28 Mayıs 2009 Perşembe

İNVERTTE YAĞMA

Bu yıl suni oğul olarak ayırdığımız kovanlardan bir tanesi.Yağmalanmaya çalışılıyor.
Kovandan aşağılara doğru süzülen invert şurup.V e tabii arılar...

Benim arazinin hemen üstündeki ormanın içine yeni kovanları yerleştirdiğim mekan.
  • Bundan tahmini bir buçuk ay önce Asım abi ile birlikte çok kuvvetli gördüğüm kovanlarımdan suni oğul ayırarak üç ruşet kovana koymuş ,Asım abinin arılığa koymuştuk.Anaların çıkması ve çiftleşmesi üzerine geçen hafta sonu kovanları yeni kovanlarına ve yerlerine taşımıştım.Dün anayı yumurta atmaya teşvik amaçlı bir miktar şurup vereyim dedim.Bir aydan daha fazladır elimde kalan bir miktar invert şuruptan şerbetliklerine koyarken , birazda benim umursamazlığımdan kaynaklanan sebeplerden dolayı şurupu taşırdım.Fakat pekte önemsemedim.
  • Daha önceleri bu tür taşırmaları yapmış fakat arıların hiç tepki vermediğine defalarca şahit olmuştum.Farkında bile olmamışlardı.Bu seferde öyle olacağını düşünmüştüm.Bir müddet sonra yağma olayını görmemle müdahale etmem bir oldu.Aynı zamanda gözlem yapmaya da devam ettim.Şerbetliği taşan kovanın ağzını daraltmakla sorunu çözemediğimi görünce musluğu kapattım.Bu sefer yağmaya gelen arıların diğer kovanlara yöneldiğini gördüm.Onları da kapatmak zorunda kaldım.Güneş battıkdan ,el ayak çekildikden sonra kovan ağzını bir arının gireceği şekilde açtım.
  • Şimdi düşünüyorum.Acaba diyorum invert şurupta geçen süre asitin etkisini kaybetmesine mi sebep olmuştu.Daha önce kokmayan şurup bu sefer neden kokmuştu.


3 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

Hayır olayın şurupla alakası yok,o bölgede nektarın bittiğine işaret o yağma olayı.

HB dedi ki...

Neden invert kullanıyorum sorusunu kendinize sorarsanız cevabı bulabilirsiniz.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Uğur Bey.Nektarın bittiği tesbitine katılıyorum fakat daha önce nektarın olmadığı zamanlarda da şuruplama yaptım böyle bir gözlemim olmamıştı.Şimdi neden olduğunu bulmaya çalışıyorum.

Halil Bey.İnvert konusunda karşı görüşte olanlara saygı duymakla birlikte,bu kullanımdan memnun olmadığımı söyleyemem.Tabii bu uzun bir sürecte yapılacak gözlemler sonucunda daha mantıklı bir sonuca varacağımızı düşünüyorum.Şayet şuan olduğu gibi invertin olumlu ve olumsuz yanlarını ortaya koyacak,bunları beraber tartışacak ve bizim için en iyi sonuca ulaşacağımızı düşünüyorum.