2 Haziran 2015 Salı

ARILARIM NEKTARA HAZIR


Genel anlamda arılarım hazır kıta nektarı bekliyorlar.


Kıştan çıkan kolonilerimin %80 i bala girecek seviyeye geldiler.


Şimdilik görüntüler süper.

*******************

Yorucu bir sezon hazırlığı geçirdim.Her sezon yorucu oluyordu ama bu yıl benim için daha bir ekstra oldu.

Geçen yılın sezon sonunda arılarımın yarısını satmayı düşünüyordum.Fakat arıcı dostlarımında telkin ve gaz vermeleriyle son anda satmaktan vazgeçtim.

Bu yıl bal senesi olacak aman satma...

Türküz ya...gaza geldik...satmadık....

Satmadık ama 160 koloni sezona nasıl hazırlanır...

Kolay değil ki...

Özellikle de benim için...

Hafta da bir gün ...Sadece Pazar günü....

Ve tek başına.....

Ama herşeye rağmen gazıda yemiştik bir defa.Bu saatten sonra geri vitesde olmazdı.Hal böyle olunca , bunun üstesinden nasıl gelirim diye düşünmeye ve çözüm geliştirmeye başladım.

İşçi tutmak kolay ama ben biraz kıl'ım.Herşeyi ben yapmam lazım.

Ben yapmıyorsam bu kadar zahmeti neden çekeyim ki...

Gider iki kilo bal alır yerim....

Üstelik bir başkasının yaptığıda içime sinmez ki....

Kıl'ım dedim yaa....

Bu süreçte bir kaç körükçü transfer görüşmesi yaptım...Ama hiçbirisi borsaya bildirecek kadar ciddi seviyeye gelmedi::))

Derken süpriz bir körükçü adayım çıktı.Üstelik kendi talip oldu.Günlüğü yüz liraya anlaştık...

İyi de oldu...

Para sağ ceptennnn ...sol cepe....::))

Körükçüm fire vermeden sezonu benimle tamamladı.10 yevmiye verdim ama 20 yevmiyelik iş çıkardı benim için.

Bir körük sıkmak bu kadar işe yarar mı demeyin yarıyor.

Bana müthiş bir zaman kazandırıyor.

Tabii bütün bu işler sadece körükçü ile de bitmiyor.

1.000 civarında ham petek çerçeveleri ile birlikte hazırlanmalı.Elimde de yine bu kadar da kabarmış var.Ama yeterli değil.

Kolay mı...

Deleceksin , telliyeceksin , mumluyacaksın.

Sadece hafta sonları...

Cuma  ve Cumartesi gece yarılarını orman içindeki arılığımda , arı yönetim merkezinde çalışarak geçirdim.

Bitti mi ...hayır.

Arının şuruplanması lazım.Bu işte gece yarılarına kadar devam etti.Sırtta pomba basmaya devam...

Yoruldum ...hem de çok yoruldum...

Fakat mutluydum ve yaptığım işten haz alıyordum...

Bütün mesele kendini iyi hissetmekte...

Arıcı olmayan dostlarımın beni anlamasını beklemiyorum.

Bu bir hastalık ve beni de ancak beni gibi hasta olan diğer bir arıcı anlar....

Üç ayı bu yorucu be hengame ve koşuşturma içinde geçirdim.

Şimdi artık görev sırası kolonilerime düşüyor.Ben üzerime düşeni elimden geldiğince yaptım.Onlarda yıllık kiralarını karşılamak için umarım yeterince çalışırlar...

Kolonilerimin mevcutları iyi sayılabilecek düzeyde.Ama mükemmel değil tabii ki.

Çok iyi bir sezon geçiriyor olsaydım şimdi hepsinin 4.katta olması lazımdı.Fakat sezon başlangıcında ki seviyelerini düşününce gelinen seviye benim için yeterli.

Gelişmekte yeterli gücü gösteremeyen kolonilerime ise bu yıl ilk defa destekleme sistemini kullandım.Bilmeme rağmen bunu hiç bir yıl uygulamamıştım.Her koloniyi kendi gücü nisbetinde bırakmayı tercih ediyordum.

Bu yıl ise destekleme kolonileri oluşturdum.

Bal'a giremeyeceğini düşündüğüm kolonileriden yavrulu çıtalarını alarak diğer kolonilere destek oldum.Biraz geç başladım ama yine de işe yaradı.

Bu arıcılar arasında çok kullanılan bir sistem.

Şimdilik işler rayına oturdu.

Kestane nektar başlangıcı için herkes bir tahmin yürütüyor.Bursa ve Yalova bölgesi başlamış gibi görünüyor ama neyseki bizim burada şuan böyle bir durum görünmüyor.

Neyseki diyorum nektarın başlangıc zamanının geçikmesini arzu ediyorum.

İki sebepten dolayı.

Birincisi , kolonilerim tam anlamıyla Haziran 15 gibi hazır olacaklar.

İkincisi ise bizim buraların en verimli olduğu yıllar , Kestane nektar akım başlangıcının 15/20 Haziran arasında olduğu tarihlere denk gelen yıllar da olmasıdır.

Bende 14 Haziran da başlar diye düşünüyorum...

SLM ve Muhabbetle...

4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Haydi bakalım abi.
Bu sene inşallah senin yılın olacak ve biz hep beraber bal sağımına geleceğiz. Senin oraların toprağı bu sene ilk kez bu kadar suya doydu ki buda arılara nektar olarak dönecek inşllah diyeyim. Sağlıcakla kal.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Selamün aleyküm
Çalışmalarınızı çok güzel özetlemişsiniz. Acizane bildiğim arıcı yorulmaz, biraz nefeslenir.
Sizde nefesleniyorsunuz. İnşallah en güzel nefeslenme de bal sağımında olacak.
İşlerinizin hakkınızda hayırlı olacak şekilde gönlünüzde geçtiği gibi olması dileklerimle...
Selam, saygı ve muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Slmlr...
Yusuf bey bu nasıl körükçü beya yevmiye 100 lira, herkesin ayarını bozacaksın.Korkuyorum benim elemanı ayartanlar olacak diye...
Nede olsa aramızda gudümsüzler var :))

Bu yıl inşallah umduklarına kavuşursun diye dua ederken bir taraftanda o kadar balı ancak yatılı kalırsam alırız diye hayal kuruyorum keçileri hazırla...

İşlerin rayına girdiğine sevindim, artık top kızlarda...
Bereketli bir sezon dileklerimle...

Sağlıcakla kal.

Unutmadan bizim hoca oralara filan gelmeye kalkarsa şehirde ağırla, yoksa oğul patlaması olur aman gözünü seveyim tavsiyemi yabana atma...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Toprağın suya doyması gibi benim kızlarda bal'a bulanacaksa .....vay anam vay ...bal banyosu bilem yaparım::))

Kısmet bu iş.Bekleyeceğiz.İnşallah dediğin olurda bizde yeni kazanı doldururuz.

Muhittin Hocam.

Arıcı yorulmasına yorulur da , bütün mesele karşılığını bulabilmesidir.Karşılık tam olarak bal da değildir.Arı kolonilerinin yeterli oranda sorunsuz gelişebilmesidir.BUnda sonrası ise Kalmış Mevla'ya...

Sayın Bakanım.

100 tl yazıyorum ki , senin körükçünün de kulağına gitsin.Hele duuur , daha gelip bir tanışamadık bile...Sen benim körükçüye bir nazar yaptın , adam kendini Arabistan da buldu::))

Yatılı işi kolay...yeter ki iste...yemekli yataklı tam pansiyon...yıldız biraz eksik ama ekleriz artık...

Keçi dersen benim bahce de çok::))

Yakalar keseriz artık::))

Muhteşem Abiye laf yok.Üstelik çıksa ne olur.Her şartta oğulu alırım diyorsa sıkıntı yok demektir.:)

SLM ve Muhabbetle...