8 Eylül 2009 Salı

BİR RAMAZAN AKŞAMI

İftardan önce kolonilere yapılan bakım notları kontrol ediliyor ve bir sonraki gün ne yapılacağına karar veriliyor.
Makul bir miktar keki alıyorsun buzdolapı poşetinin içine koyuyorsun.
Eskiler bilir evde analarımız hamur yoğururlar,bizde aynısını uygulamalı bir şekilde yapıyoruz ki keke istediğimiz şekili verelim
Belki tam olarak istediğimiz gibi yapamıyoruz ama eh işte .

Bunlarda paketlenmiş servise hazır bekliyor.

  • Ben yaşlanmış,mazideki gençliğini arayanlar gibi nerde o eski Ramazanlar demeyeceğim.Her Ramazan ayının kendine has tadı vardır.Değişen Ramazan değildir.Genç bir adamdan nerde eski Ramazan lafını duymazsın çünkü o hayatı daha yeni yaşamaya başlamış önünde uzun vadeli hedefler koymuştur.Sözün kısası her yaşın tadı farlı olduğu gibi yaratanın bize bahşettiği her günün tadını çıkaralım ve şükrünü eda edelim.
  • Tabii bizim bugünkü mevzumuz bu değil.Ben de nerede o eski Ramazanlar diyeceğim.Neden mi !
  • Bu sinek işine girmeden önce baya baya bir vaktim oluyordu.Kendime vakit ayırabiliyordum.Şimdi öyle mi.Daha bir iftarı vaktinde açamadım.İşten çıkıp yazlığa gidene kadar iftara bir buçuk saat falan kalıyor.Ona koştur buna koştur derken iftarı kaçırıyoruz.
  • Sadece bununla kalsa iyi.Teravih bitti el ayak çekildikten sonra yarının hazırlıkları yapılmalı.Mesela kekler servise hazır olmalı ki iftardan önce dağıtımını yetiştirebilelim.Dün gece saat 01.30 civarı iken ben hala paketleme ile uğraşıyordum.Benim ekipim doktorun gibi sağlam değil.En kuvvetli çalışkan zamanları nedense sağım zamanı oluyor.Ondan sonra araki bulasın.Uzun zamandır kendilerinden ormandaki büyük eşek arı kolonilerini bulup söndürmelerini istedim,ne yazık ki bu akşam progamda onlara da müdahaleyi ben yapacağım.Bu konuda Doktoruma müracaat edip bir ders almam gerekecek.
  • İmdi bu kadar şikayette bulunduktan sonra diyeceksiniz ki gidişattan memnun değilsen niye yapıyorsun.
  • Yapıyorum ;sinekleri seviyorum.Beni yorsa da onlarla uğraşmaktan zevk alıyorum.Her akşam düzenli iğne yesem de ,onları çoğaltmaya devam ediyorum. Artık onlar hayatımın bir parçası.Ne yaparsın...



6 yorum:

Mustafa Hilmi dedi ki...

Sevdiklerimize sinek olarak bahsetme onlar kuran'da bahsedilen malumunuz tatlı yaratıklar seviyoruz onları Yaradan dan ötürü maksadım seni incitmek degil sinek degince üzüldüm Hayırlı Ramazanlar Allah (cc.) işinizi denk getirsin

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf kardeşim her işin ekibi farklı olacak işin tılsımı burda:))Örnek olarak bak Ali Türkü hiç sağım dışında bana yardım ederken gördünmü? göremezsin, niye? ürkütmemek lazım:)) dimi:)

ALİ TÜRK dedi ki...

Yusuf o ne biçim kek şekli aynı ramazan pidesi gibi. Keki ezmeninde bir rajonu vardır. Keki önce yumak olarak naylon poşetin dibine atacaksın, sonrasında yaş pasta tabakları vardır içi 1 cm boş olur o aradada ezeceksinki kitap gibi düm düz olsunlar. Gerci bende şimdilerde hacının yaptıgı paketleri begenmesemde kullanıyorum geçim dünyası işte.

muhteşem abi sağımmı dedin hayırdır ne zamana.

Arıya sinek demek hakaret degildir onuda belirteyim. Hz. ali derki üç şey çok acayibime gitmiştir. Birisi insan, insanın oluşumu dinimizce necis yani pislik olarak tabir edilen menidendir. İnsan o kadar enterasan bir varlıkki, tüm varlıkların en üstünü, ve diğer varlıklar insanın hizmetine sunulmuş. Temelden bakacak olursak doğdugunda bir çare olan insan eline fırsat geçtimi hiç bir şeyi begenmez. İkinci olarak ipek dikkatini çekmiş ve acayibine gitmiş, Derki dünyadaki en iyi ve degerşi kumaş ipek, onuda bir kurt yapıyor. Üçüncü olarakta en kıymetli yiyecek baldır diyor, onuda yapan sinektir::))

(İnsanla olan bölümü tam toparlayamadım onuda belirteyim)

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Hilmi Bey.

Biz sineği de yaratandan ötürü severiz ,bakma sen bizim onları öldürdüğümüze.Onlarsızda yapamayız.Fakat bizimki bal yapan sinek olunca tabii biraz ayırmak gerekiyor.Arıya sevgimiz olmasa nicedir bu zahmetimiz.Ben etrafıma sinekten bal alıyorum fiyatını ona göre koyun der şakalaşırım.Muhabbettendir.

Muhteşem abi.

Haklısın.Ve ilk fırsatta diz çöküp derslere başlayacağım.Elbette bizden yardımlarını esirgemezsin diye umuyorum.

Sayın Bakanım.

Ne bilsin pasta tabaklarını.Ben ancak çayın yanında gelen pastayı bilirim.Onu da sıcak isterim.Demekki daha öğrenecek çok eksiğimiz var.Fakirin elinden ancak bu kadar geldi.Öğrenirsek daha iyisini yaparız.Yardım gerek...

salih arıcı dedi ki...

Sevgili kardeşim yusuf;duygularını çok güzel ifade etmişsin,sen ne kadar şikayet ediyor gözüksende zevkle yaşadığın anları paylaşmışsın diyorum ve sana gıpta ediyorum arıcılığını her gün daaha ileriler çekiyorsun yani aramızdaki örnek arıcı arkadaşlarımız sınıfında olduğunu (benim bakış açımdan)açıkça söyleyebiliriz,birde sen artık istesende bu mesleksiz bir hayat bundan sonra düşünemezsin,iyiki bu güzel ve enteresan böcekler varmış diyelim.


V E BU ARADA ASIM ABİYLE BERABER ALIP VE KARGOYA VERİP BANA HİÇ BİR KÜLFET BIRAKMADAN KAPIMIN ÖNÜNE GÖNDERDİĞİNİZ KREM TARTAR İÇİN ÇOOOKKKK TEŞEKKÜR EDERİM,ALLAH RAZI OLSUN.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Salih Abi.

Bu sinekler bizi yoruyor ama zevk te veriyor.Şayet arı beslemeyi düşünüyorsam bunun en iyisini yapmaya çalışıyorum.Biz birbirimize yardımcı omayacaksak bize kim yardımcı olur.Teşekkür ediyorum.