21 Ekim 2014 Salı

KIŞA HAZIRLIK DEVAM EDİYOR


Kovanlarımı her iki tarafından strafor bölme ile sıkıştırdım.Bir yıldır hala beceripte strafor kovana geçemedim ::((


Neyseki ruşetlerim strafor.İki çıtalık bir koloniyi ruşette daraltma gereği duymuyorum.


Mevsime göre üstteki koloninin yavru durumu.İdare eder hani.


Bu da aynı koloniye ait.


Arı suluğu konusunda geldiğim son nokta.Daha önceleri bir sürü denemem olmuştu.En son kışın fuardan damacanalardan olan suluklardan almıştım.Arılarım ilk etapda suluğa rağbet göstermiş gibi olsalarda bir müddet sonra yanından geçen  olmamıştı.2 tonluk depoyu yarıdan kesmiş ve arılığa koymuştum.Üzerine de strafor parçaları da koyunca iş tamam oldu.Bu sayede arı suyun ve zemin soğukluğundan etkilenmeden rahatlıkla su tedarikini yapabiliyor.

*******************

Kış kapıya dayanmış gibi duruyor ama benim hala yapacak çok işim var.Aslında geçmiş sezonlarda ben işimi buraya kadar bırakmazdım ama bu yıl tembellik mi yaptım ,  işlermi fazla geliyor anlamadım.Şurası bir gerçek ki biraz ehli keyif davrandım.Çırçır böceği misali ::))

Bir yıl daha böyle yaptığımı hatırlıyorum ama o yıl şansıma yaz Aralık 23 e kadar devam etmişti.Bu yıl zar ters köşeye düşmüş gibime geliyor.Hafta sonu meteorolojik tahminler iyi görünmüyor.Umarı kalıcı değildir::))

Kolonilerimin varoa ilaçlaması tamamlandı.Mevcut için teşvik uygulamalarım devam ediyor olsa da fena görünmüyorlar.Tam tesbitlerini henüz bitiremedim ama geçen yıldan daha iyi mevcutla kışa gireceğim gibi görünüyor.

Kolonilerimi  hala yavruya zorladığımdan üstlerinden kekleri eksit etmedim.Tek sıkıntı şuruplamaya geçmediğim için uzun süreli bir soğuklama olursa ve de bana şuruplama fırsatı vermezse o zaman iyi şeyler olmaz.Çünkü kolonilerin çoğunun stok durumları kışı çıkaracak seviye de değil.

Bu kadar ehli keyif ve ağır davranmamın bir sebepi de var tabii.Bu yıl kışlamaya mutlaka strafor kovan ile girmeyi düşündüğümden.Alacağım strafor kovanların kendine ait üstten veya alttan şuruplama hazneleri olacağından rahat davranıyorum.Strafor kovanın ahşap gibi iletken olmayacağından ısınma konusunda sıkıntılı olacağını da düşünmüyorum.Haliyle kovan içi bal tüketimi de fazla olmayacaktır.Taaki koloni yavruya yatana kadar.Ehh artık o zamanda basarız şurupu koloniye olur biter.

Bir kaç aydır sanalda arıcılar arasında yoğun tartışmalara sebep olan bir solusyon var.Birilerine göre kerameti çok , bazılarına göre ise arıcının keki::))

Bunu test etmek  için sağımdan sonra üç kolonime varoa ilaçı vermemiş solusyonu test etmeye karar vermiştim.

Önyargıdan uzak , bir test.

Üç koloniye de bu solusyonu uyguladım.Varoa döküldü mü .... evet.

Ayağı kayıpta arının üzerinden düşen varoalar çekmeceye düştüler:::))))

Peki koloni de hiç mi varoa yokttu ?

Aynı üç koloniye diğer varoa ilacını uyguladım.Sonuç , çekmece varoadan kırmızı rengi aldı.

Yazık....

Hem de çok yazık.....

Bu konuda çok polemiğe sebep olacağı için yazı yazmayacaktım ama sonuç düşündüğümden çok daha kötü çıkınca artık bunu beni aştığını ve sorumluluk gereği arıcı dostlarıma doğruları yazmak zorunda olduğumu hissettim.

Lütfen bu konuda polemiğe yol açacak yorumlarda bulunmayın.

Bu saatten sonra bu ürünü kullanmayı düşünen arkadaş varsa hayırlı olsun derim.

Lakin bu yıl varoaya dayalı sebeplerden dolayı çok ama çok fazla koloni kaybı olacağını düşünüyorum.

Yazık...

SLM ve Muhabbetle... 


4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Abi strafor ruşetlerinin çıta kanalları güzelmiş. Bu sene strafor kovanlara geçeceğim demişin de merak ettim ne zaman ? :))Arıcının keki tabiri konuya cuk oturmuş hayırlısı olsun diyelim. Lakin "çırçır böceği" nasıl bir böcektir onu merak ettim. Rahmetli horozun selamı var üstümde kalmasın sağlıcakla kal.Aşağıdaki yazıya takıldım şimdide lütfen robot olmadığınızı kanıtlayın diyor yaw benden robot olurmu akla ziyan..:))

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Selamün aleyküm
Güzel bir yazı olmuş elinize sağlık.
"bazılarına göre ise arıcının keki::)) " cümlesini Sayın Muhteşem Abimin yorumunu okuyunca anladım.
Kovanlarımda formik ve oksalik asit kullanıyorum. Hiç kimyevi kökenli ilaç kullanmadın. (Bu nedenle anlamamış olabilirim.) Varroa zararlısını en asgari sınırda tutuyor. (Veya ilkbahara girerken sıfırlıyor.)
Strafor kovanlarla ilgili foto yayınlarsanız sevinirim.
Selam, saygı ve muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf artık kovanlardan keki alsan iyi olur, şimdi arılara yavruyu kestireyim desen 3 hafta yavru devam edecek.
Varroa konusunda arıcılara daha önceki yazılarımda vardır, mücadelenizin sağlamasını yapın yazmıştım, elimizdeki kovanlarımızı kaybetmemeliyiz.Yeni ürün varroa döküyor, kimse dökmüyor diyemez ama doz ve kullanımda karışıklıklar var bu netleşmedi...
Arıların korkma açlıktan ölmezler, arının uçtuğu gün şuruluğu doldur anında göçürür, burası Erzurum değil...
Senin strafor kovan rüyana bu ülke bu yılda çare olamadı :)
Strafor kovan imalatınamı başlasak, elimizi nere atsak tavan yapıyor :))

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Deşme yaramı be Muhteşem Abi::))

Keki beğendiğine sevindim::))

Horozunu ise epeydir özlemiştik::))

Bu robot benden habersiz işe başlamış.Sayende haberim oldu işine son verdim.

Muhittin Hocam.

Strafor kovanlarımı henüz alabilmiş değilim.Resimde görülen ise strafor ruşetim.Blogta daha önceki yayınlarda detaylı resimleri var.

Varoa arıcının sorunlarından bir tanesi.Çok çeşitli ürünler kullanılıyor.Formi asitin etkili olduğunu düşünmüyorum.Fakat Oksalik asit için birşey söyleyemem.Çünkü kullanmadım.

Sayın Bakanım.

Benim hesabıma göre yaz Aralık ayına kadar devam ediyor.benim kolonilerde yavruya tabii.Tabii zar dik gelirse ::))

Bahse konu olan ürün denediğim üç kolonide de hiç etkinlik sağlayamadı.Haliyle bir etkisi olduğunu düşünmüyorum.Etkisi sadece arıcının cebine::))

Benim strafor kovan hakketen bir macera.Bende mi bir sorun var veya bunu yapamaya çalışanlarda mı onu da anlayamadım.

Ben İlkbahara strafor kovan ile girmeyi düşünürken şimdi kış kapıya dayandı ama bende hala ahşap kovanlar var.Kafayı yememek elde değil::((

SLM ve Muhabbetle...