8 Ağustos 2011 Pazartesi

TATİL DÖNÜŞÜ SON DURUMLAR

 Kardeşim Selim.Balın sırlamaya geçmesi onunda yüzünü güldürüyor.Ne de olsa bal'a giren iki kovanı mevcut.
 Bu sezon ilk defa çıtaların beyazladığını gördüm.Sevinsem mi ,üzülsem mi bilemedim.
 Farkında olmadan nerdeyse elimdeki yeni anayı kaybedecektim.Nasıl olmuş bilmiyorum ama muhtemelen 4 çıtalık bir kolonide 5.çıta ballı ama kısmen kabarmış,6.çıta ise esmer çıta ve boş.Yeni ananın kabulünden sonra ana işe hızlı girmiş olmalı ki aradaki tam kabarmamış çıtayı pas geçmiş ve en sondaki çıtaya yumurtayı basmış.Basmışta işin kötü tarafı aynı zamanda kendi sonunu hazırlamış.Arada yarı ham petek olduğundan olsa gerek 6.çıtadaki arılar anında memeyi  asmış:(( Diğer çıtalarda sorun yok.Arıcı bu sebepten olsa gerek en az 10 günde bir kolonisine bir merhaba demeli.
Sağolsun ben yokken arılarıma Asım abi baktı.Son tur memeleri asım abi yerlerine dağıttı.Uzaklardan sahilden arıları takip etmekte fena değildi hani.Takdik verir gibi hani:))

Yardımlarından ötürü Asım abiye teşekkür ediyorum.

Yılın yorgunluğunu kısa bir tatil ile atmaya çalıştım.10 gün yetmez ama işlerimin yoğunluğu daha fazlasına imkan tanımıyor.Döneli bir hafta oldu ama geçen hafta bir yayın bile yapacak vaktim olmadı.Bazen bir çalışan olmak daha avantajlı gibi.

Şuan ana değiştirme operasyonundaki durum gayet iyi gözüküyor.Sorunlu 3 kolonim kaldı.Birisi nasıl oluyor bilmiyorum ama 15 gündür çiftleşemeyen bir ana,2 koloni ise sahteye kaçtı.Bunuda bu kadar çabuk nasıl yaptılar onu da anlayamadım.

Genel anlamda kutularda değilde anaları katlı kolonilerde değiştirme işi aklıma yattı.Gelecek yıl bu yılın hatalarından ders alarak aynı uygulamayı yapmayı düşünüyorum.

Sezon sona ermek üzere ama bizim kolonilerde hala yeterli bal yok.İçim elvermiyor ama yine bize amorti gözüktü gibi.İki yıldır amorti ile idare ediyoruz.Bu nereye kadar gider bilmiyorum.Biz farkında olmadan gerçek bir arı hobicisi olduk galiba.İki yıldır habire besliyoruz :))

Basra balı gelmeye devam ediyor ama o da kestane gibi az geliyor.Canına minnet yani.Umarım 10 gün daha gelmeye devam eder de bizimde sağım yapmaya gönlümüz olur.

SLM ve Muhabbetle...

7 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf petekler aragardımı hep sevinilir, niye üzüleceksinki.

Bende kestane balını alıp arıları bir hafta sonra nakil edecegimizde acayip bal gelmeye başlamıştı ve petekler agarmıştı, ne biçin iş anlamamıştım, galiba o dönem balsra balı geliyordu.

Senin bilader balı bulunca bu sefer kaçmamış::))
Kalın sağlıcakla.

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi çalışan olmak iyi demişindde sende kayserili tüccar hesabı sürekli ağlıyorsun gibime geliyor:)en son gördüğümde senin arıların maşallahı vardı.. İnşallah bu sene iyi haber alacaz senden. KAl sağlıcakla abi.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Yusuf bey hasadın bereketli olsun.Saglıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Basra balı 10 gündür az da olsa geliyor.Petekleri ağartacak kadar hiç olmadı desem yeridir hani :))

Yok öyle ,iğne yemeden bal tadacaksın.Alıştıracağım başka yolu yok.

Muhteşem Abi.

Yahu vardı da ben mi yedim.Yok ama hala olacak diye umut ediyoruz::))

Şaka bir tarafa hala beklentilerimin çok ama çok altındayım bu biraz can sıkıyor.Bende durum ne ise paylaşıyorum diğer bloglarda herşey güllük gülistan olunca bizimki biraz acılı kaçıyor olabilir:)

Vecdi Abi.

Teşekkür ediyorum.Son dönemecdeyiz ben hala umudumu muhafaza etmeye çalışıyorum.Bu arada bizim petekleri unutmuyorsun inşallah.

SLM ve Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

yaklaşık 2yıldır arıcılık ve buna benzer hobılerınıze birebir sizinle aynı ortamda çalışarak buna şahıt oldum.Bu kadar içten arılara olan sevginiz,ilginiz benide ister istemez arılara yaklaşmama sebep oldu,ve içten yaklaşınca korkulacak bışey olmadiğını anlamış oldum.emegınıze ve yüreğinize sağlık Yusuf Bey. balımızın tadıda enfess..:)

Adsız dedi ki...

ana kralıcemızde kendini bize negüzel göstermiş,güzelliğini tüm ümraniye gördu sayılır:) eserinizin mutluluğu yüzünüze ne güzel yakışmış
asıstanız ÖZLEM DOĞAN

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Özlem Hanım.

İç güzelliğiniz dilinize,akabinde kelimelerinize yansımış.

Doğayı sevmek,insanı sevmektir,kendini sevmektir.

Beklentim ; Bu sevginin içinizde yeşermesi ,hayata olumlu bakabilmeniz veee ileride sizinde birer iyi arıcı olmanız.

SLM ve Muhabbetle...