28 Haziran 2010 Pazartesi

SÜPRİZ ZİYARETÇİ...

Koskoca Bakan bu ,eli boş gelecek değil ya...
Bakanımızın yeni aldığı makam aracı.Allah hayırlı kullanmayı nasib etsin.Araç temiz fakat tek eksiği plakası.Aksilik bu ya iki tane 16 plaka da bir araya gelince vay halimize.Plaka ivedi değişmeli:)
Kestane balımızı sırlamaya başlamışlar.
Benim arılıkta böyle.
Komşu Salih Hocanın arılığa geçince farklı tabii.İstersen uzay elbisesi olmadan kapağı açıver.Maskesiz yanaşmamız ile birlikte 6-7 iğne yemem bir oldu.Tabii şükür dedik.Epeydir iğne yemiyorduk açığımızı kapatmış olduk.
Arıların ortak çalışması acaip hoşuma gitti.Bahardan içeride kalmış birşurup poşetinin hep beraber nasılda dışarı atmaya çalışıyorlar.Bir müddet keyifle izledim ama onlara daha fazla zahmet vermek istemedim.
Yeni bal sağım kazanım.

  • Reklamsa evet reklam.
  • Geçen yıl Civan arıcılıktan sekizli ,makinalı,çift taraf sağım yapabilen bal sağım makinası almış idim.Fakat sağım döneminde ne yaptımsa randıman alamadım.Şikayetimi Civan arıcılık sahibi Ali bey ile paylaştım.Sağolsun kendilerinin talebi üzerine makinayı tekrar kendisine Bursaya gönderdim.Ve eski makinanın karşılığında bana bu yeni makinayı yolladı.Test amaçlı olarak Asım abinin arılığında bal süzdük ve son derece memnun kaldım.Peteklerde hiç bal kalmıyor buna mukabilde peteğimizde en ufak bir bozulma meydana gelmiyor.Motor çift taraflı çalışarak istersen peteği yerinden oynatmadan da çift taraflı sağım yapabilme imkanı tanıyor.
  • Ben kendisine huzurlarınızda olayın başından beri göstermiş olduğu ,ilgi ve alakadan dolayı teşekkür ediyorum.Bizler ; arıcının yanında olan,malı sattıktan sonra da hizmet vermeye devam eden doğru esnafın yanında olmaya ve onları diğer arıcılara da tanıtmaya devam edeceğiz. CİVAN arıcılığa ve Ali bey'e ulaşmak isteyenler wepteki sayfalarından kendilerine ulaşabilirler.
  • Arılıkta günlük kontrollerimi yaparken telefonum çaldı ve tanıdık bir ses.Bakanımız Ali Türk sana gelmeyi düşünüyorum varmı bir isteğin deyince ,hah tam isabet dedim cebine iki ana atıver dedim.Yahu ancak bu kadar isabet olurdu.Ana için ben aramayı düşünmüş fakat hem kafası çok yoğundur,hemde zannetmem elinde ana kalır zannıyla düşünürken Bakanımızın süprizi çok hoş oldu doğrusu.
  • Bakan gelirde arılık karıştırılmaz mı.Soluğu hemen kovanlarımın başında aldık.Karıştırdık biraz tabii.Genel durum iyi.Bal akımı hayrettir ,yağmur arkasından da yavaşta olsa devam ediyor.Kestane bu yıl bana göre verimli geçti.Hayıflanmamak elde değil.Ah bir de arılarım geçen yılki kuvvetlerinde olsa.
  • Biz Bakan ile oyalanırken komşum arıcı Salih Hoca sorunlu olan bir kovanı için benden yardım istemeye gelince ; tam üstüne bastın Hocam,karşında koca bakan deyip arılığının yolunu tuttuk.Hadi bal akımı falandır deyipte üzerimize maske falanda almadık.Daha kovan kapağını kaldırır kaldırmaz ;saygıdan olsa gerek öpmeye başladılar.Eee her arı bizimki gibi kuzu değil.








5 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi ilk fotoda adam suçlu suçlu bakıyo gibi:)o anaları iyi takip et:)elinde bir tane saldırgan ana vardı hatırladığım:)balın bereketli olur inşallah sağlıcakla kal...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf Plaka konusunda söyleyeceklerim var::)))
Atalar demişki bükemediğin bilegi öpeceksin, Bursa bizi şampiyonluktan edip, şampiyon oldu, ben şapiyon plakası almayayımda kim alsın. Bir kaç gün hava atıp, yeni plaka 41 oldu merak etme.

Arkadaşlarımın hiç birisi için anaarı sorun olmaz, 60 kovan anaarı üretiminde çalışıyor, kovanlardan alıp veririm.

Salih abi işi bilmediği için yolunda giden arıyı yolundan çıkarmış, bundan sonra ham petrek verir iken bu durumları yaşamayacak. Arı saldırgan olduktan sonra ne yaparsan yap bir yerden kesin iğneler yersin, maskeyle çalıştık gene iğnelendik.
Ziyaret benim içinde süprüz oldu, biraz kafa dağıttık, bundan sonra bir yere gider iken sorun yaşamayacağız inşallah.

Reklam yapılır, reklam yapıp sonrada haber yaptım demek sorun oluyor. Kal sağlıcakla.

Unknown dedi ki...

Yusuf bey maşallah arılarınızın durumu düzelmiş resimlerden gördüğüm kadarıyla,hayırlı ve bereketli hasatlar diliyorum,
selamlar.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Şimşak,görüntülere bakılırsa olumsuzluk yok,inşallah herşey daha iyi ve mükemmel olur.Hasatınız bol olsun,saygılarımla.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Uyarın için sağol ama bence sen korkmalısın.Senin kuzuların habire kayıp haberi geliyor bilesin :)

Sayın Bakanım.

Süpriz ,kısa ama güzeldi.Bu süprizleri sevdim arkasını kesme:)
Sağım zamanı da bir süpriz yaparsan acaip hoş olur:)


Mehmet Bey.

Kıyası geçen yıl ile yaptığın zaman çok kötü.Tabii bal olarak söylemiyorum.Arının gücü açısından.Fakat verecek olan mevla bu yılda balını bereketli kıldı.

İlhami Abi.

Olmuyor dersem yalan söylemiş olurum.Fakat biz de bu tür olası olumsuzlukları bertaraf etmek için varız.Durum şuan itibariyle fena gözükmüyor.Hayırlısı olur inşallah.

SLM ve Muhabbetle...