22 Temmuz 2013 Pazartesi

BASRA BALINI BEKLERKEN...


Bu yılın ilk larva transferini yaptım.Geç kaldığımı düşünüyorum ama bu saatten sonra yapacakta birşey yok...


Çalışma saham.Tamamiyle orjinal :)


Yok yok öyle tuttuğu felan yok ::))

Bir gece önceden larva transferi yapacağım çıtayı iyi temizlemeleri için koloniye vermiştim.Keratalar işlerini iyi yaptılar.Umarım verdiğim 26 larvaya da iyi bakarlar.


Bacanağım Öğretmen Ali Balta.

Kendisinin arıcı olmasını çok istiyorum.İki yıldır iki kolonisi var.Trabzonda öğretmenlik yaptığından , haliyle kolonileri de orada .Yanımda olaydı süper olurdu ya....

*******************

Yılın ilk etap tatil molasını  verdim.Haziran ayının sonuna doğru deniz tatilini yaptım.Haliyle bir aydır ortalarda pek görünmedim.

Kestane nektar akımı bu yıl pek verimli geçmedi.

Nektar akımını ilk dönemlerinde lodosun etkin olması , arıların kestane nektarını alamamasına sebep oldu.Akımın ortalarına doğru hava poyraza döndü ama bu seferde yağmur mevcut nektarı yıkayıp getirdi.Bizde geri de kalanlarla idare ettik.

Geçen sezon nektarını baz alırsak ,  % 30 oranında bir verim elde ettik.İyi değil ama hiç olmamasından da iyidir.

İstanbul da her yıl kestane nektar akımının da yağmur illlaki yağar ::)) Nasıl olduysa oldu , geçen yıl yağmadı , bizde çok iyi kestane  balı almıştık.Fakat bu sefer de Basra balı olmamıştı.

Şimdi gözlerimiz Basra balında.Normal şartlar altında ( N.Ş.A ::)) , basra balı nektar akımı bugünler başlaması lazım.Lakin henüz kovanlarda tık yok.Bu sessizlik te beni ürkütmüyor değil.Bunu da sıfır çeker isek geriye bir şey kalıyor , 7 kilosu 100 TL den bal alacağız::)) Ha yanında polende hediye ::))

***

Her yıl kendi ihtiyacım kadar ana üretimi yapıyorum.Haziran ayında ana üretimini yapmayı tercih ediyordum.Bu yıl tatil programı ile çakışması dolayısıyla dönüşe ertelemek zorunda kalmam iyi olmadı.Baya baya geç kaldım.

Geçen hafta planlamayı yapmıştım ama son dakika kazasına kalınca , mecburen miller yöntemine başvurmuş.( yazarken aklıma geldi resimlemeyi unutmuşum::))

Çin kaşıklarını temizlenmesi için çamaşır suyuna bırakmıştım.Ortamı hazırladım , anayı da bir gün öncesinden haklamışım , transfer yapacağım , çin kaşıklarının hepsi çamaşır suyunda erimesin mi::((

Veci abinin hediyesi olan bir transfer kaşığı vardı.Onu buldum bununla yapayım dedim , ne mümkün ,imkansız gibi birşey.Haliyle o da olmadı.

Dedim akıl akıldan üstündür, son dakikacı Bakanı arayayım.İllaki bir çözüm bulur.Kürdan vesair önerdi , baktı ki ben telefonda burun kıvırıyorum , Miller dedi işin işinden çıktığı gibi beni de kurtardı::))

Bu hafta Arı evi Ercana uğrayıp elde kalan kötülerin iyilerin iki tane çin kaşığı aldımda işi çözdük.

Bir laz atasözü vardır ''Hacan nacır kalırsın , dul karıyı da alırsın '' ::))

SLM ve Muhabbetle...

8 yorum:

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf senin işin zor, kaç tane bal akımını birleştirmek için bekle dur...
Sabit arıcılık bu yüzden çoz zor.

Salkımdaki arıların görüntüsü geçen sene 1 tane tutana çok benzemekte::))

Çin kaşıkları konusunda bende bir olumsuzluk yasadım suda beklediklerinde uçlar yumuşar. Bir bardaga su koydum her zaman beklemeden hemen kullanayım demiştim, aradan bir hafta filan geçmişti, kaşık lazım oldu bardaktan çıkartımki hepsinin ucu çürümüş::((

Miller metodu ana arı üretiminde hep seçeneklerimiz arasında durmalı.

Son aşılamada kaç tane tutacak haberimiz olsun::))

Miller metodundan eminim daha az olacaktır..

Sağlıcakla kal.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi her şeyin hayırlısı olsun. NŞA dediğin işte bu olmalı zaten. Bal bol olur ucuzlar:( az olur pahalılaşır:) neticede kursak denen yer alacağını alır...Fazlası ı zaten mümkün değil alamaz..:) tatildeyim ya felsefe takılıyorum idare et artık:) ana ARI üretim metotlarının hasıdır müller yöntemi bereketli bir sezon dileğimle sağlıcakla kal.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Yusuf kardeşim kolay gelsin,
kem gözleri bir kenara bırakalım,
inşallah hepsi tutarlar,resimler üç boyutlu gibi çıkmış maşallah,daha sezon bitmedi inşallah herşey dilediğin gibi olur,hayırlı ramazanlar,selamlar saygılar.



Adsız dedi ki...

sayın Yusuf şimşak
sezon başı Kafkas harıcı arıların kestane balı çekemeyeceğini yazmıştım çünkü Kafkas harıcı arılar kestaneye oturamaz
kimse inanmamıştı
ben 12 yıldır her yıl bal verimim 15 aşağı düşmez çünkü bölgeye uygun arı kullanıyorum
siz bölgeye uygun arı kullanmıyorsunuz bu yüzden arı bal çekemiyor sebep budur
acilen Kafkas arıısına veya karadenzi ekotipine donun arı bölgeye uygun olsun göreceksiniz bal olacak
2014 yılında başarılar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Hahahaha ...nazar edeceksin beni,resmi yayınlamasam mı acaba ne yapsam ::))

Bana sorsan ben de gezgincilik zor derim vesselam.Yeter ki bal olsun ben beklerim.

Muhteşem Abi.

Ortaokulun NŞA sı meşhurdur ::))

Tatil ; senin gibi pozitif düşünceye sahip birisi için her zaman idealdir.Yaradığına eminim.

Mehmet Kardeşim.

Resimleri büyük kızıma çektirdim.Arılıkta bir çok sebepten dolayı tek olmak bir handikaptır.Hızlı olman gereken bir konuda tek başına kalmak....

Kem gözleri bende bırakalım diyorum ama Bakanın haline bak.Hemen geçen yıla atıfta bulunuyor.Şimdiden içime kurt düşürdü::))

Taşkın Bey.

Kafkas konusundaki senin görüşlerini iyi biliyorum.Ben kafkas götüdür hiç bir zaman demedim ama aramızda bir fark var.Ben ondan daha iyisinin olabileceğini söylüyorum sen ise hiç denememiş olsan bile illa da kafkas diyorsun::))

SLM ve Muhabbetle...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Yusuf bey larva transferin hayırlı olsun.Saglıcakla kalın.

Mirili dedi ki...

Salgı balı bu sene çok tuhaf kavak ağaçları bile basra yaptı ama çok kısa sürdü.

Bal bu sene gelmezse seneye gelir inşallah seni balsız bırakmayız :)

Hayırlı ramazanlar...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Vecdi Abi.

Abi sağolasın da bi kurşun döktürsem diyorum.çok fazla kem gözler var gibime geliyor::))

Fatih Bey.

Hala bir umuttur bekliyorum.Basra da olmaz ise , Konya Torku şeker ile pazarlık yapmaya başlasam fena olmayacak::))

Böyle giderse , bu yıl bal değişim kampanyası değil de , yardım kampanyası açarım gibime geliyor.

Bu yıl sen ver , olmayınca ben veririm::))

Nasıl slogan ::))

SLM ve Muhabbetle...