gibi sözler okudum :)

Denize yakın olsun Mudanya üzerinden yüzerek geleceğim :)

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

Ortada vaatler dolaşıyor lakin elle tutulur bir durum yok.Şayet kesinleşen bir program olursa ,havadan ,karadan veya denizden de olsa mutlaka gelebilen herkesin gelmesi lazım.Belki o zaman rahatlarım ::))
SLM ve Muhabbetle...