9 Ekim 2013 Çarşamba

YENİ ARILIK ::))


Terasın yeni misafirleri.Henüz yalıtımları yapılmadı.Alel acele yerleştirdim.Sağolsun , anamda sabah sabah ilk iş terası yıkadı::))

Hafta sonu Akbaba köyü bal Festivalinde idik.

Arıcı dostumuz Engin Bey,Kayınbederim , Muhteşem abi ve Saim kardeşimiz.

Beleş baldan tatlıdır derler.Bende o hesap , festivalde elimde kaşık tezgahları dolandım.Allah için Saim kardeşimin tezgahından daha iyisini ve bolunu bulamadım.


Kayınbederim emekli din görevlisidir.İki hoca birbirini bulunca , sobette sıkı oldu::))


Bu yıl festivale medyanın ilgisi yoğundu.Saim Kardeşimizde habire röportaj vermek zorunda kaldı.Özellikle kanal D ye verdiği röportajı beğendim.Bal üretenlerin derdini dile getirdi.


Benim hatamın sonucu.Hava ve diğer sair şartlardan dolayı katlarını sökmekte geç kaldığım birkaç koloninin vaziyeti.Dışarıdan katlı görünen bir koloniyi , ruşete almak kadar acı verici bir  durum olamaz.Ruşette bari beş çıtalık olsa , üç çıtalık bir ruşet::((

*******************

Hafta sonu hava hem yağışlı , hemde soğuktu.Arı uçuşu yoktu yani.Yağmur kestiğinde , havanın soğuk olmasını fırsata çevirdim.Yağma riskinden dolayı kat sökme işlerini bitirememiştim.Bu , tek çalışmanın getirdiği sıkıntılardan biri.Kat sökeceğin kovandan ballı çerçeveleri aldığında bir köşeye bırakma şansın olmuyor.Anında arı tepesine çöküyor.Ondan sonra çalış çalışabilirsen.

Hava soğuk ve de arı uçuşu olmayınca ; biraç iğne yesemde çok rahat bir şekilde hem kat sökmeyi hemde daraltma işlerini yaptım.

Beş civarında ruşetim var iken , katları söktükten sonra bu sayı 26 oldu.Daha fazla riske girmemek için ruşetlerin tamamını terasa taşıdım.Alt tezgahlarını zaten yapmış idim.Yakında yalıtım işlerini de tamamlamış olurum.

Ne de olsa , gelecek artık şehirde::))

Cumartesi günü Akbaba köyü Kestane Balı festivali vardı.

Bu benim gibi arıcılar için biraz gevezelik yapma şansına sahip olma anlamına geliyor.Fakat hem programım hemde misafirlerim olması dolayısıyla fazla kalma şansına sahip olamadım.ayak üstü 2 saat kadar takılabildik hepsi bu.Arıcıya bu kadar zaman yeter mi , yetmez.

Telafisini yaparız inşallah.

SLM ve Muhabbetle...



4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi o kadar beleş bal yeye ne yedik ama :)) allahdan usta yoktu :))) günün espirisi ise senin kayınpederinin yaptığıydı. Beraber kızdıklarımız için " şeytan ezan okundumu kaçar, bu heriflere dört kitap oku gene kaçmazlar" demesiyde:)) sağlıcakla kal.

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf balkona gelen ruşetler, köydeki arılarına fark atacaktır bunu hep birlikte görecegiz. Sizin köyde polen sıkıntısı var, olumsuzluk sadece polen degil,köy şehire göre oldukça soğuk oluyor, bu iki faktör arıların gelişimini acayip etkiliyor. Bundan dolayı ruşete düştüm diye üzülme, kışa kadar bu arılar ruşetin boş yerlerini dolduracaktır.

Festivalde ben yoktum ve Bahri bey bana ulaşamamış, gelen meilide iş işten geçtikten sonra gördüm, ilanını bile yapamadık, fakat kalabalık olduğunu öğrendim, olayın tv lere geçmesi süper, her yıl festival katlayarak devam ediyor, bu işe emek verenler yavaş yavaş istenilen hedefe doğru gidiyorlar.
Festivaldeki eksikliği yakında gireririz,bir toplanalım bakalım, ama nerede bilmem, herkes bende diyor, benden uzak durunda nerede toplanırsanız toplanın, diyorum içimden yüzünüze karşı biline::))

Sağlıcakla kal.

EMRAH dedi ki...

Selam Yusuf bey,terasda arıların yeri güzel olmuş.Ruşetler yaza bomba gibi çıkar yuzunuzu güldürür kolay gelsin.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Abi Ustayı yıyemedikten sonra ne işe yarar.

Benim kayınbederin bir sözü vardır.İki hoca bir araya geldiklerinde şöyle der: Biz birbirimizi yemeyelim.Cemaati halledelim, onlar olmaz ise çaresine bakalım der...

Ahh bir de ustayı yiyebilsek::))

Bak aleni bir şekilde , ben hariç heryerde buluşuruz diyor::))

Sayın Bakanım.

Geçen yıl terastan edindiğim tecrübe sayesinde bu yıl bende terastan son derec umutluyum.

Polensiz yavru olmadığından köyde işimiz zor.Kış ve gece soğukları tabiiki bir etken.Bura ile köy arasında 5 derece sıcaklık farkı var.

Fstivalde olamamış olman bir eksiklik.Sen olmayınca habire bal yemek zorunda kaldık::))

Emrah Bey.

Terastan beklentim fazla.Bal bilem sağacağım ben bu terastan::))

SLM ve Muhabbetle...