26 Mart 2012 Pazartesi

OĞUL'A HAZIRLIK...

        Kızıma beyaz gelinliğini giydiriyorum...
    Zor oyunu bozar misali.Kraliçemizi çok zamansız kuaföre götürmüş olmalıyım ki,elime yumurtladı.
    Kuaför takımlarım.Makas,ruj,fotoğraf makinası ve günlüğümüz...
Ortalamanın üstündeki güçlü sayılabilecek kolonilerimden bir tanesi.Genç ana faktörü önemli tabii.
Kraliçemiz kuaförden çıkınca pekte alımlı oluyor hani...

Bu haftalık planlamamda koloni temizliği vardı.10-15 kovanı daha önce temizleyip hazırlayacaktım ki pazar günü zaman kaybı olmadan başlayacaktım.Fakat evdeki hesap çarşıya uymaz misali yoğun bir misafir trafiği olunca planlama istediğim gibi olmadı.Gerçi fena da olmadı hani.

Bu yıl kolonileri numaralandırma işlemini daha düzenli ve farklı bir sistem üzerine yapacağım.Onu da yetiştiremiştim.O olmadan kolonileri temizliyemezdim zaten.

Hal böyle olunca kolonilerin genel bakımına yöneldim.Geçen hafta derinlemesine fazla analiz yapamamıştım.Bu sefer tek tek bütün çıtaları kontrol ettim desem yeridir.

Kolonilerimin oğula kaçmasını önlemek için kraliçenin kanatının birisini kesiyorum.Şayet birgün anamız firar etmek isterse ,sadece kovanın ağzının hemen altına kadar düşebilecektir:) Akşama kadar başında  bekleyecek olan taraftarlarıda bakacak ki bu ananın kendine bir hayrı yok ki bize olsun misali , mecburen yuvalarına geri döneceklerdir.

Aslında buna geçen yıl başlamıştım ama kontrollere başlayınca gördüm ki hala kuaföre almadığım bir çok ana varmış:) Tamamını henüz bitiremedim,haftaya devam.Kampanya devam ediyor yani...

Sahteye giden kolonime kafeste kapalı ana bırakmış ve kapağını cumartesi sabah açmıştım.Bir hafta boyunca anaya gayet güzel bakmışlardı bu kabulü için güzel bir gösterkedir.Pazar günü ne haldedir diye bakınca ,ananın üstünde fazla hayran ilgisi gördüm ki bu beni hoşnut etmedi.Anayı tekrar kafese alıp kekledim.Bu sefer açık bıraktım.Umarım beni haya kırıklığına uğratmaz.

Yine bir kolonimin anasını görmemiştim.Terastaki 1,5 çıtalık kolonimle birleştirmeyi düşünmüştüm.Aslında elimde varmamıştı ama bir defa karar verilmişti.Artık duygusallığım ,mantığımın önüne geçmeyecekti.1,5 çıta arı tam bir çıtanın iki yüzüne boylu boyunca yavru atmıştı.Birinci sebep bu olmakla birlikte ,ikincisi de terasta ruşetlerin bahar ayına vereceği tepkiyi ölçme imkanım olacaktı.

Ruşeti kaptığım gibi anasız kovanın üstüne koydum.Bu kolonin anasını daha önce üç defa kontrol etmeme rağmen göremedim.Fakat son bir defa daha bakayım dedim ki ne göreyim simsiyah ufak bir ana geziniyor.Hayret ki ne hayret.

Şimdi ihtimalleri düşünüyorum;

Normal kayıtlarımda bu ana 2009 Karnıol bir ana olması lazım.Hadi diyelim benden habersiz ana değiştirdi.

Kapalı yumurtası var.Diyeceğim ki çiftleşmedi yumurtalar erkek değil.Hadi yumurtla diyeceğim bu sefer ananın çıkan yavruların yerine ,yani yumurta atması gereken parlatılmış gözlerin hiçbirisine yumurta atmamış.

İhtimaller dışında kalan bir durum var ama nedir şimdilik çözemedim.Bugünden sonra gözetim altında.Lakin bugün kurtardı ama ondan pekte umutlu değilim.Haftaya ne olur bilemem.Bu hafta arasını iyi değerlendirse iyi olur.

Genel anlamda kolonilerin durumu çok güzel.Bahara çok güzel tepki vermişler.Hepsi yavrulama alanını genişletmişler.Şuruplamaya devam ediyorum.İhtiyaçları yok ama teşvik ,teşviktir.Blokeyi önelmek için de sağıma devam ediyorum:)

Koloniler benim verdiklerimin dışında dışarıdan da bir miktar bal geliyor.Bunu nerden anladın  diyeceksiniz ama hemen ekleyeyim bütün kolonilere teşvik vermiyorum.Mesela bu ana sorunları olan iki koloniye.

Herşey şuan için çok güzel gidiyor.İnşallah Nisan ayı içerisinde şok bir soğuk hava dalgası ile karşılaşmayız.Beklentiler dahilinde Bahar ayı geçerse süper bir sezon olacak gibi duruyor.

SLM ve Muhabbetle...



7 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi maşallah maşallah diyerek başlayım bu sene şöyle iç açıcı haberlerle başlamana gönülden sevindim inan. O kapalı anası olan kovanı ben uzakdan görünce (hep öyle oluyor yakından bende düşünemiyorum) sanki eski ana uçuşa hazırlık olsun diye yumurtlamayı kesip perhize girmiş olmasın yada ana öldü kapalı larvaların son 3-4 günleri kaldı çıkmaya hayırlısı olsun bakalım. Sağlıcakla kal abi.

Mirili dedi ki...

Kuaför seti güzelmiş, bana kalsa bakanı getirirdim açılışa durmadan kart horoz yolup civciv seviyorlar işleri az mı geliyor nedir :))

Bal dolu petekleri tuttuğun günleride hepimiz görürüz inşallah sezonun bereketli olması teraccisi ile selamlar...

Mehmet Yüksel dedi ki...

Yusuf bey Selamlar,
dostlarımızdan güzel haberler duymak bizide sevindiriyor maşallah,hayırlı sezonlar.

Selamlar Saygılar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf bune iş kuaför gelinlik filan, ortada bir etkinlik göremedim, etkinlik vardı yoksa bizmi davet edilmedik, bu işler eş dost ile olurdu benim bildiğim.
Bu esnada bana sataşma var gibi, horuz civciv filan....

Ülke geneline bakıldıgında senin arılıktaki olumsuzluk, devede pire gibi kalır.
Haline şükret, sağlıcakla kal.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Yusuf bey,yılın ilk larvamı desem yumurtamı desem tranferini yapmışsın.Ufak tefek olumsuzluklar olur.Sezon başı.sAGLICAKLA KALIN.

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Yusuf bey inşallah bundan sonra olumsuzluk yaşamazsınız,bol ballı bir sezon dileklerimle,sağlıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Hakikaten insanın basireti bazen bağlanıyor.Bahsettiğin ihtimal hiç aklıma gelmedi.Fakat kolonide mevcut hiçbir meme yok.Girişimde yok.Lakin bu anayı henüz kuaföre de almamışım:(

Bu hafta kaçtı kaçtı ...

Durumlar arılıkta iyi olunca bizde de haberler iyi oluyor haliyle:)

Fatih Bey.

Aslında açılışa Bakanı da davet ederdim ama kümesteki horozun akıbetinden endişe duyduğumdan böyle sessiz sedasız yapayım dedim::))

Mehmet Kardeşim.

Bu sezon inşallah hep beraber yüzümüz gülecek.Geçen yıl sizlerden gelen haberle le idare etmiştik.Bu yıl heğimiz inşallah.

Sayın Bakanım.

Açılış felan yok bee.Ahali uyduruyor işte:)

Valla olumsuzluk felan yok be Bakanım.Herşey süper daha ne olsun.Tabii gönül şimdi balda almak ister ama ... hehehe olumsuzluk olsa olsa bu olur ancak::))

Vecdi Abi.

Yumurta transferi::))

İlginç ama güzel bir andı.Ananın elime yumurtlaması::))

Serdar Bey.

Yok böyle olumsuzluk felan.Aman kem gözlere :... derler ya ...

Aman aman uzak dursun.Bu sezona çok iyi başladım ,öyle de devam eder inşallah.

SLM ve Muhabbetle...