6 Şubat 2017 Pazartesi

ÇITA HAZIRLIKLARI DEVAM EDİYOR


Arılık merkezi çalışma ofisim.Hafta sonunu burada çalışarak geçiriyorum.


Çerceve ve kuş gözü takma aletim.İki işi aynı anda yapabiliyor olmam müthiş rahatlık.Aletin yine ayar vidaları var bu sayede kuş gözlerinin yeri tam hizada oluyor.


Tel germe aletim.Erçika dan aldığım bu aleti üzerinde biraz modifiye yaparak Türk standartlarına uygun hale getirdim.Bu sefer kesim ve kaynak işlerini bizatihi ben yaptım.Artık bundan sonra elimden geleni kendimden esirgememeye karar verdim. 


Üzerinden bir yıl geçmiş olsa bile kuş gözü sayesinde tellerde en ufak bir gevşeme olmuyor.


Bu yıl yaptığım mum eritmeden sonra bile telelr gergisini muhafaza ediyordu.Daha ne isteyebilirdim ki.


Masam , masam ,güzel masam....

Zımba için kullandığım tabanca ise havalı tabanca değil.Elektrikli.Krom zımba kullandığımdan bu makineyi bulmak biraz zor oldu ama şimdi artık elimde yedekli hazır bekliyor.


*******************

Kızlarım salkımda ben arılıkta sezon hazırlığı yapmaya devam ediyorum.

Sezon başladığında benim artık malzeme hazırlayacak zamanım olmuyor.Ancak güncel arı bakımı ve beslemesine dair işleri yapabiliyorum.Çünkü hafta sonu sadece bir günüm var.

Çıta hazırlamak zaman alan yorucu bir iş.Bir saatte 25/30 çıta ancak hazırlayabiliyorum.Daha fazlasını da yapabilirim ama bu sefer çıtalar istediğim gibi güzel olmayabilirler.Şuana kadar yaklaşık 1.500 çıtam tellendi ve hazır bekliyor.Yine yaklaşık 1.200 de kabartılmış çıtam hazır bekliyor.Normal şartlarda bu sezon için yeterli bir rakam.163 kolonim var.Bunların 120/140 arası koloninin bala girmesini bekliyorum.Her bir koloninin 10 ham çıta ihtiyacı olabileceğini varsayarsam bu sayı yeterli .
Fakat ben tedbirli olmayı seven birisiyim.Ola ki sezon harika oldu ve benim kızlar 4 kat yaptılar.Bu daha önce yapmadıkları birşey değil.

Şayet en iyi senaryo gerçekleşirse benim 1.000 çıtaya daha ihtiyacım olabilir .Benim de işimi şansa bırakmak gibi bir niyetim yok.Bunun içinde önümde hala yeteli vaktim var diye düşünüyorum.

Çıtalara çok önem veriyorum.

Çıtanın yapımı zaman alıyor ve ilave olarak bir kabartılmış peteğinde 1,5 kg.bal veya şuruptan oluşuyor.Ayrıca yine bu çıtaları 3 veya 4 yıl kullanıyoruz.Bu kadar emek ve zaman harcadığımız bir ürünü yaparken son derece dikkat etmemiz gerektiğini düşünüyorum.

Çıtalarımın bütün malzemelerini paslanmaz kullanıyorum.Kuş gözlerim , tellerim ve zımba telim krom.Yani üzerinden yıllar geçse de paslanma ihtimali yok.

Bir ayrıntıya dikkat çekmek istiyorum.

Bal üretimin safhaları hijyen barındırmalı.Bakımdan bal sağımına kadar hijyen olmalı.Biz arıcılar ise şuan sadece varoa için kullandığımız ilaçları konuşuyoruz.elbette konuşmalıyız ama ortada bir gerçek var ki mevcut varoa ilacının piyasada bir alternatifi yok.

Vardır diyen yalan söylüyor...

Bal sağımı konusunda yeterli hijenin sağlandığını düşünmüyorum.Buna yeterince dikkat etmiyoruz.

Arının bal koyduğu çerçeve de yani balın depolandığı peteklerde ne kadar hijen var ?

Kaç kişi paslanmaz malzeme kullanıyor ?

Vesair vesair liste böyle uzar gider.

Hafta sonu çoğu arıcı arılarına bakma fırsatı buldu.Benim henüz böyle bir şansım olmadı.Hava biraz sert olunca açma gereği hissetmedim.Bal stoklarından eminim ve şüphe duymuyorum.Bu şartla altında kızlarımın keyfini kaçırmanın da gereği yok.

Kızlarımın stoğu Mart a kadar yeterlidir diye düşünüyorum.

Önümüzde yeni bir soğuk hava dalgası var.Onlar yatmaya ben de çalışmaya devam edeceğim.

SLM ve Muhabbetle...



6 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abim
Çıtalarının özenli olması görüntüde nasıl bir güzellik oluşturmuş maşallah maşallah diyelim.
Alet çalışır el övünür demiş atalarımız doğruda demişler bak maşallah tek başına onca koloni ile işi götürüyorsun. Karın tokluğuna yardım edecek İlhami abinde yok senin.
Hijyen konusunda söylediklerine harfiyen katılıyorum keşke tüm arıcılar senin gibi hijyen konusunun farkında olabilseler.
Sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf bey çalışmalar tam gaz devam ediyor maşallah nazar değmesin.
Hijyen konusu kişilerin temizlik kültürüyle alakalı bir durum,çarpıklıklar göze hemen batar. Örnek adam tuvaletten çıkıyor, elini yıkamadan çekip gidiyor tuafına gidiyor, elini yıkamakta yetmez subun olmadıktan sonra temizlik çok zor. Arazilerde basit çözümler çözümler vardır, mesala tuvalete gittiğinde ev gibi bol su yok ve istediğin gibi temizlik yapamazsın, çözüm ise doktor eldivenleri çok işe yarıyor, kullan at,en azından elin temiz kalıyor. Sonuçta dediğim gibi bu ahlak ve kültür meselesi.

Bizim kalfa gene bana sataşmış, birde körükçüye yemekmi vereceğiz, İlhami abi bana yemek yedirir :)
Kimse bu sıralar yıkılacak yer aramasın :))

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abim.

İnsanın el emeği gibisi yok.Sen şimdi çıtalarını da kendin kesiyor ve çakıyorsun ya ....içim eriyor inan.İleri de belki birgün daha fazla zaman ayırabilirsem inşallah ona da sıra gelecek.

İlhami Abim yok emmeeee ....Patates ile çalışan Veyselim geldi..::))

Mevzu gıda olduğunda hakikaten dikkat etmeliyiz.Bizim bazı çevrelere bakıyorum , hijyen deyince sadece baytikol akıllarına geliyor.Bal çıtasının ortasını açsan paslı tel çıkacak ..::))

Sayın Bakanım.

Emek harcıyorum ve her hafta yaptıklarıma baktığımda zevk alıyorum.Aksi olsaydı zaten ortadaya böyle bir üründe çıkmazdı zaten.Arılığımda geçirdiğim her anımdam zevk alıyorum.Asli işimden bu kadar zevk alsaydım piyasanın anasını ağlatmıştım şimdi..::))

Yaptığımız iş gıda işi olduğundan temizlik ürünün her sahfasında olmalı.Baytikolün kalıntı bıraktığını söylüyorlar.İnanmıyorum ama diyelim ki kabul.Şayet alternatif ürün olmuş olsaydı değiştirmekte hiç tereddüt etmezdim.

Ama sözde bunun karşısında olanlar acaba ürünün diğer safhasında temizliğe ne kadar riayet ediyorlar.

Hani diyorum bir ay önce Keçi falan demiştin.....Hocam onu hatırlatmak istemiştir.Malum Şubatta bitti bitiyor...::))

SLM ve Muhabbetle...

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Selamün aleyküm
2017 sezonunun siz ve bütün arıcı dostlara hayırlı olamsını dilerim.
Çok güzel resimler paylaşmışsınız. Kuş gözünü delme ile beraber takan alet çok pretik. Eğer bunun resimlerini daha ayrıntılı yayınlarsanız bir tane yapmayı düşünüyorum.
Arıca tel germede, resimde anladığım kadarıyla paslanmaz tel makaranın dışından mı dönüyor? Yoksa farklı bir sistemi mi var?
Şu anda önceliğim çıtaları delip kuş gözü takan alet yapımı. İnşallah yapabilirim.
Bu güzel paylaşımınız için teşekkür ediyorum.
Selam, saygı ve muhabbetle...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...


Muhittin Hocam.

Çıta delme ve kuş gözü takma aparatını yeniden yapmaya gerek yok Hocam.Pahalı bir alette değil zaten.illa da ben yapmam lazım diyorsan bunu resimlerle yapamazsın.Ufak detaylar var.Yani kopyasını yapmak için yine aslına ihtiyaç var..::))

Herşeye rağmen bana yine de resim at dersen , hafta sonu akşam bana watsaptan mesaj at , istediğin kadar resim atayım...

Germe de makara ile dönüyor .Kendine ait özel bir sistemi yok.

Her iki sistemi de tavsiye ederim.Kullanışlı ve pratik.

SLM ve Muhabbetle...

Jerold dedi ki...

Merhaba, bu evlilikle ilgili sorunlarla başa çıkmam gereken çok önemli bir mesajdır, belki belki sorun ne olursa olsun tüm umut kaybolmaz, evliliğinizi kurtarmak için bilmeniz gerekenler aşağıda, bir zamanlar zorluklarla karşı karşıya kaldım. ilişkim, şu anda bu makaleyi okurken size tanıtmak istediğim adam hakkında konuşan bir makaleyle karşılaşana kadar. Ekpen Tapınağı Ekpen Ekpen, evlilik yaşantınızla karşı karşıya olduğunuz, sorunun ne olduğunu çözmek için kullandığı güçlü büyüyle size yardımcı olabilecek evlilik sorununu yaşamak için tavsiye etmek istediğim adam. Bugün onunla iletişime geçin: ekpentemple@gmail.com veya +2347050270218 numaralı telefondaki whatsapp'dan memnun olduğunuzu söyleyin.