18 Ekim 2010 Pazartesi

TOPARLANMAYA BAŞLADIK

Hastalık peteklerimden biri.Koloni temizlediği alana şerbet basıyor.
Bir başka çerceve .Onda da kısmi toparlanma başlamış.
Sarıcaların meyve yediğini görüyordum da büyük eşek arılarını daha önce hiç görmemiştim.Acaba bu ayrıcalığı Hünnap'a mı borçluyuz.
  • Bu hafta havanın da müsait olmasıyla kolonilere etkin müdahale yaptım.Zamanında yapmam gerekeni moral bozukluğundan dolayı yapmadığımdan şimdi benim için bu havalar bir nimet.Tabii zor olmuyor da değil.Daha yeni kat söküyorum.
  • Hastalıklı kolonilerin düzelmeye başladığını görmek moralimi düzeltti. 15 gündür yoğun şurup ve ilaçlama sonucunda gözle görülür bir düzelme var.Tabii bu hepsi düzeldi demek değil.Bu süreçte bazı kolonileri kaybettik.
  • Varroa mücadelesini AbvarC ile yürütüyoruz.Şu ana kadar benim gözlemlediğim arılarım tablete ilk başta gösterdiği ilginin devam etmediği.Bunda kovan içi nemden dolayı tabletin iyice mayıması ne kadar etkendir bilmiyorum.Ölen varroa miktarına gelince ,açıkcası koyun gibi saymasını hala beceremiyorum.Ben bu ilacın etkinliğini sizlere ancak bir ay sonraki gözlemlerimde doğrudur veya yanlıştır diyebilirim.Bekleyeceğiz.
  • SLM ve Muhabbetle...



4 yorum:

miriliburak dedi ki...

selamünaleyküm...

Yusuf abi biiznillah zamanla herşey yoluna girer moral bozmamayı sizden öğrendik koyvermek yok :)

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Selam!
Allah gönlüne göre versin Yusuf kardeşim,Arılarının durumu inşallah daha iyiye gider.

Kolay gelsin...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf ben en çok o eşek arısına taktım, benim iki senedir yiyemediğim Hünnapları nasılda göçürüyor. Sanki nispet yapıyor gibide durmuş.::((
Kal sağlıcakla.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Burak Bey.

Kırılmalar mutlaka olacaktır ama önemli olan kervanın hedefinden sapmaması.Olacaktır inşallah.

Ali Bey.

Teşekkür ediyorum.İyiye doğru gidiyor ama yeterli değil.Biz hep daha iyisini istiyoruz.

Sayın Bakanım.

Mesajı almışsın.Bu yıl hünnapta harikaydı hani.Arı sana nisbet yapıyordu.Yemeyenin ....:)

SLM ve Muhabbetle...