6 Kasım 2015 Cuma

KIŞA HAZIRLIKLAR TAM GAZ DEVAM EDİYOR


Kızlarım ve ben kışa hazırlanmaya başladık.Arılığımın bir bölümü.


Arılığımda misafirlerim eksik olmuyor.Beni tanıyanlar genellikle ne zaman ner de olacağımı bilir::))

Abim ve Cem Bey.İnşaat sektöründen dostumuz.Kendisi Proje müdürlüğü yapıyor.Arı nedir ne değildir konusunda kısaca bilgilendirdim.Tabii ilk defa arılığa girdiğinden bir uyarıda bulunmayı da ihmal etmedim.

Her arılıktaki arıyı benim arılar gibi düşünme, dikkatli ol ::))


İlk defa arılığımın dışında bir yere arı götürdüm.Bana 10 dakikalık mesafedeki sahilde bulunan bir işletme alanımıza püren için arı getirdim.deneme amaçlı iki kovan.Diğerleri ise suni bölme arı kolonisi.Hayal kırıklığı oldu.Püren çoktu ama hava çok fazla yağışlı gidince yiyeceklerini ancak aldılar.Bize birşey  kalmadı.Bu hafta tekrar yuvalarına dönecekler.


Strafor kovanda arı kışlatma şeklim.Mevcutu düşük olanları bu şekilde strafor bölme tahtası kullanarak sıkıştırıyorum.


Bu kovanın ise sıkışmaya ihtiyacı yok.Böyle göründüğüne bakmayın hava soğuk ve arı uçuşu dahi yoktu.


Ve bu da strafor kovanlarımın örtü bezi.Ahşap ve boyalı.Çıta ile arasında 8 mm mesafe var ki bu da koloninin kışlama pozisyonunda çok daha iyi ısınmasına katkı sağlayacak.


Mevcutu 5 çıtadan daha az olan kolonilerimi de strafor ruşetlerime alıyorum.Bu kovanların altı da strafor olduğundan yalıtım konusunda daha iyiler.


Bunlar da strafor katlarım.Açıkta kışlama pozisyonuna aldım.Ne de olsa yağmurdan , kardan ve soğuktan etkilenme gibi bir sorunları yok.Kullanmadığım ahşap kovanlarımı ise korunaklı bölüme aldım.

*******************

Hafta sonları çalışmalarım hızlı bir şekilde devam ediyor.Hala haftalık yayın yapma performansıma ulaşamadım...Tabii işlerimin yoğunluğu bunda ana etken...

Kış hazırlıkları olağan şekilde devam ediyor.

Varoa ilaçlaması benim için bitti.Kış ortasında oksalik asit ile mücadele yapmıyorum.

Besleme  ise bu haftaya kadar kek ile devam ettim.Hava şartları güzel gitmesi ve kolonilerinde yavru durumları da gayet iyi olunca sıvı beslemeye geçmedim.Kızlarım hazır iyi çalışıyorken köstek olmanın anlamı yoktu.Tabii eylül ayında sarmaşıktan ciddi bir nektar akışı da oldu.Bunu da gözardı edemeyiz.

Mevsimsel tahminlerim de ise Sonbaharın sıcak geceçeğini öngörüyordum Şuana kadar da beni yanıltmadı.Haliyle sıvı besleme için hala vaktim var.

Kasım ayı da mevsim ortalamasının  üstünde gececektir diye düşünüyorum.Aralık ortasında kış  kapıya dayanır.

Bu yıl ilk defa özel katkılı kek yaptırdım.Polenbee takviyeli.Amacım ise sonbaharda kolonilerimin yavru durumlarını artırmaktı.

Meramda Ağustos ve Eylül ayında yavru durumunda ciddi düşüşler oluyordu.Kaç yıldır bu benim kolonilerimin kışa yetersiz mevcut ile girmesine sebep oluyordu.

Ben bunu bu iki aylık sürede polen eksikliğine bağlıyorum.Bu sebeple de keki katkılı yaptırdım.

Şuana kadar kolonilerimin yavru durumu son yılların en iyisiydi diyebilirim. Fakat bunun kekten mi kaynaklandığını yoksa doğadan mı kaynaklandığını tam olarak ayıramadım.Bu sonuca da bölgemdeki diğer arıcılarında yavru durumlarının iyi olması.Tam olarak benim kadar yavru durumlarının kuvvetli olup olmadığını bilmesem de gelecek yılda aynı keki kullanmaya devam edeceğim.

Şuruplamayı ise yine arı yemi ile yapıyorum.İlkbaharda arı yemini beegra vitamin karıştırarak vermiştim.Şimdi ise Polenbee ile karıştırarak veriyorum.Fakat Kemal Sayalın tavsiyesine uyarak İlkbaharda sıvı besleme yaparken şurupun içine nosema ilacı katmıştım.Dediğine göre koloni içerisinde gizli nosema olabilir.Bizim gözümüzden kaçabilir.Yani bu bir ihtimal tabiii.

Şimdi yine aynı şekilde ilk sıvı beslememde yine ilaçı katarak verdim.eğer bu ilaç işe yarıyorsa en iyi zamanı şimdi.En uzun yaşayacak olan arıya , yani kış arısına vermiş oldum.Bunu da kıştan çıktıklarında gözlemleme şansım olacak.

Kolonilerimin mevcut ortalaması bu hafta itibariyle 7 çıta gibi görünüyor.İyi bir kışlamadan sonra beni süper bir sezon bekliyor diyebilirim.Üstelik bir de bu yıl normal kovanlarımın ilk defa strafor  kovanda kışlayacklarını da düşünecek olursak çok ama çok daha yi bir performans bekliyorum.

Beni hala uğraştıran bir kaç koloni kaldı.Ben tatildeyken yalancılaşan koloniler vardı.Çoğuna verdiğim yeni anaları kabul ettirdim.Bazılarının ise kendi analarını çıkarmasını sağlamıştım.Memeli çıta transferi yapmıştım.

Sorunlu iki koloni zaten bir çıta mevcutta olduğu için çok umursamadım.Yolları açık olsun.Fakat diğer üç koloni mevcutu üç çıta ve üzerinde olunca gözardı edemezdim.Bunlar sezonda yeni bir koloni demektir.Yine onlara hafta içinde ana verdik .Bakalım bu sefer onların inadımı benim mi kazanacak göreceğiz.

SLM ve Muhabbetle... 



4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abim benim;
Arılığının maşallahı var. Bu yeni boya kovanların dayanıklığı konusuna on numara. Bakalım kışlamamız nasıl olacak beraberce göreceğiz.
Güneş gözlüklü koloni kontrol foton acayip karizmatik olmuş.Ustayı kıskandıracan dikkat et.
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Strafor kovanlara güvencim müthiş.Benim arılığıma çok katkı yapacağını düşünüyorum.İlkbaharda son yılların en erken katını atacağımı düşünüyorum.Muhtemeldir ki , gelecek sezon çok arı bölmek zorunda kalırım.

İnşallah diyelim tabii...

Aman ustam duymasın , nispet yapmaya kalkar::))

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf bey, tatilleri bitiremeden sezonu kapadın :)

Marmara bölgesinde püren iyi yavru faliyeti yaptırıyor. Kaç yıldır pürenden bal alamadık, püren açıyor hava soğuyor ve nektar için belli bir sıcaklık gerekiyor. Püren poleni taze olarak en az iki ay devam ediyor stoklamalar hariç.

Her yıl darülacezeye, yarım çıtalık birer çıtalık ruşetler götürüyordun, bu yıl kovan ortalaması 7 çıta acayip bir ortalama maşallah diyelim doktor duymasın, sonra olacakları biliyorsun.

Ben hariç ekipte herkes 2016 yılını beklemeye başladı ben daha 2015 sezonunu kapayamadım gitti...
Daha bölünecek arılar var:)

Sağlıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Tatilin ve çalışmanın bol olduğ bir yıldı , diyelim...

Pürenin poleninden çok balının peşindeydim ama yağmurdan dolayı olmadı.Gelecek yıl tekrar denerim::))

Şehire hala arı taşımadım , dikkat ettiysen ::))

Maşallah diyelim...

Böyle giderse , Aralıkta da sen arı bölersin ya..::))

SLM ve Muhabbetle...