26 Ocak 2015 Pazartesi

MİSAFİR BOLLUĞU VARDI


Kuveytli iş ortaklarım arılığıma sürpriz bir ziyaret gerçekleştirdiler.

İş adamı portresi nerde , arıcı Yusuf nerde ::))

Biraderim sağolsun , planda olmayan bir program dahilinde ortaklarımızı arılığıma getirdi.


Körükçüm Veysel.Bu resim körükçü adayları için .Her daim çalıştıracak değiliz ya , yeri gelecek çayımızı suyumuzu da içeceğiz.Konteyner henüz hazır olmadığından bu hafta dışarıda idik.Bundan sonra inşallah yeni arı yönetim odasına kavuşacağız.Arka planda Konteyner görünüyor.


Günün misafirlerinden bacanağımın kızı Sümeyye Hanım.Zamanlaması iyi idi .Kaynanası sevenlerden yani :)


Ve tombiş kızı .Gerçi bir de ufak oğlu vardı ama Veyselin gazabına uğradılar.Çekebildiği en iyi kare resim bu.Resimde ya ben yokum ya da çocuklar::))

Tombiş balı ve arıyı merak etmişti , yerinde çerçeveden bal keserek ikram ettim.Çok soru soran zeki çocukları seviyorum.


Zafer Akçaydan gelen çerçevelerim.İşinin ehli bir marangoz.Yaptığı işin hakkını veriyor.Çerceve arıcının en önemli malzemesi bence.Yapım aşaması çok zaman alıyor ve de arının üzerine inşa ettiği peteği de göz önüne aldığında altın değerinde.Kasnak sağlam olmadı mı , bina çöker.

Saate dikkat; Pazar akşamı arılığı terkettiğimde yine geceyarısını devirmişti::((

Zafer çerçeve başı 4 kg vaaddeti de yorgunluk felan hissetmiyorum neyseki ::))

*******************

Hafta sonu arılığımda önemli misafirlerim vardı.

İş yoğunluğu ve zaman darlığı da vardı tabii.Fakat hava şartları da , ortam da çok güzeldi.

Haftanın yoğunluğu Cumadan başlamıştı.

Cuma akşamı arılığıma konteynerin nakliyesi ile uğraştık.Hareketli özel bir römorkun üzerine konumlandırdığım konteyneri traktör çekmekte zorlanmadı ama iş ormanın içine gelince çok zorlandık.

Manevra alanı kısıtlı olduğundan , konteyneri ormana yerleştirmek gece yarısını buldu.Yattığımda gece saat 04:00 idi.

Önemli olan yerleşimin tamamlanması idi .

Bu hafta sonu diğer eksikliklerini tamamladık mı işler daha da güzel olacak.

Pazar günü ise körükçüm Veysel gelene kadar koloni kontrolü yapmadım.Yapılması gereken diğer işler vardı , onları hallettim.

Geldiğinde beraberce  karma bir şekilde  10 civarında koloniyi kontrol ettik.Kolonilerin bal stok durumları ve yavru alanlarını kontrol ettik.

Yavru durumları geçen haftaya göre biraz daha genişlemiş.stok durumları ise beklediğimden de iyi.Yakın tarihli bir sıkıntı görülmüyor.

Can sıkan ruşetteki ufak kolonilerin bazılarının mevcutlarının çok az olması.Bu kolonilerin Şubat ayındaki performansları geleceklerini belirleyecek.

Havanın açık olmasındanmıdır , tesadüf mü oldu bilmiyorum ama hafta sonunda arılığımın misafirleri fazlaydı.

İşortaklarım olan kuveytli işadamları sürpriz ziyaret gerleştirdiler.Programda benim orası yoktu.

Şahsım iş ile aşkı karıştırma taraftarı biriis değilim.Biraz benim özelim gibi görürüm.Fakat biraderim haberim olmadan bana süpriz yaptılar.Kendimi yatak odasında basılmış gibi hissettim::((

Veysel bu işe kelle koydu.Çalışmaktan kaçınmıyor ben de çalıştırmaktan::))

Geçen hafta kaçar felan diyenler oldu ama henüz bundan önceki çıraklar gibi bir hafta sonunda arazi olanlardan değil.

İkinci haftasını da tamamladı.

Bu haftadan sonra çalışma tempomuz gittikçe artacak ama Veyselin arazi olacağını düşünmüyorum.

Daha arılığa gelmeden şartlarını sıralayan körükçülerden değil hani :::)))

Eminim kulaklar çınlamıştır::))

Kafasına taş düşen kendini bilir ::))

SLM ve Muhabbetle...


6 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...


Slmlr...
Yusuf;
Allah seni misafirsin bırakmasın ne diyem...
Körüçüyü acayip merak ettim bu ne aşk anlayamadım...
Bu arada arı yönetim mekanı hayırlı olsun...
Biz biraz önce bir tur daha invert şurup yaptık Darıcada...
Geçen hafta bir posta servis edilmişti..
Yavru bundan sonra artacaktır...
Ortakların basması bir yerden iyi olmuş, niye üzülüyorsun...

Sağlıcakla kal...

muhteşem turunç dedi ki...

Abi maşallahın var tempona hayranım nazar değmesin..Gerçekten ekip fotosunda görünümün; hakikaten yatak odasında basılmışın gibi duruyor:))sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın BAkanım.

Körükçüme elleme.NAzar ediverirsin bakarsın::))

Arı yönetim merkezim çok işlevi olacak.En büyük kolaylığı ise arı sağımında yaşayacağız.Yani inşallah beraber ::))

Muhteşem Abi.

Sen bir de benim verdiğim ik tepkimi ve yüz ifademi göreydin::))

Çekmeyin lan der gibi ::))

Yaşımız genç ve sağlığımız yerinde iken çalışmakta fayda var.Gün gelir istesekte yapamayız.

SLM ve Muhabbetle...

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Selamün aleyküm
O ilk fotograf, nasıl çıkmış be...
Ziyaretçi bereketi ile gelirmiş. İnşallah iyi olur.
Körükçün Sayın Veysel kardeşim, kaçacak birine benzemiyor. O kadar çıtayı gördükten sonra sakın ha! pehlivan yapılı körükçünü kaçırmayasınız.
Selam, saygı ve muhabbetle...

A. Gökhan Dellal dedi ki...

Yusuf Bey Merhaba,
Gene güzel bir paylaşım olmuş, elinize sağlık.
Hayırlı Calışmalar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Yakalanmanının getirdiği görüntü bu , ne yaparsın ::))

Veysel de istikrar iyi gidiyor.Çalışmaktan da kaçınmıyor.Şİmdi yorulur ama gün gelir dua eder diye düşünüyorum.

Gökhan Bey.

Yaşadığımız anlardan , vakit buldukça yansıtabildiklerim.Arıya dair herşey güzeldir.Beğendiğin için teşekkür ederim.

SLM ve Muhabbetle...