21 Haziran 2010 Pazartesi

IHLAMUR BAŞLIYOR

Kestane balı.
Gecikmeyi afetmiyorlar.Dalağı hemen asıveriyorlar.
  • Arıcının Bayramı devam ediyor.Bir yıl boyunca süregelen hazırlıkların semerisini topluyoruz.Bu yıl Kestaneden iyi nektar geldi.Hayıflanmamak elde değil.Ah birde kovanlarım geçen yıl ki kuvvetlerinde olmuş olsalardı değme keyfime.Ne yapalım buna da şükür.
  • Daha önce bir kolonimden ananın kontroller sırasında uçarak kovanı terk ettiğini yazmıştım. Tabii anamız dönmedi.Koloninin yeni ana yapmasını bekledim ama nafile.Geçen hafta başka kovandan yeni yavrulu çerceve verdim amayine yok.Anlaşıldı ki koloni bal akımı sırasında ana yapmıyor.
  • Kestane den nektar akımı muhtemelen 3-5 gün daha devam eder diye düşünüyorum.Ihlamur ise 1-2 güne başlar.Şayet Ihlamur da kestane gibi iyi bal verirse bu yıl işler tıkırında demektir.Kovan mevcutları istediğimiz seviye de olmasa da bal beklentilerimizi fazlasıyla karşılayacak gibi gözüküyor.
  • SLM ve Muhabbetle...


4 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
beniim gözlemim
bal akımında arı ana memesi yapar
bir aksilik olmalı mutlaka
çünkü burada kestane döneminde anayı öldürürler arıcılar
anayı yeni yapsın deyü
başka sorun olmalı
ana yapması lazım
başarılar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Taşkın Bey.

Aslına bakarsanız bende koloninin ana yapmasını bekliyordum.Bazı arıcılar bal akımında koloninin ana yapmayacağın söylüyorlardı,onları haklı çıkardı.

Bu yıl uygulamaya koymayı düşündüğüm bir yöntem var ,umarım o başarılı olur.

SLM ve Muhabbetle...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Yusuf bey,bal sezonun hayırlı olsun,selamlar saglıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Vecdi Bey.

Teşekkür ediyorum.Mevlam hepimiz için hayırlı eder inşallah.

SLM ve Muhabbetle...