11 Mayıs 2009 Pazartesi

BELEDİYE DUYMASIN !

Kovanlarıma ilk defa üçüncü katı bu hafta attım.Bizim buralarda kovanda üçüncü kat bugüne kadar duyulmamıştır zabıtaya haber verirler diye alel acele olduya neyse kazasız belasız atıverdik.Umarım bal zamanı arılarımda bunun karşılığını verirler.
Eee üçüncü katı attım demek kolay.Bunun birde öteki tarafı var.Hafta sonu yazlıkta gece yarılarına kadar şerbet karıyoruz.İnvert de olmasa halimiz harab.Her hafta sonu bu görüntü bizde derman bırakmazdı.Bir defa yaptım mı ,ki oda 80 kg.civarında oluyor 3 hafta yetiyor.Ne de olsa nüfus fazla.Beslemek lazım.

Bayağı bir uğraştık ama nihayetinde doğru yolu bulduk.Suluğumuz artık sorunsuz çalışıyor.Arılar ölüm olmadan suyu rahatlıkla alıyorlar.Bu konuda huzura erdim.Hafta da birgün suları yenilemem kafi gelecektir.Bu sulukta sadece dikkatimi çeken arıların hep aynı noktayı tercih etmeleri.Aslında suluğun diğer bölmelerinden de suyu alabilecekken neden çoğunlukla aynı noktayı tercih ediyorlar.


Ben suluk konusunda yırtınırken sorunuma bir çözümde babam'dan geldi.Şimdilik nerden bulduğunu sormadım ama kabul edelim ki benim suluğumdan daha kullanışlı.Arı suyu taşların arasından daha rahat alıyor fakat tek handikabı bir su akarının bağlanması lazım ki suyu alınabilecek seviye de tutabilsin.Mesela bu damlama olabilir.Her iki suluğu da izlemeye devam.
  • Aşırı yoğunluktan dolayı bu aralara resim çekmeye ve haber yapmaya bile vakit bulamıyorum.Bir çok arıcınında aynı sıkıntıyı yaşadığını biliyorum.Fakat bu mazeret olmamalı ve haber akışına devam etmeliyiz.Duvardaki gedikleri beraber kapatmalıyız.

  • Hassas bir dönemden geçiyoruz.Yapacağımız basit bir hata bugüne kadar yaptığımız 8 aylık emeklerimizin boşuna gitmesine sebep olabilir.Kovandaki arılar gibi elbirliği yapmaya devam edersek,birbirimizin eksiklerini kapatırsak başarıya ulaşırız.
  • Lütfen haber akışına devam edelim...
  • Kovanlarımın iki tanesine kaçak kat attım.Yani üçüncü katı attım.Muhtemelen haftaya da 5 veya 6 tanesine de atmak zorunda kalacağım.Bu benim ,dolayısıyla sizlerin bir başarısıdır.Buralarda kovanda üçüncü kat duyulmuş şey değildir.Havalar müsaade ederde bunu birde bala çevirdik mi değme keyfine.Sizin adınıza bu civarlada iyi bir isim yapmış olacağız.
  • Bakım ve kontrollerde Asım abinin tecrübelerinden faydalanıyorum.O kadar zaman beraber çalıştık daha bir resim çekemedim çalışırken.O kadar yoğunluk içerisinde , resim çekmek mi yoksa iş yapmak mı ikilemi arasında kaldık.Zaman kısıtlı olduğundan iş yapma durumunda kaldık.Fakat bundan sonra işin magazin boyutunu da es geçmemeye çalışacağım.





6 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
maşallah diyelim
emekler kaybolmaz inşallah

yalovalı arıcı dedi ki...

adaş hayırlı olsun kaçak katın.darısı diğerlerin başına

bu seferde yedek kat sorunun aksetmesin:)))su işinide çözmüşsün gözünaydın artık rahat uyuyorsundur heralde.

hasbi akyol dedi ki...

yusuf ,arıları 3.kata çıkardığına göre güzel beslemişsin maşaallah diyoruz .fakat ben senin kovanlar trabzondamı onu merak ettim. biz giresunda arı geliştirmeye iklim bulamamıştık.daha 3-5 gündür düzeldi havalar ..2.yi atamadık biz daha

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Taşkın Bey teşekkür ediyorum.

Adaş yedek katı nerden alacağımı biliyorum ,rahatım.Onu yapacak olan düşünsün.Su sesi adamı rahatlatır bilirsin.

Hasbi bey.İstanbul/Beykoz'un İshaklı köyünde arılarım.Karadenizde olsaydım nerdeee.Geçekondu vaziyetinde olurduk.Sizin oralarda ikiyi atabilen şanslıdır.

Hüseyin Basri ÇALIŞKAN dedi ki...

merhabalar paylaşımlarınız çok güzel 3.kat için arının başında olmadan yorum yapmaksa zor ancak bilinçsiz kuvvetlendirilmiş aşırı fazla populasyonun bal üretim etkinliğini düşereceğini bilmenizi isterim arıların suyu neden tek noktadan aldığını merak ediyorsunuz sanırım ...arılar ziyaret ettikleri yerleri feromon denilen salgılar vasıtasıyla işaretlerler. bu salgı ( koku )bir arının diğerinin önceden ziyaret ettiği bir çiçeği belirlemesi ona konmamasına su alınan yerin işaretlenmesine ve tüm bireylerin en kolay yoldan sudan faydalanmasına kadar pek çok farklı yerde işe yarar. bu şekilde arılarınız en kolay yoldan arama derdine girmeden suya ulaşmış oluyorlar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Hüseyin Bey.

Arı koloni mevcudu hakkında üstadlar derki bal akış zamanında en ideal sayı 80.000.Bizimde uğraştığımız tam verimlilik adına bu sayıya ulaşmak.Bal hasadının peşine de kovan sayısını artırmak adına bu göçlü kolonileri bölerek kovan sayısını artırmayı düşünüyorum.

Su konusunda verdiğin bilgiler için teşekkür ediyorum.