22 Nisan 2014 Salı

ORMAN İÇİNDE ARI OLMAK !


Yayının başlığını bilinçli seçtim.

Arı ormanda olmayacaksa , nerde olacak::))

Şehirde de arı var ama onlar sosyete arısı::))


Kolonilerimin orman içindeki konumları hakkında bir fikir edinmeniz için bu resimleri yayınlıyorum.


Yoğun istek üzerine arılığımın detaylı resimlerini yayınlamaya karar verdim.


Değişik kesitlerden aldım ki  , bilmeyenler için bir fikir edinebilsin istiyorum.


Kovan içerisinde oluşan nemin ana kaynağı olarak orman örtüsü görülüyor.


Fakat unutulan en önemli detay şu ki ; arılığımı ben ormana taşıyalı beş yıl.Ve ben ilk defa bu yıl nem sorunu ile karşılaşıyorumçBir de ormandaki meşe ağaçlarının  daha yeni yapraklandığını  unutmamak gerekiyor.


Nihayet mum eritme aparatıma kavuştum.
http://kenangisan.blogspot.com.tr/2013/06/balmumu-eritme-aparat.html

Kenan Gişanın yaptığı aparatı beğenmiş ve demircime bana da aynısını yapmamı söylemiştim.



O da sağolsun acele etmedi sindire sindire yaptı.9 ay üzerine teslim etti.::))

Toplamda 35 çerceve alıyor.Kazanı biraz ufak yapmış , muhtemelen eriyen mum taşacak ama görelim bakalım ne olur.

*******************

Bir hafta iyi , bir hafta kötü modundayım ama durumda aynen böyle::))

Peşinen yazıyorum ki , arkasından eleştiri getirmeyesiniz::))

Kovan içinde yavru başlamasıyla birlikte , benim de kovan içinde nem sorunum başladı.
 Mart ta Erkan dan gelen kolonilerin maşalahı vardı.Aradan tam 50 gün geçmiş.Koloniler geldiklerinde ortalama 5-6 civarında ama süper yavrulu çıtaları vardı.Normal şartlarda bu koloniler gelişmiş olsaydı hepsi şuan itibariyle kata çıkmış ve ortalama 12-13 çıta arasında olmalıydılar.

Fakat değiller::((

Bu hafta itibariyle 8-9 çıta civarlarındalar.Yani gerileme ve kayıp fazla.

Fakat henüz herşey bitmiş değil.Son düdük çalmadan maç bitmiş kabul edilmez.Sonuna kadar devam.Ne de olsa kanımda var , BEŞİKTAŞ'lıyım.::))

Bütün bu olumsuz koşulların kovan içinde oluşan nemden kaynaklandığını düşünüyorum.Nemin kaynağı olarakta  , bir çok arıcı arkadaşımız , arı kolonilerimin orman içinde olmalarının sebep gösterdi.

Onlara hakvermiyor değilim.Fakat benim düşündüğüm ise , tek sebepin bu olamayacağı.Dayanağım ise benim bu kolonilerim ormanda beş yıldır varlar ve ben ilk defa böyle bir sorun ile karşılaşıyorum.

Diğer yıllardan tek farkım , bu yıl arılarımı kendim yaptım invert şurup ile değilde ,hazır arı yemi kullanıyor olmam.Bu da ne kadar etkendir bilemem tabii.

Bütün bu etmenleri düşündüğümde geçen hafta kovanların  üstündeki branda örtülerini ve onun üstündeki strafor plakaları kaldırıp atmıştım.

Olmuyorsa varsın hepten olmasın demiştim.

Ya koloniler mevcut durumdan daha kötüye düşecekler ya da daha iyiye gidecekti.

Neyseki Allah'a şükür durumlarda iyileşme görüldü.

Bir haftalık süreçte bile kolonilerin daha iyi durumda olduklarını gözlemledim.Misal olarak ta , geçen hafta 90 civarındaki koloniye 15-16 ham çıta verirken bu hafta bu sayı 75-80 ni buldu.Yani nerdeyse her koloniye bir ham çıta girmiş oldum.

Kovan muhafaza örtüsü ve straforu kaldırmam dolayısıyla ve de havalarından sıcak gittiğini düşünürsek kovan içerisinde genel anlamda nem yoktu.sadece bir kaç koloni de az da olsa nem vardı.Onlarında alttan havalandırmalarını biraz daha açtım.Böyle giderse sonuna kadar açacağım::))

Uzun zamandır eski mumları eritmek için emek harcıyordum.Basit olur düşüncesi ile suyun içinde kazanda erittim ama sonuç beni tatmin etmedi.

Cömertliği severim ama savurganlığı asla.

bir parça mum da olsa kaldırıp atmam.Daha önceleri veriyordum ama verme işini kaldırınca da biriktirmeye başladım.Birikmişleri bir defa da kazanda eritmeye kalkınca hem verimli olmadı hemde yorucu oldu.

Geçen yıl Kenan Gişan bloğunda yaptığı mum eritme aparatının resimlerini paylaşmıştı.Daha önceleri benzerleri de yapılmıştı ama bana göre diğerlerinin hep bir yönleri, eksikti.Kenan Gişanın yaptığı tam bana göre idi.Yakın olsa Kenan bey eminim bana da yapardı ama mesafe sorun ,yapacak birşey yok.

Bloğun linkini demircime verdim , aha dedim bunun aynısını istiyorum.Nasıl yaparsın bilmiyorum ama yap dedim.

Sağolsun beni kırmaz.Buzdolapını hemen aldı ama aparatı yapması tam 9 ayını aldı::))

Buna da şükür::))

Sistemin detayları Kenan Gişanın kendi bloğunda var.İlgilenen arkadaşlarımız oradan bilgi edinebilirler.

Ümit verici bir pazar gününden sonra ,  gelecek hafta inşallah  çok daha iyi haberlerle beraber oluruz.

SLM ve Muhabbetle...

7 yorum:

Levent UZUNER dedi ki...

Mum eritme güzel olmuş, güle güle kullanın.
Ama nedense çok buhar yapmış.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Selamün aleyküm
Nem sorununu çözmüş gibisiniz. Hazır yemde su oranı fazla olmasın? Kendimizin hazırladığı invert şurubu bana göre çok güzel tüketiliyor. (Tabi sizin kovan sayısı fazla, vakit alır.)
Bu hafta mutlu pozisyonunuzda olduğunuz için inanın ben de mutlu oldum.
Kenan GİŞAN modeli mum eritme aparatı güzel olmuş. Niyeyse biraz nem yapmış.Tepsiye dökülmeden önceki süzgeç küçük olmaya. Tıkanırsa taşan mumları temizlemek zor olur.
Selam, saygı ve muhabbetle...

Unknown dedi ki...

Yusuf abi bizde nektar akimi baslayinca cekmeceleri tam actik. Siz en iyisi tam acin bence:) Orman ama ortam acikmis. Suc ormanda degilmis :)
Saygilar..

muhteşem turunç dedi ki...

Abi mum eritme aparatın güzel olmuş. Güle güle kullan. Ben daha önceki sözlerimde ısrarcıyım :)) sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Levent Bey.

Teşekkür ediyorum.İçerideki buharlanma benim de dikkatimi çekti ama ilk defa denediğim için sonuçu da beraber gözlemleyeceğiz.

Muhittin Hocam.

Arı yeminden yani şuruptan şüphelenmiyor değilim.Diğer yıllara göre tek değişkenim.Hazır şurupu da suyla incelttiğimi de düşünürsek olasılıklardan birisidir diye düşünüyorum.

Yalnız bir de şu var ki , ilkbaharda benim yaptığım şurupta da su oranı yine fazla oluyordu.

Mum taşacak büyük ihtimalle ama yerinden alır yukarı taşırız tekrar erir.Yeterli zamanım var::))

Zülfü Bey.

Nihayet bana hak veren birisi çıktı::))

Çekmeceyi tam açmak biraz cesaret istiyor o da bende yok:)

Muhteşem Abi.

Tatilde olduğun belli , netten gitmişsin::))

O kadar orman resimleri yayınladım , ikna olmuşsunuzdur diye düşünüyorum.

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

Okey, bende ikna oldum :)

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Mehmet Kardeşim.

İkna edebilmişim demekki bu hoş::))

Bu haftaki yayında beni haklı çıkaracaktır.Gidişat iyi yönde.

SLM ve Muhabbetle...