25 Nisan 2011 Pazartesi

YENİ HEYECANLAR...

 Yeni kızlarım.
 Eski ve yeni kızlarım  bir arada.
Yeni kızların iştihı yerinde olunca elim bol kepçe idi.Yeyin gari...

Bu haftalık kontroller biraz daha heyecanlı idi.Ne de olsa arılığımızda yeni misafirlerimiz vardı.Aldık ama ne aldık,onu bugün daha iyi görebilecek idik.

Bismillah deyip ilk kovanı açmaya ve katları atmaya başladım.Derken bir baktım ana memesi,anayı bakalım derken...baktım ki çıta da anamız seçim kampanyası yapmakla meşgul.Anlaşılan o ki memelerin çıkımına az kalmış ve biz bu hafta açamasak aynen arazi.Hemen anayı iki çıta sevenleri ile beraber ruşete koyup ayırdım.Gözden kaçırsak açlık oğulu verecek idileri ama yakalandılar.Yolda doğum anlayacağınız:)

Bir kovan biraz gücsüz geldi bana.9 çıta falan .Gözden nasıl kaçtı anlayamadım.Ama koloniler inanılmaz aç idiler.Açlık dolayısıyla bir çok ana yavruyu tamamen kesmiş.Ve kovan dışarısında inanılmaz bir uğultu.Gören sanır ki bütün koloniler oğul uçuruyor veya yer tayini yapıyor.Ama gerçek kolonilerde açlık ve stres hakim.

Yine iki koloni de yavruları soğuktan koruyamamışlar ve ölmüş ,yavru sökmekle meşgul idiler.Bunlar ilk açtığım koloniler olunca biraz moralim bozuldu ama devamındakiler süper çıkınca içim rahatladı.Bakalım yeni kızlarımız bizim süper teşviğimize nasıl karşılık verecekler.

Tabii bir de ırk mevzusu var.Antalya yöresinde İtalyan ırkı hakim olduğundan bunların italyan olmasını bekliyor idim.Gözlemim odur ki yerel,kırma melez bir ırk.Karışık yani :)

Diğer kolonilerimin bakımları ise rutin idi.İki kolonime kat attım.Diğerleri ise 15 gün önce verdiğim petekleri hala şişirmekle meşguller.15 civarındaki koloni yenilere yavru atabilmiş.Hala soğuklar aman vermiyor.Perşembe akşamı yeni kolonileri yerlerine koyar iken hava sıcaklığı 3,5 derece idi.Hafta sonu ise gündüz arı uçuşu vardı ama yine gece sıcaklıkları 6-8 derece arasında değişti.

İki yıldır soğuk havalar bizi ne hale getirdi.2009 baharında bu tarihte arılarım 20 çıta full idiler.Mayısın başında ise üçüncü katlarını atmıştım.Hemde öyle birisine falan değil tamamına.

Şimdi ise halimize bak.Bir koloniye kat attığım zaman seviniyorum.Heyy gidi  heyyyy.

Rabbim hayırlısını bilir.

SLM ve Muhabbetle...





7 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

S.a. Yusuf arıların yeri degiştimi bilmiyorum ama eski yerlerindeyse arka taraftan esen rüzgarı bir şekilde kesmelisin. Kuytu yerle rüzgar alan yer arasında inanılmaz farklar oluyor.

Her şey gönlünce olsun demekten başka elimizden gelen bir şey yok.
Kal sağlıcakla.

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi sanada yaranılmıyoru adam tutmuş hamile koyun hediye etmiş söyleniyorsun arbi inşallah bu sezon herkes için hayırlısı olur kal sağlıcakla..

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Yusuf kardeşim selamunaleyküm;

Aldığın yeni koloniler hayırlı olsun gerçekten iyi arılar. Bizden bir gün önce tarafınızdan seçilmesine rağmen kalanlar bile çok güzeldi yani 10 çıta ise harbi 10 çıta. '7 çıta ise harbi 7 çıta aldıkları para helal olsun yani bazıları gibi 5-6 çıta arıya 10 çıta verip arı yayıyınca sana 10 çıta demiyor.Ama Arılar biraz hırçın onları ehilleştirmekte bize düşüyor.
Tekrar arıların ve sezon hayırlı olsun..

BU arada dikket et ustaların gözü üzerimizde adımız ana katiline çıktı ya notumuzu kırarlar.(gerçi kendi adıma notumuzda pek iyi değildi.::)))

Alla'a emanet ol.

Unknown dedi ki...

Yusuf bey, selamlar yeni kolonileriniz hayırlı olsun.Sağlıcakla kalın kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

Yusuf bey selamlar,
Tekrar arılarınız hayırlı olsun maşallah durumları iyi görünüyorlar,inşallah iyi bir sezon geçirirsiniz,selamlar saygılar.

miriliburak dedi ki...

selamünaleyküm

Yusuf abi yeni arıların hayırlı olsun. Bereketli olurlar inşaallah.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Yeni kızlar eskilerine nazaran daha iyi bir yerde.resimde de görüldüğü gibi ötekilerin biraz daha çaprazı ve daha az rüzgar alıyor.Bulundukları alan çok ideal olmayabilir ama olabileceklerin en iyiai diyebilirim.

Tabii birşey yapılamaz mı,yapılır.Kolonileri Asım abi gibi arkalrı ve önlü korumaya alabilirim.Buna da gerek olduğunu düşünmüyorum.Bu yıl zaten kovanları branda ile kapattığımdan rüzgarın bir etmen olacağını düşünmüyorum.

Muhteşem Abi.

Sızlandığımız yok be abi.Acil sezeryana ihtiyac olunca sıkıntılı oldu o kadar.

Zafer Abi.

Ali Hoca düzgün bir insan.Sahtekarlık yok.Başkası olsa benim aldıklarımıın üstüne katı atar 14 çerceve parası isterdi.Neyse o.Öyle de olmalı.

Geçen yıl ki performans değerlerinde benim hatam olduğunu düşünmüyorum.Tamamen meteoroloji,k bir durumun sonucu idi.Bu yıl da pek şanslı değiliz.Arı konusunda yapmam gerekeni yaptığımı düşünüyorum.Gerisi tevekkeltüalellah...

Emrah Bey.

Teşekkür ediyorum.Gönül istiyor ki bütün arıcı dostlarımızın sezonu ve arıları Mehmet bey'in gibi olsun ama şimdilik olamıyor.Çalışmaya devam.

Mehmet Bey.

Teşekkür ediyorum.Arılığıma yeni bir heyecan geldi.Umarım bu soğuk hava kütlesi biraz bizi rahat bırakırda yeniler ve eskiler atağa kalkarız.

Fatih Bey.

Teşekkür ediyorum.Temennin bizimde bütün arıcı dostlarımız için temennimiz.Umarım hepimiz bol bereketli bir sezon geçiririz.

SLM ve Muhabbetle...