1 Ocak 2010 Cuma

EVCİL ARI

Balkonda evcil arılarımı kontrol ediyorum.
Hey maşallah.Kolları da sıvamışız ki belki bir arı aşı yapar .
Arılarımızı otlağa salmadığımız günde üstten de olsa bakabilelim diye örtü olarak asedat tercih ettim.
Hayli güzel gözüküyor kuzularım bu açıdan.
Balkonun dışarıdan görünüşü.
Alsana otlak.Otla otlayabildiğince.
  • Bazen sadece okumak yeterli olmaz.Okuduklarınızı ,sahada fiili durumla birleştirerek varolan bilginizi test etmiş olursunuz.Gerçek öğrenme de o zaman başlar.
  • Arı ve arıcılığı sanal ortamdan öğrendim.Yani sizlerin sayesinde.Fakat ne kadar okursanız okuyun kovanın kapağını açtığın zaman işler değişiyor.Çünkü tereddüt ediyorsunuz.Bir erkeğin ilk çocuğunu kucağına alması gibi.Biliyorsunuz,fakat yanlış yapmaktan korktuğunuz için,yapamıyorsunuz.
  • İşte tam da bu anda devreye Asım abi giriyor.Ne zamanki tecrübeli birisine ihtiyac duyuyoruz Asım abi hazır kıta beraber iş başı yapıyoruz.Her ne kadar bir çok konuda ters düşsek te ,bazen ben,bazen de o haklı çıksa da sonuçta öğrenmeye ve öğrendiklerimizi tatbik etmeye devam ettik.Bu arada Bakanımızın da danışma hattı gibi 24 saat verdiği teknik desteği de pas geçiyor değiliz.Tabii bunlarla da sınırlı değil.Selahattin Güneyin özellikle karıncalar konusunda bize yaptığı yardımı da unutmuş değiliz.
  • Bayrağı hep daha yukarı taşımak için bu anlamda sizlerle yanlışımızı da ,doğrumuzuda hepsini paylaşmaya çalıştık.Hiç bir önyargımız olmaksızın.
  • Bu bağlamda deneyimlerimizi artırmak adına çok zayıf üç kovanımı seçerek ofisime getirmeye karar verdim.( Doktorumuzun fakirini kıskanmadım desem yalan olur.)
  • Asım abiden üç ruşet kovan alıp, onlara y-3,a-5 ve h-1 Asım ile birlikte aktardık.Velhasıl arılarımızı ofisimize yerleştirdik.Asım abi yaptığı basit bir kızak üstüne oturtarak ,havanın müsait olduğu günlerde camları açarak kuzularımı otlağa salıyorum.Şayet hava soğuk ise kovan muslukları kapalı oluyor.Ruşetlerin alttan havalandırması mevcut.Aynı zamanda musluk girişlerini de raylı ve ızgaralı yaptım ki açıp kapaması basit olsun hem de kapalı kaldığında havalandır ma yapabilsinler.
  • Beklentimiz kış boyunca bir takım denemeler yaparak arılarımızın buna vereceği tepkiyi yaşayarak gözlemlemek ve siz dostlarımızla paylaşmak.






7 yorum:

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Merhaba Yusuf bey

Sizin arılar evcilmiş aşı olmak istiyorsanız beni bir ziyaret etmeniz yeterli, gönlünüzce bir yıl geçirmeniz dileklerimle selamlar.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi evcil arı pijamayla açılır bir kere:) abi sağlıcakla kal..

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf işler yoluna girmiş, hadi hayırlısı olsun.

Bazı işler okumakla olmuyor, deneme yanılmayla tecrübe etmek gibisi yok. Bu yolla öğrendiklerini hayatın boyunca unutmuyorsun.

Senin arıcılar evcilmi ofiselmi, ne oldugu tam belli degil::))
Kal sağlıcakla.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Serdar Bey.

Görünen o ki sizin arılarınız sevecen cinsten:)Kuzulaştırın derim.Size de beklentilerinizin karşılandığı bir yıl diliyorum.

Muhteşem abi.

Benimkiler tembel değil ki evde yatsınlar.Onlar çalışıyorlar.Biz de mecburen iş kıyafeti ile karşılarına çıkıyoruz.

Sayın Bakanım.

Pekte yoluna girdi sayılmaz.Her yeni deneme ,yeni sorunları da beraberinde getiriyor.Bize de çözmek kalıyor.Düşündüğüm kadar koaly olmayacağı kesin.fakat sonuçta bize de birşeyler katacağını düşünüyorum.
Benim kuzularım fakir gibi balkonda yatmıyor.Onlar ofiste çalışıyorlar.

Onlar artık evcil arı.

SLM ve Muhabbetle...

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

selamlar yusuf kardeşim,

iş yerinde, hobi uğraşınında olması çok güzel. İş sitresinden arınmak için balkona bir çık biraz kovan kurcala bir kaç iğne ye stresten bir şey kalmaz.

hadi bakalım bu yaz ana arı üretimide bekliyoruz ballkon sosyetelerinden.

her şey gönlünce olsun.

MuRaT dedi ki...

Merhaba Yusuf Bey, evcil arılarınızı gördüğümde acaba bende yapsammı diyorum çünkü kış bir çok arıcı gibi benim içinde geçmek bilmiyor. En azından bir kaç kovan teselli olur. Balkon resimlerinizde kovan uçuş deliklerine takmış olduğunuz sürgüleri çok beğendim. Ben arılarımı hava şartları ve başka sebeblerden dolayı kışın kapalı yerlerde kışlatıyorum. Tek problemim uçuş deliklerinden yavruyken giren ve büyüyüp çıkamayan fareler. Sizin kovan sürgülerini görünce bunun çare olabileceğini düşündüm. Acaba bunları nereden temin edebilirim bana yardımcı olabilirmisiniz. Şimdiden teşekkürler

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Zafer Abi.

Strese birebir.Tavsiye ederim.Aynı zaman da öğrenmeye de devam ediyoruz.

Murat Bey.

Kovan musluklarında bu aparatı bütün kovanlarımda kullanıyorum.Taşıma olsun,duruma göre daraltma olsun,fareler için olsun bunun gibi birçok rahatlık sağlıyor.Biz bunları burada arı malzemeleri satan yerlerden temin ediyoruz.Tabii her arıcıda da olmuyor.Senin bulunduğun yeri bilmiyorum.Şayet orada bulamazsan bile civan arıcılık gibi netten satış yapan arı malzemecilerinden temin edebilirsin.

Not.

Hafta sonu olması münasebetiyle yorumlarınızı ancak bugün okuyabildim,gecikme için özür diliyorum.

SLM ve Muhabbetle...