30 Temmuz 2012 Pazartesi

MUM KURDUNA DİKKAT...

 Sayın Bakanımız 'da takas kampanyamıza katılanlardan.Balını bize takdim etti ama henüz sağım yapmadığımdan tahsilatı yapamadı.Ramazanın ikinci günü olması hasebiyle tadına da bakamadık.
 Tatil faturalarından bir tanesi.İki çıtalık arısı vardı.Artık yok::((
 Bu mel'un bir defa peteğe sirayet etmeye dursun.Ondan sonra kaçınılmaz son.
 Koloniyi sadece üstten kontrol ederseniz bu sizi yanıltabilir.Çıtayı çektiğiniz zaman , altta ağ örmüş kurtları görmeniz pekala mümkün.
 Boştaki kovanlarımın ağızlarını açık bırakıyorum ki ,belki bahtımıza bir oğul girer.Nerdeeee......Benim tuzaklara oğul girmiyor ki,boş kovana girsin.Al işte bize de koskoca bir eşek arısı.Bu da nöbetçi tabii::((
 Bu arılar bizim düşmanlarımız ama sanatlarını da takdir etmiyor değilim.Tahmin ediyorum çamur ve kil karışımı kullanıyorlar ama ,işlerinde mahir oldukları kesin.
Kaçak yapıya müdahale etmeseydim ,Bu yapı inanılmaz bir hızla büyümeye,benim arılarımda azalmaya devam edecekti.

Yaklaşık bir aydır yayın yapmadım.Her yıl yaptığım gibi Ramazan öncesi bir tatil molası verdim.

Tabii bu tatil bir ay değildi.Öncesi ve arkası derken bu bir ayı felan buldu.Şayet yaşar isem Bayramda da yine bir tatil kaçamağı yapacağım.

Bir ayı özetleyecek olur isek;

Bal'a çalışan kolonilerimde birşey yapmadım.Kestaneden çıkan kolonilerim Basra balını bekliyor.Normalde Temmuz 20 civarında basra balının başlaması gerekiyor ama takvim bazen şaşabiliyor.Mesela ,geçen yıl Ağustosun ilk haftası başlamıştı.Yani bu hafta başlaması gerekiyor.

Ana üretim ruşetlerimde ise bu yıl fazla bir üretimim olmadı.İhtiyacım kadarını ürettim. 5 ruşetimde sahte durumu söz konusu idi ,onlardan da üç tanesini mum kurduna teslim ettim::((

Bu tür ufak mevcutlu arılarınızı her hafta sonu açmalısınız.Özellikle de anası yoksa.Bunu neden diyorum,anası olan bir koloninin iç düzeninde disiplin oluyor ve kovan temizliği yapılıyor.Ancak mevcut çok az ve fazla polenli çıta var ise sıkıntı oluyor.Aksi halde koloni kendi temizliğini yapabiliyor.Fakat ,koloni anasız ise ,iç disiplin olmadığından olsa gerek ,temizlik yapılmıyor ve koloni kaçınılmaz sona doğru hızla gidiyor.Şayet kontrollerini düzenli yapar isek gerekli müdahaleyi yapıyoruz.Aksi halde durum üstteki olduğu gibi.

Arıcılığı bilmeyen bir çok insan,zannediyor ki arıyı alıyorsun,bahçeye koyuyorsun o sana kendi başına bal yapıyor......

Yeni başlamak isteyenlere her zaman söylüyorum; hafta da bir defa kovanın kapağını kaldırmayacaksan,git parasını ver ,al iki kilo bal ye...

''TAKAS KAMPANYASI''

Kampanyamız devam ediyor.Şu ana kadar Eyüp Çakır,Trakyalı Şenol ve Bakanımız ballarını teslim ettiler.Hala benim gibi sağım yapmayan bir sürü arkadaşlarımız var.Bende aynı bu arkadaşlar gibi son nektar akımını beklemeye devam ediyorum.Böyle geç kalmaya devam ederse ,sağım bayram arkasına kalabilir.Katılmak isteyenlerin mevcut adresime ballarını göndermeleri ve kendi adreslerinide yazmaları yeterli.Tabii benden balını nasıl istediklerini de yazarlar ise iyi olur.Mesela benim kendi tercihim petekli bal.

Allah hepimize ,ürettiğimiz ballarımızı ağız tadıyla yemeyi nasip etsin.

SLM ve Muhabbetle...





7 yorum:

salih arıcı dedi ki...

Sevgili yusuf bey kardeşim;arılarımızı en ufak bir ihmalde nasıl bir faturanın bizi beklediğinin kanıtı resimde görülüyor,takas makas ben anlamam gelince balını alıp gidersin karşılıksız yani tek taraflı takas diyelim,saygılar.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi en çok bizim ustanın tahsilatı yapamadan dönüşüne sevindim:/)Sarıcalar maşallah iyi çalışmışlar. Sönen koloniler için bizim canımız sağ olsun hepsi olur sağlıcakla kal.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Yusuf bey,mum kurdu hepimizin büyük problemi,sarıcalar ise bencede iyi çalışmışlar :)Hasatın inşallah bol ve bereketli geçer,selamlar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf, teklife varız dedik ve gerekeni yaptık gerisi kolay. Arıcılık hiç bir zaman başıboşlugu affetmiyor, zayıf koloniler her zaman başta mum güvesi olmak üzere,bir sürü tehlikeye maruz kalırlar.Dünyanın kaderi zayıfları genelde yok ediyor, güçlüler youna devam.
Bal hasadı konusunu daha önce konuştuk,gene söylüyorum, bal oldumu hasat edilmeli, balı alınan arı daha fazla çalışır, bal varken arı niye kendisini yırtsınki?
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Salih Abi.

G
Ari hiç boş bırakmaya gelmiyor.Benim bu uyarım ,merakı olupta, bu ısı hafife alanlara.

Takas isin muhabbeti.Butun Ari dostlarının cani sagolsun.İsteyen yeterki söylesin.

Muhteşem Abi.

Ya aslında sana yardım ediyorum,sonra bizi ahi tutuyor.'Malum larva transferleri::))

İlk başladığım yıllar olaydı,herhalde ağıt yakıyor olurdum.Artik her yıl bütün kutularda belirli oranda kaybı göz önüne alıyorum.

Mehmet Kardesim.

Keratalar sarıca değil,büyük eşek arısı .Bu mevsimde mum kurdu çok etkili oluyor.Ufak bir ihmalin bedeli ağır oluyor.

Bu arada; özleyin kendini,yolunu gözlüyoruz bilesin.

Sayın Bakanım .

Sagım konusunda hala seninle aynı fikirde değilim.Kanaatim odur ki,benim yerimde olsaydın ve sabit arıcılık yapıyor olsaydın ,sende sagım yapmazsın diye düşünüyorum.

Konu,ana rusetleri olunca, güçten bahsetme şansımız olmuyor.Malum bazısı bir çıta,bazısı bes çıta.

SLM ve Muhabbetle...

Volkan Karuk dedi ki...

Yusuf Bey ballarınızı bugün yolladım, inşaallah pazartesi elinize geçerler. Bu sene peteklerim güzel olmadığı için süzme olarak yolladım. Şimdiden afiyet olsun. Volkan Karuk

Adsız dedi ki...

Howdy! I am about to begin my own website and was wondering if you know where
the best place to acquire a blog url is?
I'm not even sure if that's what its called?
(I'm new to this) I'm referring to "http://www.blogger.com/comment.g?blogID=6175322460663474729&postID=9211042237135899379".
How do I go about acquiring one of these for the website I'm building? Thankyou

my page: srbija