3 Kasım 2014 Pazartesi

ŞURUP İŞİ TAMAMDIR :)


Yalçın Bey'e balımdan hediye ettim.Yanında tadımlık 10 adet yumurta.Haftalık yumurta veriminde % 70 lik düşüş oldu.Tabii bu da arz a yansıdı:)


Yalçın bey , balın tadını almaya çalışıyor.Şeker getir , bal götür kampanyamızdan yararlandı :)


Gecenin ilerleyen saatlerine kadar muhabbet devam etti.Yalçın Bey bir gece öncesinden uykusuz olmasaydı , muhabbet daha çok sürerdi.


Ercan daha önce  balını aldığından bu sefer sadece yumurta ile yetinmek zorunda kaldı.


Nihayet şuruplamaya başladım.Bu sistemde gece yarısı da olsa istediğiniz gibi şuruplama yapabiliyorsun.Üstelik kovanın ısı kaybı minimumda oluyor.


Arımarket ::))

Gece yarısı da olsa hizmet vermeye devam ediyor::))

*******************

Kış havaları geldi kapıya dayandı ama ben daha yeni şuruplamaya başladım.

Çok düşündüm.

Bu yıl şurupumu kendim yapacaktım.Fakat bir şekilde son anda karar değiştirdim ve arı yemi aldım.

Şekerin çuvalı en uygun 145 tl.Tabii artı nakliye.

Bunun kaynatması var , krem tartarı var ,odunu  var.... vesair vesair.....

İşin özü tembellik ettim ve hazıra kondum::))

Ohh rahatladım....:)

Tembelliğin sonucunda bir miktar daha fazla para ödemek zorunda kaldık ama 1.350 kg. şurupuda bir defa  da yapmış oldum::))

Bu kadar büyük kaynatma kazanım hiç olmamıştı::))

Yalçın Bey ; Arı yeminin İstanbul bayisi.Kendisinden 50 teneke rica ettim , sağolsun kırmadı gece yarısı da olsa getirip arılığıma indirdi.

Arı evi Ercan ile birlikte gelmeleri çok iyi oldu.Sohbet , muhabbet aldı başını gitti.Gecenin ilerleyen saatlerine kadar muhabbet devam etti.Taaki Yalçın Bey aman dileyene kadar.Yoksa ne Ercan ne de ben saatin farkında değiliz.Yalçın Beyin bir önceki geceden de uykusuz olması saatin geçtiğinin farkına varmasına sebep oldu::))

Strafor kovan işi iyice karıştı.Hüseyin Abi de haklı ama bende tükendim arkadaş.......

Bir yıl olacak nerdeyse hala bir strafor kovanımız olamadı.

Geçen yıl Erkan ile muhabbet ederken Şubat başında mutlaka strafor kovan işinin halletmeliyiz ama en kötü Mart ta bu işin tamamdır diye düşünüyorduk.....2014 Mart :):):)

Olsun ....Mart'ların sonu gelecek değil ya.....

2015 olmadı 2016 olur:):):)

Görünen o ki bizim strafor işi Bahara kaldı ama hangi bahara artık onu bende bilmiyorum....

Hal böyle olunca arılıkta planlama da değişiklik oldu.Normal kovanlara Ocak ayında şuruplama yaparak onları besleyecek bu sayede de erken yavruya yatıracaktım.Tabii bu strafor kovanın içinde olacaktı.Onun içinde elimi rahat tutmuş besleme yapmamıştım.

Program değişince ,acil kodlu ana kovanları beslemeye aldım.Hafta da iki besleme ile 3 hafta sonunda besleme işini tamamlarım diye düşünüyorum.Arkasından strafor ruşetleri beslemeye başlamayı planlıyorum.

Arıcı dostlarım bilir.Bir sürü arı yemi takviyeleri ve vitaminleri gibi bir sürü mamul var piyasada.

Mesela Beeagra.

Ben bunu keke kattırdım.Şimdi de şurupa katıyorum.Üstündeki yazıyı okuyorum 15 Kasım 15 Mart arası kullanın diyor.

Neden ?

Bu vitamin bizim arılarımıza ne gibi bir katkı sunuyor ?

Vitamin ile ilgili uygulama sonuçlarını ve tabii sonuçlarını paylaşan bir yazı göremedim.Satıcının ne dediği çok önemli değil.Dikkate de almam zaten.O bir satıcı.

Herhangi bir Aktara uğrayın bitkisel bir ilaç sorun mübarek her bitki herşeyi çözüyor.Sayıyorda sayıyor....

Önemli olan kullanıcının memnuniyet yansıması.

Bu takviyeleri kullandıkları kovanları ile , kullanmadıkları arasında ne gibi farklılıklar olmuş.Bütün ayrıntı burada gizli.Yoksa vitaminin üzerinde de her arıcının duymak istediği şeyler yazıyor.

Hastalıkları da tedavi ediyor , anayı da çıldırtıyor ::))

Yumurta makinasına dönüyor::))

Konu hakkında bilgisi olan bizlere yarımdı olursa sevinirim.

Bunun gibi yarımcı ürünleri bu yıl ilk defa kullanıyorum.

Merakım arıyımı kekliyorum , yok sa ben mi kekleniyorum:::)))

SLM ve Muhabbetle...

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi en iyisini yapmış hazır şurup almışsın. O kadar koloni çuvalla şeker al kaynatla beslenmez helede sen sadece hafta sonu çalışarak besleyemezsin. Yem katkı maddelerine gelince bu konuda hakikaten ayağı yere basan bir araştırmaya bu güne kadar denk gelmedim. Bence bir kısım koloniye verme ve bir gözle bakalım arada fark olacakmı. Sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf ağlandın ağlandın benim kızlar aç maç derken, kızlar kışı kapı dışarı etmişler:)
Zaman sorunu olanlar mecburen hazıra yöneliyor, bir sürü kovan hangi işe yapacaksın.
Bahara çıkayım bazı bilgiler paylaşacağım. Çaresiz kaldım ve bazı şeyleri çözmem gerekiyordu, şimdilik sıkıntı yok,olacağını da düşünmüyorum.
Bana bir kaç gün önceşurup konusunda sen olsan ne yapardın demiştin :)
Bende her şeyden bıktım, hazır alırdım demiştim, demekki bunun için soruyordun.
Hayırlısı olsun, arıları azalt gene çorba kaynatırsın, bu kadar arıya kazanmı yeter....
Yabancı ülkelerde arıcılar ne ilaç nede vitamin kullanıyor, kullansalardı şimdiye kadar mutlaka görürdük diyorum.
Ben yıllardır kullanmıyorum, herkes bence kendisini kandırıyor.

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Geç kalınca artık yapacakta birşey kalmıyor.Arı yeminden şüphelenmiyorum.İllaki içine birşeyler karıştırmışlardır ama arı zararı olacağını düşünmüyorum.Olsa olsa bizim cepimize olur :)

Ben vitaminlerden bahsediyorum.Tabii bunun gibi diğer ürünleri de.

Sayın Bakanım.

Şu garip günlerini burada dua ile geçiriyor haberin var mı :)

Sayı fazla olunca kaynatma işi adamı biraz ürkütüyor.16 çuval şeker , erit erit bitmez:)

Vitaminler olsun diğer katkı ürünleri olsun kafamı karıştırıyor.BUnları arıcılar tarafından test edilmesi gerekiyor.

Gözlem konusunda iyi olduğumu düşünmüyorum.Aksi halde ben denerdim.

SLM ve Muhabbetle...