19 Kasım 2009 Perşembe

KIŞ ANASI

Rutin kontrollere hazırız ,başlayabiliriz artık.
Asım abiye bizim çavuşun ikramı kestane kapağı.
Analarımızdan biri.Ne güzelde gidiyor.
Ve diğer anamız.
  • Bu yıl analarla çok uğraştım hala da uğraşmaya devam ediyorum.A-5 ana katliamı yapan bir kovanım.Nihayetinde kendisi bir tane çıkardı da döllenmeyi bekliyor.Y-1 ise yeni çıkan anası döllendi.Y-3 ise anası sebepsiz yere ortadan kaybolmuştu. H-1 ise o kadar ana katliamından sonra sahteye kaçtı.
  • Asım abi geçen hafta kovanlarının birisinin bol miktarda meme yaptığını haber verince hemen program yapıldı ve salı günü hazır memeler kesilerek benim y-3 ve h-1 e transfer yaptık.Evde kovana vermeden önce memeleri iki kovana ayırdık fakat h-1 vereceğimiz memeyi haşat ettik desem yeridir.
  • Yaptığımız kontrollerde de sonuç şaşırtmadı .Y-3 anayı çıkardı fakat h-1 meftah.Şimdi elimde döllenmeyi bekleyen iki ana ve bir sahteye kaçmış kovan.
  • Sahteye kaçmış kovanı birleştirmeyi düşündüm o kovanın sahteye rağmen ana memesine bakım yapması ilginç gelmişti.Asım abi de gel buna yumurtalı çerceve verelim diyince bu kovana bir şans daha vermeye karar verdim.Bunu birleştirebilirdim ama deneyim adına ilginç olacağını düşünüyorum.
  • Eminim ki aranızdan bu zamanda neyin anası diyeniniz olacaktır fakat önemli olan ananın kalitesi değil.Bizim için kovanı kıştan çıkarması kafi.Baharda kovan nasıl olsa anasını değişir.




2 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf kolay gelsin, yazıyın bir yerinde bir cümlen var, anaarının kaltesi önemli degil, kışı çıkarsan yeter bölümü. Anaarı işçiler tarafından kabul edilip degişilmeye çalışıyorsa burada bir sorun vardır. Durup duruken niye kışa yakın degişsinki, arılar bakıyorlar bu anayla olmuyor deyip degişime giderler ve zamanda onlar için önemli degildir.

Bunun için bazı sebebler vardır, degişilmek istenen anaarılar sizin gözünüzle baktıgınızda gayet normaldir, fakat arı sizin gibi düşünmez.

Birincisi anaarı kaliteli ve bilemediğimiz sebeblerden dolayı bir şeyler olur ve kovan bunu degişmeye kalkar.

İkincisi arılar, anaarıyı kabul aşamasında çok hırpalarlar ve ilk belirgin belirti ise kanatları tırmalanır ve bir şekil bozuklugu oluşuyor, yani arılar zoraki kabullenmişler ve işler kafalarına göre birde sistemi kurmuşsa bu anaarıyıda degişiyor.

Üçüncüsü ise ırktan dolayı, kovana verilen anaarıyı işçiler kabul etmezler hiç bir sorunu yokken bile tırmalayıp degişmeye zorlarllar. Bu ırklarla alakalı durumlarda verdiğniz anaarıyla işçilerin farklı ırklar olması. Geçenlerde bir resim gösterdiler bu kovan anaarıyı degişiyormuş hemde mu mevsimde diye, resme bakıldıgında anaarının kanat tırmalanmış ve işçilerde rengarenk, burada mevcut ırk anaarıyı kabul etmiyor, hiç bir kusuru olmadada feromonu sorun olarak görüyor. Zaten arılar insanlar gibi düşünselerdi, baharı bekleyşp anaarıyı degişirlerdi. Benim anaarılarla ilgili tecrübelerim bunlardır.

Anaarı konusunda sanal alemde kimse elime su dökemez, bu konuyu haber olarak yapacagım, başımızdan geçenler ticari anaarı üreticilerinin başından bile geçmemiştir::))

Bu arada son durumu bir görüşelim, ben hafta sonları bir sürü yumurta atan anaarı imha etmeye devam ediyorum. En son bir kovanın üstünede lazım olabilir diye 5 anaarı koymuştum, birisi o kovana kalacak, diğerleri lazım degilse öldürülecek. Görüşmek üzere, saglıcakla hoşçakal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Sorunlu kovanlardan a-5 belki hatırlarsın hacının sosyete dahil ne varsa kesti.2 aydrı ana kabul ettirmeye uğraştığım bir kovan.H-1 ise farklı.Onun anası iyi yumurta atıyor diye değiştirmemiştim.Eski Analı kovanlardan bir tanesi idi.Ani bir şekilde ana kaybolmuş okvandaki arılar meme yapmaya bile fırsat bulamamışlardı.

Ana konusunda her türlü bağışa açığız biliyorsun:))

Ne de olsa adımız çıktı :))