23 Şubat 2009 Pazartesi

SEZONA HAZIRLIK


Heyecan ile sezon başlangıcına hazırlanıyoruz.Havalar henüz kovan açmama müsaade etmedi.Malumunuz üzere sadece Asım abi ile birlikte kontrol amaçlı bir defa açmıştık.Gördüklerimiz bizi fazlasıyla memnun etmişti.O gündür bugündür bir hareket yok.Havalar bir türlü imkan vermiyor ki sezona başlayalım.Aynı bölge de olmamıza rağmen Asım abi sezona başlamasına rağmen ben siftah yapamadım.Ben de boş durmamak için hazırlık yapayım dedim.
İlk olarak meşhur bir invert yapalım dedim.Malzeme temini yaptıkta sonra hangi ölçüde yapayım diye düşündüm.Teşvik mi yoksa aynı zamanda besleme de mi yapmalıyım diye düşündüm.İlk olarak kek vereceğimi de göz önüne alarak teşvik yapmaya karar verdim.Oran olarak 18 litre suya 14 kg.şeker ilave ettim.Suyun 85 dereceye ulaşmasıyla şekerimi ilave ederek karıştırmaya başladım.Tabii bu karıştırma işini biraz uzun tuttum.3 saat kadar karıştırdıktan sonra crem tartarı ilave ettim ve soğumaya aldım.Nihai olarakta şurupu 20 litrelik su bidonlarına stokladım.Sonuç 25 kg invert şurup.
Tabii arılarıma servis yapmadan önce içine bir miktar bal ilave etmeyi düşünüyorum.Bunun şerbetin alımını kolaylaştıracağını düşünüyorum.
Şimdi benim hayat felsefemde bir huyum vardır.Bir iş yaptığım zaman eğer ortaya çıkardığım ürün içime siniyorsa yani beğeniyorsam sorun yok isabet sağlamışım demektir.Fakat bu benim yaptığım invert içime sinmedi.Sonbaharda yaptığım şuruplar birisi hariç, hah tamam budur demiştim.Arılarda maşallah beni utandırmamış iştahla hepsini çekmişlerdi.Şimdi aynı durum söz konusu değil.Kıvamı pek hoşuma gitmedi.Üstelik bizim bakanın dediği gibi crem tartar ilavesinde köpürme de olmadı.Acaba diyorum aktarcılar bizi kakaladı mı nee.
Artık invertledik miiii ,yoksa bizi mi invertlediler bilemiyorum.Bunu pek yakında göreceğiz inşallah.

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Şimşak uygulama sonuçlarını olumlu olarak görürüz inşallah,şubat ayı boyuncada havaların bu düzende gideceği belirtiliyor güneşli günleri beklemekten başka yapacak birşeyimiz yok şu an için.Tüm güzellikler sizinle olsun,kolay gelsin.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

İlhami abi teşekkür ediyorum.Hepimiz aynı temennileri paylaşıyoruz.