5 Mart 2012 Pazartesi

İSTANBUL YERLİSİ...

 Uzun bir zamandan sonra arı karıştırmak güzeldi.
Kızlarım son çemreyi bekliyor ...

Kış aylarında belki dinleniyoruz ama arısızda olmuyor.

Dört aydır koloni kapağı açmadım.Desem ki şimdi iğne yemeyi de özledim::))

Arısını seven bir arıcı için dört ay çok uzun bir zaman.Bugün İstanbul 'da hava 10 derce civarı ve esmiyor.Koloni karıştırmak için çok ideal bir ortam olmasa da ,yeter artık dedim ofisimin balkonundaki kızlarımın yanında kendimi buldum.

Kış'a girerken üç ruşet Ümraniye'deki evin terasına ,iki ruşette ofisin balkonuna koymuştum.Bunlar arılığımdaki en zayıf kolonilerdi ve kış şartlarını arılıkta çıkarma şansları yoktu.

Terasta bulunan ruşetlerden ikisi sizlere ömür.Bir tanesinin zaten şansı çok azdı.Yarım çıta arısı vardı.Elimde ufak ana kutularından bulunsaydı ofiste kışı ona çok rahat çıkarırdım ama artık çok geç.

Diğeri iki çıta idi neden öldüğünü bilmiyorum çünkü henüz otopsi yapmadım.Gecenin karanlığında ancak öldüğünü tesbit edebildim.O da annemin sayesinde.68 yaşında annemi nerdeyse arıcı yapmak üzereyim::))

Aynı güçteki diğer kolonide ise sorun yok devam ediyor.

Ofiste ise malumunuz bir tenesi özel misafir.İstanbul yerlisi bir hanımefendi o...

Haliyle ister istemez ilgimiz onun üzerinde yoğunlaşıyor.Sonbaharda Bakanımız her ne kadar takviye yap desede değişik sebeplerden ötürü yapmadım.2 çıtalık mevcut 1 çıtaya kadar düşmüş.Bu yıl kış sezonu boyunca riske girmemek için herhangi bir besleme yapmadım.Muhteşem Abi gibi kışın invertle zehirlemeye çalışsaydım daha mı iyi olurdu diye de , düşünmeden de edemiyorum hani::))

Şimdilik iki çıtaya sıkıştırdım ve beslemeye aldım.

Komşusu ise benim geçen yıl ürettiğim kızlarımdan.O da özel yani:)

Kışa girerken onun mevcutu 3 çıta idi,şuan ise 1,5 çıta.Yani her iki koloni de %50 mevcut kaybı var.Tabii bunları ben ofisteki kızlarım için söylüyorum.Yazlıktaki kolonilerimden ise hala haberim yok sayılır.Uçuş yapabildikleri vakitlerde sadece dışarıdan gözlemlediğim iki koloni de sorun var gibi gözüküyor.Onuda açmadığım için bilemiyorum tabii.

Kolonilerimi kışa sokarken pranda kılıfların hepsini birbirine bağladığımdan dolayı maalesef aralarından birini açayım deme gibi bir durum yok.Bu sebepten de bakamadık haliyle.Baharda geldi sayılır.

SLM ve Muhabbetle...

7 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi artık havalar ısınıyor. Bundan sonra hızlanırız aman istanbullu kıza iyi bak çeşitlilik açısından herkese lazım olacak o..Sağlıcakla kal abi.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Yusuf bey,bol ballı sezon dilerim,İstanbul eko tipine iyi bak.Saglıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf hala zayıf kolonilerde risk vardır. Zayıf arı yavruya yattığında, havalar soğursa
durum kiritikleşir. Yavru etrafındaki bal bittiğinde biraz ilerdeki ballara ulaşamaz.
Elindeki İstanbul sosyetesi çok özel bir arı ve bu arıya iyi bak. Havalar ısırnır ısınmaz, zayıf koloninin sarabilecegi yeni sökülmeye başlamış bir kapalı yavru verip elindeki ayvruyu almak o koloniyi acayip rahatlatacak. Bunu son baharda mutlaka yap dedim yapmadın.
Sağlıcakla kal.

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Yusuf bey bu senin ilk kontrolünü yapıp stresinizi atmışsınız,sönen rüşetlerinize üzükldüm inşallah bundan sonra olumsuzluk yaşamazsınız,sağlıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Öneminin farkındayım.İnşallah bir kazaya uğramayız.

Vecdi Abi.

Eee gözüm gibi bakıyorum.Ne de olsa o bir İstanbul Hanımefendisi artık:)

Sayın Bakanım.

Isınma konusunda bizim istanbul kızının sorunu yok.Kaloriferli suitte kalıyor.

Hani takviye yapayım diyorum ama komşusunun hali de ondan çok ileri değil.Gidişatı daha sıkı kontrol etmeye çalışacağım.Bundan sonra hava şartları çokta sıkmaz diye düşünüyorum.

Serdar Bey.

Bende gidenlere üzülüyorum ama süprizde değil yani.Fakat ne yapabilirdim sorusunu sorduğumda onları ruşette değilde belki ana kutularında kışlatabilirdim diye düşünüyorum.Gelecek sezonla ilgili bu konuda bir takım çalışmalarım olacak inşallah.

SLM ve Muhabbetle...

Mehmet Yüksel dedi ki...

Yusuf bey size hayırlı sezonlar diliyorum,istanbullu kara kıza ilgi çok görüyorumda :)
İnşallah baharda kuvvetlenirler,
Selamlar Saygılar.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Mehmet Kardeşim.

Kız güzel olunca ,haliyle beğenisi de fazla oluyor.Neyse ki gözleri kızımda değil de ,torunlarımda ::))

SLM ve Muhabbetle...