24 Eylül 2013 Salı

ARILIKTA TOPARLANMA ZAMANI


Asım Abi den Karadenizli pozu :)


Devletin vermiş olduğu teşvikten yararlanmak için plakaların çakılı olması gerekiyormuşşş.Bu teşviğin benim için ifade ettiği ise , birliğin aidat borçlarını ödemiş olması.Sağolsun bu kısmı , yani alevere dalevere işlerini Asım abi hallediyor da beni kurtarıyor.


İlk defa Formik asit uygulaması yaptım.Sonuç bu...

*******************

Sıfır çektiğim bir sezonun akabinde , olanca hızıyla kolonilerin bakımını yapmaya çalışıyorum.

İş çok ama yeterli motivasyon yok :)

Baldan geçtik şimdi kolonileri kurtarma telaşındayım.Kuraklık o kadar ileri derecede ki , ben ne teşvik verirsem vereyim kolonilerim hala yeterli derece de yavrulamıyor.sebepi ise dışarıda yağmur yağmaşıyından dolayı polen olmayışı.Koloniler hala güç kaybetmeye devam ediyor.Bu hafta en az 10 kolonimi mecburen ruşete aktarmak zorunda kaldım.

Böyle devam ederse kışa girerken bol bol birleştirme yaparım.

Bugün bile hava bulutlu ve kapalı, ha yağdı yağacak derken tık yok::((

İlk defa kolonilerime Formik asit uyguladım.

Asitli mücadele verimli olmasına rağmen , aynı derecede de risklidir.Uygulama şekillerinde , arıcılar arasında çok çeşitli uygulamalar var.Fakat bunlardan bugüne kadar hiçbirisi aklıma yatmadı.Şuna eminim ki , bir sürü arıcı bu tür uygulamalar sonucunda ana arı kaybetmiş olmasına rağmen , bunu yazma cesaretini gösterememiştir.

Biz hep en iyi koloni , en iyi çerçeve resimlerini çekip paylaşmaya alışığız ya ::))

Mehmet Yüksel 'in yapmış olduğu formik asit uygulaması basit ve mantığıma uygun geldi.

İlk uygulamamı ofiste bulunan dört ufak ruşetlere yaptım.

Kovan içerisi tertemiz oldu.İçeride bir tane varoa kalmadığı gibi arıda kalmadı::))

Arıların tamamı kendisini kovanın dışına attı::))

Alan hesabına göre tek katlı kovan 20 cc uygulamanın tozu anlaşılan fazla kaçmıştı.Hava sıcaklığının 26 derece civarında olması da etkenlik sağlamış olmalı ki koloniler şoka uğradı.

İçlerinden bir tane ana kaybı yaşadım o da en özel olanı idi.61 plakalı hediye özel ana...

Demekki İstanbul da doğmuş birisine 61 plaka iyi gelmedi.Kan uyuşmazlığı olsa gerek::))

Bu uygulamadan sonra arıcı dostlarımın görüşlerine başvurdum.Vardığım sonuç tek katlı , on çerçevelik standart bir kovan için 10 cc uygulama oldu.Ve uygulama saati gündüz değil de geceyi tercih ettim.Sıcaklık 15 derece civarı olması , salınımın daha düzenli olmasını sağladığını düşünüyorum.

Sonuç gayet idi bence.Bir tane koloni bile kendisini dışarı atmadı.Gözlemlediğim kadar varo dökülmesi de iyi idi.Tabiii bazı arkadaşlar gibi saymaya vaktimde olmadı.Belki sayarım diye resimledim.Ben sayamasam bile illaki birisi benim yerime sayar diye bekliyorum::))

Hafta sonunda Cuma,Cumartesi ve pazar akşamları olmak üzere üç uygulama yapmayı düşünüyorum.Ölçüyü de biraz daha artırarak 10 cc den 13 cc ye veya kolonilerin vereceği tepkiyi de dikkate alarak çoğaltmayı düşünüyorum.

SLM ve Muhabbetle...

5 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi bende aidat borcu ödeme özürlülerindenim. Senin gibi Asım abimde yok:) Aslında benim açımdan sorun değil asıl sorun birliğin ya bi gün elbet giderim onlar düşünsün:))) yok yok şaka bir yana halledeceğim en kısa sürede. Bu sene bende kötü bir sezon geçirsemde; okuduğum bir yazıda gelecekden ümidini yitirme diyordu o nedenle seneye gene iddialıyım.:)) sağlıcakla kal.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Yusuf kardeşim Selamlar,
Formik asit uygulamasında kovan girişleri tam açık olmalı ve birde hava sıcaklığı çok önemli,aşırı sıcaklarda kovanın iç haçmi küçük olursa kötü sonuçlar alınabilir.
Asitin dozunu azaltman ve asiti akşamları vermen iyi olmuş.
Gelecek sene beklentilerin inşallah daha iyi olur.

Selamlar Saygılar.


ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf bu saatten sonra yağan yamurdanda istediğimizgibi faydalanma şansımız kalmadı, hızla son bahar tükenmeye devam ediyor.
Formik asit kullanımında sıcaklık ve doz çok önemli.
Benim anlayamadığım şey ise Akdenizdeki 15 derece ile Marmaradaki 15 derece sıcaklık aynı degil.
Özel ana arılar için hiç bir zaman risk alınmamalı.Her biri çok kıymetli ve telafisi bereket var::))

Sağlıcakla kal.


MİNİK ARICI dedi ki...

Allah (cc) özellikle cümle arıcılara sıhhat selamet versin.
Asım abim maşallah harika görünüyor.
Selam, saygı ve muhabbetle...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Bu sezon fena tuş olduk.Gelecek yıl inşallah bu yılı da telafi edeceğiz.Tabii arılar ne düşünür bilemem:)

Mehmet Kardeşim.

tek aktlı kovana 20 cc ağır kaçtı.Tabii bunda hava sıcaklığının 25 derece olması da bir etken oldu diye düşünüyorum.Bu sebepten ötürü gece vermemin daha iyi olacağını düşündüm.15 derecelik bir ısı daha kontrollü bir salınım sağlayacaktır diye düşünüyorum.Tabiii bu hafta oranı biraz daha artıracağım.

Sayın Bakanım.

Tabiii böyle söylersin.Ne de olsa gideceğin bir adres var ve orada çiçekler hala var::))

Bazen karadenizliliğimin tutması iyi olmuyor.Bende kaybı yaşadıktan sonra keşke dedim ama geri de getiremedim::((

Muhittin Hocam.

Amin hepimize inşallah.

SLM ve Muhabbetle...