7 Aralık 2010 Salı

SEZONUN SON BAKIMI

Kızlarıma kışlık elbiseleri de yakışmış hani.
10 çıta altındaki mevcutlarımıza çuvalla yaptığımız bölme ile sıkıştırıyoruz.
Kalan boş kısmı ise yalıtıma katkı sağlaması ve nemi çekmesi için gazete kağıtı ile dolduruyoruz.Bazı kovanlarda ise gazete kağıtı yerine ballı çerceve koydum.Bölmeyi yaparkende arının istediği zaman bu çercevelere ulaşabilmesi içinde geçiş noktası bırakmayı da unutmadım.Bu durumda gazete kağıtını da en üste koydum.Tabii bir de kışın boş vakitlerinde kültürleri artsın istiyoruz:)
Kovanın yalıtımına katkı sağlaması için örtü bezi olarak ince brandayı tercih ettim.
Kovanların kapakları yaz ve kış yalıtımına katkı sağlaması için imalat yapılırken kapak altlarına strafor koydurmuştum.
Tabii en önemli ayrıntı kovanların alttan hava alma imkanlarının olması.Koloninin yukarıdaki hava sirkülasyonunu tamamen kestiğimiz için içeride oluşacak kirli ve nemli havanın alttan çıkması lazım.Bu çekmecenin açıklık miktarını ise koloninin arı mevcutuna göre yapıyorum.
  • Bu yıl mevlam yardım etti de şu Sonbahar bakımlarında işlerim hep yolunda gitti.Havaların bu kadar sıcak gitmesi benim kolonilerime yaptığım yüklemenin karşılığı yeni yavrular olarak geri dönmesine sebep oldu.Havalar soğuk gitmiş olsaydı ,ne kadar yükleme yaparsanız yapın sonuç değişmeyecektir.Tabii son bir şansa ihtiyacım vardı.
  • Bayram tatilinde bütün bakımlarını bitirmiş son şerbetlerini vermiştim.Artık sıra boş poşetlerin ve keklerinin alınarak arılarımı kışlık moda sokmalıydım kiiii bunun içinde son bir şansa ihtiyac vardı.Tabii bu hava da hafta sonu yani Pazar günü olmalıydı.
  • Meteoroloji tahminleri Cumartesiyi 22 derece ,Pazar gününü ise 10 derece civarında gösteriyordu.Artık daha fazla zorlamamalıydım.Öyle de yaptım ve Cumartesi kolonilerimin son bakımını yaptım.
  • Bu yıl Trabzonlu Emrahın bloğunda gördüğüm kovan dış örtülerini beğenerek civan arıcılıktan bende temin ettim.Aslında örtüler tam istediğim gibi değillerdi.Beklentim kalın branda dan olmaları idi ama gelen malzeme çuvalımsı bir örtü idi.Ufak çaplı bir su geçirmezlik testi yaptım.Akşamdan içine suyu doldurup sabaha kadar beklettim.En ufak bir sızıntı olmayınca kullanmaya karar verdim.Örtülerin bir diğer eksik yönü kovana sabitlemesi.alttan iki taraftan yer yapmışlar .İlk olarak lastik kullanarak sabitlemeyi düşündüm ama uygulama başarısız olunca gruplar halinde demir teli geçirerek sabitledim.Şimdi güzel oldu ama tek sorun bir kovanı açıp bakmak istesem biraz uğraşmam gerekecek.
  • Velhasıl iyi ile kötüsü ile bir Sonbahar bakımını daha tam zamanında ve verimli olarak bitirdiğim için şükrediyorum.Ben kul olarak üzerime düşeni yaptım gerisi kaldı Mevlaya...
  • SLM ve Muhabbetle...






4 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Garibanlıgın gözü kör olsun::==((
Zengin ve Doktor arısı olma varmıştı dünyada.

Bizde ne yükleme nede kekleme var, kendi yağlarıyla kavrulup kışa gireriz.

Kovan ötülerin şimdilik su geçirmez, o mamülün bir tarafı, bildiğimiz streç naylonuyla kaplıdır. Soguk, sıca ve rüzgarda o naylon yapıştıgı yerden kalkıyor ve seneye su geçirmeye başlıyor. Bu kovan örtüsü garibanlar için olanıydı::))
Sen özel sipariş verip brandadan yaptırman gerekirdi.

Kovan tel altlıkrı yeni kullanmaya başladık, benim şu ana kadarki gözlemim altı açık kovanlar, daha bal çok bal tüketiyor.

sen üzerine düşeni yaptıysan mevlada serni mahçup etmeyecektir. Çalışanla çalışmayan birmi, kal sağlıcakla.

muhteşem turunç dedi ki...

Abi Emrah trabzonlumu Rizelimi bende karıştırdım yaw:) hazırlıklarının bitmesine sevindim inşallah bahara gönlümüze göre çıkarız. Kal sağlıcakla...

Unknown dedi ki...

Selamlar Yusuf bey,kovan örtüleriniz hayırlı olsun güle güle kullanın.Civan arıcılık biraz malzemeden kaçmış galiba benim burdan aldıklarım brandadan yapılma çuvaldan daha kalınlar.Geçen sene bende pek kullanışlı sanmıyordum ama kullanan baya çoğaldı ve memnunlar.

Muhteşem ab,nin sorusuna gelince Giresun,Göreleli,yim doğum yerim Trabzon.Herşey gönlünüzce olsun.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Ne demezsin.Biz bizimkileri beslerken sen hala pürenden bal alıyorsun.Böyle giderse maliyetleri düşürmek için Sonbaharda senin arılığa misafir olacağız gibime geliyor.Doktoruma helal olsun o ,uyanalı çok oldu:)

Örtüler konusunda haklısın.Muhtemelen de dediğin gibi olacak.Tek sezonluk yani.Çok bal tüketimi gösteriyor ki içerideki ısıyı oluşturmak için zorlanıyorlar.Bu da ayrı bir sorun.

Muhteşem Abi.

Bak Emrah cevabını verdi.Hem farzetki Rizeli ; 50 km lafımı olur:)

Emrah Bey.

Sağol teşekkür ediyorum.İstediğim gibi olmasa da İki tür katkı sağlayacağını düşünüyorum.Isı yalıtımı ve kovan içine suyun sızmasını engelleyeceğini düşünüyorum.Tabii bunları yaparken aynı zamanda kışın sert darbelerinden kovanın kendisini de koruyacaktır.Umarım sonuç istediğimiz gibi olur.

SLM ve Muhabbetle...