11 Haziran 2012 Pazartesi

KESTANE NEKTARINDA YÜZLER GÜLÜYOR...

 Uzun zamandır ilk defa bu kadar güzel nektar geliyor.
 Ters katta son bıraktığım numune koloni idi.İlk defa kata ananın yavru attığını gördüm ama yine de klasik şablona döndüm.
Resim çekmek ancak akşam üzeri aklıma geldi ama bu seferde pil bitti:( Belki mevcut olarak 3.kata çıkamadım ama 4 koloniye 3.kata ballık attım::))

Haftalık rutin kontrollerdeyim.Artık işler biraz daha rahatladı.Gün içerisinde nefes alabiliyorum.

İlk olarak nektar akışını bir kontrol edeyim dedim.Geçen haftadan ballıklarda fazlasıyla içeride kabarmış petek bırakmıştım ama yinede bir bakayım dedim.

İlk kolonileri açmaya başladım ki,ağzım bir karış açık kaldı.Harika bir nektar akışı.Vay vay vay::))

Görüntüler mükemmele yakındı.

Hemen bir koşturma başladı.Kabarmışlardan bol takviye.

2009 daki o kadar verimli sezonda bile ben bu kadar kestane nektarı akıımı görmemiştim.Gerçi bu yıl sade kestane gelmiyor.Karaçalı da aynı anda açtı.Bir veya iki gün içerisinde Ihlamurda açmaya başlayacak.O da bir kaç yıldır vermiyordu bu yıl oda verirse değme benim keyfme.

Ters kat attığım kolonilerden birini bırakmış diğerleri klasik kata döndürmüştüm.Bu hafta baktığımda ana alt kata inmiş tek çerçeveye yumurta atmış.Kat attıklarımda ; bir çerceve arılıyı aşağıya sağa,sola veya tam ortaya koymuştum.Bu ortaya koyduklarımdan.Koloni katı tamamen kabartmış ,bal ve poleni gelişi güzel bütün çerçevelere serpiştirmiş.

Fakat buna rağmen yine de katı tersine döndürdüm.Buna sebepte ; alt katta bal ile polen birbirine karışmış.Üst katta ise bloke durumu sözkonusu.Bir koloni disiplini ve düzeninden uzak yani.Bu haliyle daha fazla da sabredemezdim.

Bu kadar uygulama sonucunda kanaatim şu;

Bu sistemi ,işleri daha pratik ve kolay yapma adına denedim.Fakat benden daha fazla zaman çaldı.Arı her ne sebepten olursa olsun ,alt kata geçişi sıkıntılı.

Mayıs ayında ,oğul ile problemi ile uğraşmamak için geçen yıl anaların kanatlarını kesmiştim.Bu yöntem de yeterince verimli olmadı.Artık anaların kanatlarını kesmeyeceğim.Buna sebepte;

Bu yıl toplam 6 kolonim oğul verdi.Bir tanesi ufak fire verdi ki benimde ana kesmemdeki amaç buydu zaten.Kolonini mevcutunu korumak.Anayı kesecekse zaten keser.Bunu bir koloni yaptı.Fakat diğer koloniler ,oğul gibi oğul verdiler.Tabii bunu nasıl başardılar tamda bilmiyorum ama tahminim,memelerden çok sayıda ana aynı zamanda çıktı ve çıkan ana diğerlerini imha edemedi.Başını alan gitti.

Gerçi totalde sıkıntı yok.Aşağı yukarı aynı sayıda da oğul almıştım.

Bazen bilmekte herşeyi çözmüyor.Önemli olan uygulamayı zamanında yapmak.Şimdi geriye dönüp şöyle bir baktığımda ,ana memesi yakaladığım koloninin anasını bir veya iki çerçeve arı ile ayır,koloniye iki veya üç meme bırak gerisini temizle bırak.

Hepsi bu.

Ne işim vardı ananın kanatlarıyla sanki.Bunları bilmeme rağmen ,yapmış olsaydım 6 koloni de oğul vermezdi.

Velhasılı vardır bir hayır diyelim buna da şükredelim.

SLM ve Muhabbetle...

8 yorum:

Mehmet Yüksel dedi ki...

Yusuf bey selamlar,
Maşallah,ballıkların dolma zamanı gelmiş,resimler harika görünüyorlar.
Hayırlı ve bereketli bir sezon diliyorum.

Selamlar Saygılar.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi maşallah nektar gelişi resimlerden belli. Daha bir hafta bile olmadan petekler ağarmaya başlamış. Sende böyle dedikten sonra ters katma işi bende de çöpe gder artık. Kafamdaki acabayı da bitirdin. Sağlıcakla kal abi.

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf o kadar akım var, henüz kestanenin çok agır kokusu arılıkta yok. Heralde bal olgunlaşmaya başladığında o koku artıyor.
İnşallah bu sene bir kaç senenin acısı çıkacak.
Peteklerin ağarması her şeyi anlatıyor.Hava raporlarının en az 1 hafta iyi olması, peşinden ıhlamur geliyor, bir çok kişi ıhlamuru kestane balında istemiyor, bizim için farketmez, peşinden meşe balı gelir, hayaller gibisi varmı::))
İnşallah bereketli bir sezon yaşıyoruz.
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Mehmet Kardeşim.

Bir yıl değil iki yıldır bekliyorum.İnşallah bu sefer Rabbim gönlümüze göre verecek.

Muhteşem Abi.

Aynen abi.Bende senin gibi bir daha ters katı gündemime almam artık.

Sayın Bakanım.

Yahu kimmiş o ıhlamuru istemeyenler::))

İstiyoruz,istiyoruz...

Geçen yıl Vecdi abinin bal ortalaması bir hayal gibi idi.Bu yıl onu yakalayamayız ama bizde kendi rekorumuzu kırarız diye düşünüyorum.

Meşhur kazanı doldurmaktan vazgeçince,açıldı bahtımız beee::))

SLM ve Muhabbetle...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Yusuf bey,arıların maşallahı var.Arıcılıkta iyi arı kadarda standart malzemenin önemi var.Bu sene bölgenizin yagışlı gitmesi iyi bir arı merasının ortaya çıkmasına neden oldu.En iyi şekilde değerlendirmeni dilerim.Saglıcakla kalın.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Yusuf bey inşallah çektiğimiz zahmetlerin karşılığını fazlasıyla alacağız,kolaylık ve başarı dileklerimle.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Yusuf bey inşallah çektiğimiz zahmetlerin karşılığını fazlasıyla alacağız,kolaylık ve başarı dileklerimle.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Vecdi Abi.

Teşekkür ediyorum.Bu yıl Mevla gönlümüze göre veriyor.İnşallah bütün arıcıların ballıkları dolar.

İlhami Abi.

Bir sezon değil biz bunun için üç sezondur emek harcıyoruz.İnşallah bu yıl karşılığını göreceğiz.

SLM ve Muhabbetle...