3 Mayıs 2010 Pazartesi

NİSAN DA NE YAPTIK

Tam bir arıcı kızı.Bir müddet tek gözle idare etti.
Bakan'ın kızları ve tabii Asım abi.
Kata çıkmaktan vazgeçmiş bir kolonim.
Kata çıkmak için bekleyen bir koloni.
Rutin işlem;kendi yaptığımız varroa şeriti ve bir poşet şurup.
Bu da katta kalmaya çalışan bir kolonim.

Stok sağlam.
Kontrolleri yaparken cinsini ve ırkını bilemediğim bir arı.Bal arısı olduğunu düşünüyorum ,çünkü ayağındaki polenleri görmemek imkansız.
  • Bu arıcılığın her şeyine alıştım ama magazincilik tarafına pek alışamadım.Malumunuz Nisan ayı en oğun dönemimiz.Benim işlerim dolayısıyla ancak hafta sonlarını ayırabiliyorum.Bir de tek olunca işleri yetiştirmek için yoğun bir şekilde çalışıyorum.İnanın bir resim bile çekmeye vakit bulamadım.
  • Biz bu arada ne yaptık...
  • Nisan ortası gibi Malumunuz Bakan'ın kızlarına talip olduk.Doktorun kızlarına da ancak Bakan kızı komşu olurdu.Bakanımız bizi yormayarak kendi eliyle kızlarını yeni yerlerine kadar getirdi.Dolayısıyla 10 adet Doktorumuzdan,15 adet de Bakanımızdan alarak koloni sayımızı 60 yapmış olduk.
  • Bu son 15 güne kadar herşey yolunda gidiyordu.Arılarımız mevsim ortalamasına göre çoğalmaya,biz de onları teşviklemeye devam ediyor idik.Bir taraftan ham çıta veriyor,biz taraftan laktik asit ile ilaçlamaya devam ediyor idik.Bu son gelen hava akımı deyimi yerindeyse bizi takvimin gerisine attı.Son 15 gün arılarımız ileri gideceğine geri geldi diyebilirim.Normalde geçen yıl bu zamanlar ben bazı kolonilerime üçüncü katı bile atmıştım.Şimdi ise kata çıkan ama çıktığına pişman olan kolonilerimi toplasam 20 tane falan.Diğer 20 si ise 10 gün içerisinde,son 20 ise Mayıs sonuna doğru ancak kata çıkarlar.
  • Bu yıl koloni sayımı artırırken aynı zamanda suni oğul sistemiyle kolonilerimi çoğaltma projem vardı.Bu takvime göre Mayıs on gibi bala hazır güçlü kolonilerimden birer veya ikişer çıta çekerek hem o koloniyi 80-90 bin aralığında tutmaya çalışırken bir taraftan da kolonilerimi çoğaltmayı planlıyordum.Şimdi işler zora girdi.Eğer beni şaşırtacak bir zıplama yapmazlarsa çoğaltma işi bu yıl yatacak gibi.
  • Arıların geri gittiklerini yazarken sebeplerini de yazmak lazım.Öyle ki dün akşam yazlıktan çıkarken hava sıcaklığı 5 dereceyi gösteriyor idi.Mevsim normali ise 10-12 aralığı olması gerekiyor.Bu 5-6 derecelik fark kolonilerime büyük darbe vurduğunu düşünüyorum.
  • Neye niyet neye kısmet derler ya,aynı o hesap bende sezona sıkı hazırlanmış,300 civarı tellenmiş mumlanmayı bekleyen,250 civarıda mumlanmış kolonileri bekleyen çıtalarımla arılarımın önüne geçmiş oldum.Hayırlısı artık.Verecek olan,en iyisini bilir.
  • SLM ve Muhabbetle...













8 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi o bızdığa geçmiş olsun. Benim kızada göz dikti inekler ama izin vermedım.Arı çoğaltma işine gelince daha nektar akımı senin oralarda başlamamış anlaşılan yakındır imdaaat diye bağırırsın:)Saygı ve sevgilerimle..

Mustafa Hilmi ÖZKAL dedi ki...

Kızımıza geçmiş olsun allerjisi olmadıgına göre şifası Allah'dan hayırlı işler

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf bu sene bence koloni sayısını artırma, zaten geçen seneye oranla sayı katladı, sonra beni arayıp fazla arı var gelip alırmısın deme::))

Böyle bir talep gelirsede değerlendiririz::))

Aynı durum bizim içinde geçerli arılar geri gitti, kovanlarda bal yok, son 3 gündür hava ancak düzeldi. Bu seferde gebzedeki arılıkta iniltiden durulmuyor.


Sanki biz magazine alıştıkta bu alışmamış::)))

Kal sağlıcakla.

Unknown dedi ki...

selamun aleyküm eyalet baş bakanım benim 1 nolu cadı kızıma ne ettin öyle magazine alışamadık dersin habersiz resimde çekmişin bu magazin değilmi. birde cadı kızlar benim sayfaya yorum yazmdılar taki senin sayfaya bakana kadar hiç bir anlam veremedim birde resimi görünce jeton düştü.

İlhami Uyar dedi ki...

Yusuf bey çocuğun ırkını Japon ve Çin karışımı yapmışsınız,geçmiş olsun.Bol verimli sezon ve başarılar diliyorum.Saygılarımla.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Kızlarımın en küçüğü ama en cesaretlisi.Böyle giderse bağışıklık kazanabilir:)Senin dert ettiğini ne bak.Arılarım yeterki bal taşısınlar,ben balları gece gündüz alırım.

Mustafa Abi.

Şifa niyetine biliyorsun.Yarayacaktır.

Sayın Bakanım.

Dert etme be Bakanım.Hala fazlalıklara kapımız açık biliyorsun.Yıl sonu hedef rakamım 100 idi.Bakalım şimdi ne olur.Hali hazır yorulsamda yetişmekte zorlanmıyorum.

Asım Abi.

Kızlarıma da bir şekilde arıyı sevdirmeye çalışıyorum.Arı benden daha aceleci davranarak öpüvermiş:)

İlhami Abi.

Sağol abi teşekkür ediyorum.Gecici bir ırk değişikliği biliyorsun :)

SLM ve Muhabbetle...

d.m.t dedi ki...

Kıyamam; gözü çok kötü olmuş! Birde süt dökmüş kedi gibi durmamış mı!
Kabahat sende değil yahu; arıda:)

Geçmiş olsun; selamlar!

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Demet Hanım.

Arı bu ,adam dinler mi.Gözü şişti ama cesareti kırılmadı.Hoşuma gitmedi değil.İnsan korkularıyla yüzleşebilmeli ki,üstesinden gelebilsin.Sektör dışındaki insanlara arı dediğiniz zaman adamın içi ürperiyor.

SLM ve Muhabbetle...